Wendy_Chewie schreef:Hoi Kuggur,
mja, het is niet dat ik ze 'voel' als in, als je even doorwrijft voel je ze. Nee, als je hem gewoon licht aait voel je z'n ribben al, ook z'n heupbeenderen zijn enorm voelbaar.
Door z'n dikke vacht valt het niet zo op.
Ik zou hem vooral voor mijn eigen gevoel wat dikker willen zien, hijzelf lijkt er weinig last van te hebben. Maar ergens zit het er bij mij in dat het niet goed is zo.
Ik weet niet hoe regelmatig je met je hond bij de DA komt en wat die zegt van zijn gewicht maar ribben moet je zonder moeite kunnen voelen en heupen met lichte druk. Dus het klinkt mij helemaal niet zo mager en zorgelijk in de oren.. Bij onze hond voel je ribben en heupen ook zonder moeite (je kan het met aaien gewoon voelen ook langhaar) en is juist op dit gewicht echt topfit, toen ze nog net iets zwaarder was was ze slomer en luier. Onze hond is destijds af gevallen met begeleiding van de dierenarts dus naar mijn idee is dit gewicht echt niet ongezond. (wij hebben een golden retriever teefje, smal gebouwd voor een retriever maar niet klein is ongeveer 26 kg)
Ik vind het overgens wel zorgelijk dat de hond zo weinig eetlust heeft. Omdat het kan duiden op gezondheidsproblemen. Hoewel er laatst ook een aflevering was van Ceasar Milan waarbij een hond met eet problemen centraal stond. Uiteindelijk bleek het eetprobleem meer te duiden op een probleem bij de eigenaar die zich veel te druk maakte om het eten van de hond. En daardoor had de hond (uiteraard onbedoeld) stress en negatieve asociaties gekregen rondom het eten. (Uiteraard is het van een afstand nooit te zeggen of dit bij jou ook meespeelt maar het is nog niet genoemd en wie weet heb je er wat aan).
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 24-11-11 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt