Vers vlees, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:44

keshia schreef:
okee, en die kun je gewoon zo voeren? geen last van salmonella of zo? vind het eigenlijk best creepy, rauwe kip :P

ja hoor, honden zijn niet gevoelig aan salmonella.
Let ook op: Voer je vlees enkel rauw!
gewoon vlees gekookt kan niet echt kwaad, maar je mag NOOIT gekookte,gebakken, of anders bewerkte botten geven. de structuur veranderd nl, en de botten splinteren, met maag, darm perforaties tot gevolg!

keshia

Re: Vers vlees, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 22:59

ja dat had ik gelezen ja...
ik wil voorlopig gewoon even smuldier blijven voeren... barf ga ik niet doen, omdat ik te weinig verstand heb van de samenstellingen van de voeding, en omdat ik het niet prettig vind om dat binnenshuis te voeren..

ziet het vlees van lotgering hetzelfde uit als dat van smuldier?
qua prijs is dat misschien ook nog interessant... en daar zit de calciumverstrekking wel goed volgens mij..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:59

Ik stel ook niet zelf samen. Maar ik voer wel botten bij. Dumas is heel snel aan de dunne en heeft duidelijk meer bot nodig. Ik voer karkas, nekken en ribben. Maar als extra, de basis is KVV.

Lotgering ziet er ongeveer hetzelfde uit als smuldier maar ruikt minder. Het is wel onhandiger verpakt.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 00:02

okee.. dus dat is eigenlijk aanvullend voer, een soort snack?! krijgt jouw hond dat elke dag? of minder?

hoe is het onhandig verpakt? qua gewicht, of materiaal? van smuldier is wel handig... bakje met folie en klaar...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:11

Ik vind zelf samen stellen ook teveel werk. Ik voer daarom Carnibest. Dit bevalt erg goed, ik heb ook andere vleessoorten geprobeerd, maar daar kon mijn hond minder goed tegen. (is per hond verschillend natuurlijk)

Mijn rottweiler van ruim 50 kilo krijgt een kleine 1,5 kilo per dag. Jou hond zal waarschijnlijk ongeveer een kilo nodig hebben, maar ook dit verschilt per hond. Begin gewoon met bijvoorbeeld en kilo en kijk of je hond afvalt of dikker wordt, aan de hand daarvan pas je de hoeveelheid vlees die je hem voert aan.

In heb begin heb ik wel eens kippenbouten proberen te voeren, maar die hield hij niet binnen. Een half jaar gelden heb ik dit weer opnieuw geprobeerd en nu gaat het wel goed (de maag moet wennen aan vlees en bot, de zuurgraad moet veranderen) Nu voer ik voor voornamelijk carnibest en vul ik dit regelmatig aan met een hele kip of kippenbouten ofzo.

Carnibest is niet goedkoop en mocht je uiteindelijk voor dit merk kiezen is het aan te raden op zoekt te gaan naar een dealer waar je korting poedersuiker krijgen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:12

keshia schreef:
okee.. dus dat is eigenlijk aanvullend voer, een soort snack?! krijgt jouw hond dat elke dag? of minder?

hoe is het onhandig verpakt? qua gewicht, of materiaal? van smuldier is wel handig... bakje met folie en klaar...

bijna alle kvv's zijn verpakt in worstvorm, op een enkele uitzondering na.
maar die uitzonderingen zijn over het algemeen de merken die ik niet zou voeren.

smuldier krijgt mijn hond overigens ook wel eens, maar niet als hoofdvoer. hij doet het hier gewoon minder goed op. (en nogmaals, dat verschilt per hond ;) )

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:14

Leuk topic! Ook ik voer mijn hond sinds enige tijd alleen nog maar 2 bakjes van Smuldier per dag.
Ik heb een witte bullterrier met behoorlijke huidproblemen. Geen jeuk, maar wel allemaal kale plekken en heel gevoelig (ligt met spelen bv zo open). Ik heb hiervoor allerlei soorten droogvoer geprobeerd en niets hielp.
Nu ik hem op het verse vlees heb, zie je hem zienderogen opknappen, voor mij nooit weer anders!

