Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:22

Nessa schreef:
dat vind ik ook een vreemde opmerking!
Whiskas is de junkfood onder de kattenbrokjes (eigenlijk alle supermarktbrokken)
Natuurlijk eet ie dat liever dan!

Ieder zijn keus toch :) Daarbij zijn er legio htk katten die er behoorlijk oud mee worden (20+) ;)

Ik voer zelf Royal Canin Maine Coon, omdat het een hele grote Maine Coon is heb ik graag een hele grote brok ivm zijn kaakformaat,
daarnaast is het een kwalitatief erg goede brok, lust hij ze graag en doet het er erg goed op!
Als natvoer/voor het lekker krijgt hij 2 x daags en heel klein beetje whiskas in saus (enige die hij lust) in van die zakjes of koolvis.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:24

Voer van de Lidl. Als ze trek krijgen kunnen ze altijd nog een muisje vangen.
Soms krijgen ze een blikje maar niet met die gelei want anders eten ze dat alleen.

Djilna

Re: Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:28

Natvoer van Bozita in van die kartonnen pakjes en ook de blikken. Bevat tenminste echt veel vlees en van al het andere voer (droog en nat) gaat ze sinds we een andere kat in huis gehad hebben aan de diarree..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:29

blikvoer en brokjes van de C1000
en ze vinden het heerlijk en zijn kerngezond :j

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:31

Hills Science plan: dit krijgt mijn kat (geholpen kater) al 16 jaar en hier doet hij het echt heel goed op.
Ik wissel de smaken af en de soorten, bijvoorbeeld extra grote brokken voor tanden en dan weer voor binnenkat (mijn kat komt niet buiten)..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:34

Ik voer Carokat, zak van 4kg voor 10euro. Mooie prijs/kwaliteitsverhouding. Alleen onze oudere dame krijgt voer voor katten met neiging naar overgewicht, ik wissel daarin af naar wat er bij mijn dierenspeciaalzaak in de aanbieding is (hij heeft altijd wel een goed merk in de aanbieding, dus dat is makkelijk)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:37

Royal Canin is ook goed voer maar toen ik op het hoogtepunt 5 katten had ging ik voor een goedkoper alternatief. Dit was Carocat,en Smilla voor de harde brokken. Het liefst zou ik rauw voeren maar dat heb ik geprobeerd..en viel niet in goede aarde.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:45

Ik voer Hills droogvoer in combinatie met Royal Canin urinairy omdat een aantal van mijn katten in verleden blaasproblemen hadden.
Verder krijgen ze 'smorgens met zijn zessen samen een blikje Felix of Whiskas of wat maaltijdzakjes.
Dat blijft meestal wel staan, maar als ik s'middags thuis kom, is het vaak op of doet er wel eentje de laatste ronden.
Dus niets van aantrekken dat het even staat. Ja ze eten eerst het lekkere eraf maar als ze trek hebben gaat de rest echt wel op hoor!

Aangezien een aantal van mijn katten te zwaar zijn (omdat ze verzot zijn op droge brokjes) werd mij aangeraden om het natvoer iets op te voeren want daar zit minder in

Snoepjes zijn echt niet nodig hoor! Ik heb hele normale gistsnoepjes en die krijgen ze echt niet elke dag en als ik ze geef moeten ze er achter aan hollen 8-) :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 12:51

Gistsnoepjes blieft madam niet, en andere kattensnoepjes ook niet. Tja, garnaaltjes zijn goedkoper dus daar doe ik geen moeite meer voor :D

Bedankt voor alle tips!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:54

Is geen vreemde opmerking. Als je je kat RC voorzet en hij eet het niet dan heb je er weinig aan. Heb een buitenkat en die gaat dan echt wel ergens anders wat zoeken. Ik heb het liefst RC maar als hij het niet eet wie ben ik dan om het hem voor te zetten? Het enige wat hij eten wil van wat we geprobeerd hebben is nu eenmaal whiskas.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:00

Mijn katten krijgen Royal Canin Maine Coon 31, het zijn dan ook Maine Coon katten. Af en toe geef ik ze gerookte zalm (Heel uitzonderlijk want zelf lust ik het niet, dus alleen als er eters zijn geweest die het meegenomen hebben), en 1 keer per week geef ik ze een blikje van ehh... heel klein plat blikje is dat.

Bij mij staat er altijd eten. Ze krijgen niet in delen gevoerd oid, maar kunnen de hele dag door bij het eten.

Ik wil proberen vers voer te geven, maar het zijn zulke meuten, ze willen nieteens snoepjes of gedroogde vis. Ik heb gewisseld met verschillende soorten goed brok voer, maar ze vinden toch de Royal Canin Maine Coon 31 het lekkerste (en vooral ook erg leuk om het hele huis mee door te spelen ivm de grote van de brokken rolt dat lekker weg zeg maar).

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:05

die van mij eten droog voer van felix en nat voer wisselt wel. de ene kat krijgt wel eens een gepocheerd kippetje. die andere lust dat dan weer niet dus die heeft dan dikke pech gehad!