Overigens geef ik die van mij niet altijd een Complete maaltijd, ik doe er ook wel eens een kip, pens of hart tussendoor (en heb niet de indruk dat hij te weinig krijgt en honger heeft).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:14

zo zien de meeste verpakkingen eruit
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:59

loulou schreef:
maar die uitzonderingen zijn over het algemeen de merken die ik niet zou voeren.

Wat is allemaal in zulke worsten verpakt dan? Ik ken alleen carnibest. En dat voer ik liever niet aangezien daar vaak rijst doorheen zit ;)

Lotgering is verpakt in een plasticje. Gewoon erom heen gevouwen. Niet handig. Tammenga is verpakt in plastic bakjes. Ideaal, stapelt makkelijk in de vriezer.
Ik voer idd elke dag wat met bot erin. Dat krijgen ze s morgens. Gewoon alle 2 1 nekje, of 1 karkasje. Net wat ik er s avonds uithaal voor ze ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:55

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:55

Machie schreef:
loulou schreef:

Wat is allemaal in zulke worsten verpakt dan? Ik ken alleen carnibest. En dat voer ik liever niet aangezien daar vaak rijst doorheen zit ;)

Lotgering is verpakt in een plasticje. Gewoon erom heen gevouwen. Niet handig. Tammenga is verpakt in plastic bakjes. Ideaal, stapelt makkelijk in de vriezer.
Ik voer idd elke dag wat met bot erin. Dat krijgen ze s morgens. Gewoon alle 2 1 nekje, of 1 karkasje. Net wat ik er s avonds uithaal voor ze ;)

lotgering ken ik dan weer niet, ik heb alleen merken geprobeerd waarvan het in worstverpakking zat.
zal ff gaan zoeken, want weet zo 1,2,3 de merken niet meer

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:05

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:11

Ah zie, die merken zijn een stuk te duur voor dit arme studentje :+
Maar ik wilde er vooral mee zeggen dat ik de verpakking geen maat vind voor de kwaliteit ;)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 20:15

ai, dat vind ik ook behoorlijk prijzig hoor! 10 kg voor 20 euro.. ach dat gaat hier dus in 10 dagen weg dan... word een dure hobby!
het valt me wel op dat in de winkel smuldier maar 55 cent, tot 66 cent kost (compleet)
en in de webshops allemaal 1,80 of duurder... waar ligt dit nu aan?

ik denk dat ik toch eens ga vragen of de supermarkt niet wat groter kan inslaan voor mij, want er liggen steeds maar 6 pakjes.. en was niet van plan elke drie dagen te gaan kopen... dat is niet handig...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:26

keshia schreef:
ai, dat vind ik ook behoorlijk prijzig hoor! 10 kg voor 20 euro.. ach dat gaat hier dus in 10 dagen weg dan... word een dure hobby!
het valt me wel op dat in de winkel smuldier maar 55 cent, tot 66 cent kost (compleet)

ik denk dat ik toch eens ga vragen of de supermarkt niet wat groter kan inslaan voor mij, want er liggen steeds maar 6 pakjes.. en was niet van plan elke drie dagen te gaan kopen... dat is niet handig...

De smuldier in ebshops is andere smuldier. Ik dacht per 500 gram of kilo verpakt. Het is wel smuldier, maar anders zeg maar :+

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 20:28

oh okee.. maar dan is dat alsnog een stuk duurder.... 400 gram voor 66 cent.. of 500 gram voor 1,80...
hondje zat net alweer vol genoegen naar de deur te kijken toen ik haar tegen kwam... het lijkt alsof ze een beetje honger houd.. maar kan ook zo zijn dat ze het zo lekker vind, dat ze niet kan wachten...
moet ik wat meer geven? ik geef nu 2 x 400 gram per dag, ze weegt 38 kg. maar mag gerust nog aankomen...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:48

Hoelang geef je haar nu die 2x400gr? In principe is het een mooie hoeveelheid. Wat voor hond is het en hoeveel beweegt ze per dag? Hoe oud is ze? Allemaal dingen die bij ons wel redelijk verschil maken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:57

keshia,in welke supermarkt haal je nu smuldier? wij doen altijd even bellen met de c1000 en dan bestellen ze de dozen die we nodig hebben voor ons :j

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:08

keshia, dan geef je haar 1 kilo, of 1.2 kilo :)
Wordt ze dikker dan je wil dan geef je gewoon wat minder :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:27

keshia schreef:

wacht ff, ik ken heel die merken niet hoor, wilde ze je dus ook niet aanraden. het ging mij erom dat ik alleen vlees kende ik worstverpakking, behalve smuldier en rodi en nog een merk met van die hamburgers. (en die hamburgers vind ik persoonlijk net karton)
machie vroeg wat er dan allemaal in worstverpakking zit, dus ik google wat voorbeeldjes :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:30

(ik zal trouwens maar niet zeggen, wat carnibest per kilo kost en dan krijg ik nog wel flink korting :o )

bij de supermarkt kun je het waarschijnlijk gewoon bestellen, bij onze C1000 kan dat iig wel. maar daar hebben ze altijd heel veel op voorraad, dus voor die ene keer dat ik smuldier koop is dat voor mij voldoende.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 23:14

ik koop het ook bij c1000... daar hebben ze momenteel heel weinig liggen... en vooral die glutenvrij...
daar lag nu niets meer nadat ik geweest was... oeps! haha...
ik zal het inderdaad eens vragen, want zo is het wel onhandig..

@xono, het is een bordeaux dog teefje, 6 jaar... 2 maanden terug geholpen.. normaal is haar beweging:
's ochtends 10 minuten wandelen, vanaf half 1 loopt ze los rond buiten... vaak ga ik met haar de bossen in, keer of drie per week, en dan wandelen we ongeveer 1,5 uur... of soms loopt ze zelfs 1,5 uur naast de fiets... en 's avonds loopt ze altijd een half uur met mijn man... voor een bordeaux dog beweegt ze dus heel veel...
alleen twee weken geleden heb ik spit gekregen, dus haar beweging is nu wat minder, net als het mijne :P
ik denk dat ik het nog even aankijk zo... ik denk dat het vooral nog een beetje snoepen is voor haar...
ze kijkt goed gevuld... niks geen diaree of iets gehad... wel begint nu de jeuk op te spelen..
haar hele rug reageerd al, en ik hoorde haar net nog krabben... hopen dat dat weer wegtrekt met een paar weken...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:13

Oh dan zou ik haar eerst even houden op die 2x400gr, voornamelijk omdat ze nu iets minder beweegt. Als je haar na een week of 2 nog steeds iets voller wilt, kun je altijd naar 2x450gr gaan of misschien iets meer nog. De jeuk kan idd gaan opspelen, dat zou met een paar weken inderdaad weg moeten gaan, tenzij ze een bepaalde eiwitallergie heeft oid.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:32

Ik volg ook even, ben me er ook een beetje op aan het oriënteren :)

Wat ik me afvraag, kan je ook bijvoorbeeld één maaltijd per week vervangen door vlees? Want helemaal overstappen wordt wel erg prijzig denk ik ;) en ze doet het op deze brokken prima dus dat is het probleem niet.

@ Machie, waarom wil je per se niet dat je hond rijst krijgt? Voor zover ik weet is het goed voor de darmen, en als je hond het lekker vind kan het nog zo tegennatuurlijk zijn maar dat je hond lekker kan eten lijkt me toch het belangrijkste :)

Over die burgers heb ik nog een grappig verhaal.. Een kennis van me kocht vaak van die hamburgers voor de hond, als traktatie. Nu wilde haar vriend een keer 's avonds hamburgers maken.. En na het opeten klaagde hij dat ze zo flauwtjes waren, dat ze dat merk maar niet meer moest kopen.. Nou je raad het al, hij had die hondenburgers op zitten eten _O-

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:52

Magrathea schreef:
@ Machie, waarom wil je per se niet dat je hond rijst krijgt? Voor zover ik weet is het goed voor de darmen, en als je hond het lekker vind kan het nog zo tegennatuurlijk zijn maar dat je hond lekker kan eten lijkt me toch het belangrijkste :)

Mijn hond reageert er slecht op. Ik wil KVV dat alleen uit vlees bestaat en geen toevoegingen heeft in de vorm van rijst ed.
Ik voer momenteel alleen lotgering en tammenga. Daar zit geen rijst of iets in. Dit is alleen maar vlees en ook dat vinden ze heerlijk :D