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:37

Mijn katten krijgen onbeperkt gemengde A-merk brokken (geen idee wat er allemaal precies in zit). Nat voer krijgen ze nooit. Misschien 1x per maand/2 maand voor de lekker. Hiervoor hebben mijn katten whiskas en royal canin gehad. Aten ze ook allebei goed.
Maar mijn poes lust ook niet veel van vlees hoor. Likt ook vaak het sap eruit en dan hoeft ze niet meer. Pate vind ze sowieso niet zo lekker. En laatst tijdens het koken liet ik een hamblokje vallen. Ik zag de poes kijken en dacht: o, die eet ze wel op. Maar die ging er alleen maar mee spelen :')

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:19

Mijn 8 katten krijgen vanalles aan A brokken voer. (ik wissel vaak) van Hills, RC, Prins tot fokker. het 1 vinden ze lekker dan ander..
ik meng wellens zakje zo tussendoor als ik bv wat van huismerk koop. (vinden ze ook lekker
ze lusten eigelijk bijna alles. ze hebben dan ook onbeperkt voer tot hun beschikking.

2 heb ik er dan op speciaal voer staan, dit meng ik ook anders believen ze het niet!

rauw voer ook geprobeerd er zijn maar 2 van 8 die eten de rest trekt hun neus ervoor op.
voor de rest krijgen ze gekookte kip en vis en biefstukje om en om gebakken (rauw willen we niet)
en garnalen *heb er 1 die er dol op is)

gewoon even kijken op welk voer ze beste reageerd. of mengen kan ook.
al sommige mensen afraden omdat juist hun katten ervan aan diaree gaan (dat kan ook natuurlijk)

ik vind zelf wel handig dat ze vrijwel alles eten hier, kan ik geven maar net hoe me pet staat/of aanbieding is. maarja moet wel kunnen natuurlijk.

en kwa natvoer krijgen ze ook vanalles..das hier gewoon een treat net als snoepjes.
ik hoe nieteens elke dag zelfde te geven gaan ze je echt aankijken van hallo had ik dat van week ook al niet....

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:27

Ik vind 2 x per dag nat voer en dan ook nog brokken onbeperkt wel aardig veel. Die van ons (2 jarige HTK poes) krijgt 2 x per dag brokken van Iams, meestal doet ze daar wel heel de dag over dus in principe is t dan onbeperkt. Maar is t op dan krijgt ze pas weer nieuw als t voertijd is. En 1 hooguit 2 x in de week een blikje nat voer in plaats van 1 portie brokjes. Nat voer is meestal Gourmet, geen topmerk maar ze vindt t lekker en krijgt t toch maar af en toe. Ze likt inderdaad eerst alle gelei weg en gaat dan pas de rest opeten.

Kleine edit: toen ze nog kitten was kreeg ze RC kitten voer.
Heel af en toe (1 x per maand oid) krijgt ze vers (runderhart of kip vaak).
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 22-11-11 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:27

Mijn tweejarige poes krijgt onbeperkt brokken, s'ochtends en s'avonds nat voer.

Eerst voerde ik haar Wiskas.. dit vond ze toen het lekkerste. Sinds een maand of 3 voer ik haar Royal Canin, dit bevalt haar eigenlijk nog beter! Al mijn dieren ( honden ) eten Royal Canin.

Heb wel is kuikens geprobeerd, daar hoefte ze niks van te weten.. verders heb ik niet echt verstand van rauwvoer wat ik is zal kunnen geven en ze is best kieskeurig.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:30

WillemYntJee schreef:
Ik vind 2 x per dag nat voer en dan ook nog brokken onbeperkt wel aardig veel. Die van ons (2 jarige HTK poes) krijgt 2 x per dag brokken van Iams, meestal doet ze daar wel heel de dag over dus in principe is t dan onbeperkt. Maar is t op dan krijgt ze pas weer nieuw als t voertijd is. En 1 hooguit 2 x in de week een blikje nat voer in plaats van 1 portie brokjes. Nat voer is meestal Gourmet, geen topmerk maar ze vindt t lekker en krijgt t toch maar af en toe. Ze likt inderdaad eerst alle gelei weg en gaat dan pas de rest opeten.

Ligt er denk ook aan wat ze gewent zijn.. mijn poes is perfect op gewicht, speelt veel en eet wanneer ze denkt het nodig te hebben. Een poes of kat die dat niet gewent zijn eten zich misschien propvol met een open zak voer voor hun neus. Ook bij mijn honden kan ik het voer op de grond open laten staan zonder dat ze zich dik eten. Ze eten eigenlijk ook gewoon s'ochtends als ze wakker worden en s'avonds als ik ga eten. Soms na het druk buiten spelen. Scheelt misschien ook dat ik heel actieve dieren heb.
Laatst bijgewerkt door 060606 op 22-11-11 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:31

Onze kat kreeg eerst Jumbo vlees uit blik. Daar at hij de gelei uit, en de rest moest meneer niet. Nu krijgt hij zakjes van Whiskas, en die eet hij achter elkaar op. Daarnaast krijgt hij onbeperkt droge brokken.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:40

Ik kan ook wel wat advies gebruiken. Mijn katten (ongeveer 4 maanden oud) krijgen onbeperkt Iams kittenbrokjes, wat gekookte kip voor de lekker en af en toe een beetje Carnibest. 1 van de 2 is niet zo weg van de Carnibest (de ander is een alleseter), heb nog een paar van die worsten in de vriezer liggen van een ander merk wat ik ga uitproberen als deze op is. Ik zou wel het liefste vers voeren in combinatie met goede brokken. Met de kip ben ik begonnen toen 1 van de 2 diarree kreeg waarschijnlijk van de brokjes van het asiel; 2 nieuwe katten dus het voer van ieder 1:1 vermengd om de overgang wat makkelijker te laten verlopen. Ik durf nu alleen niet zo makkelijk over te gaan op andere brokken (is RC veel beter dan Iams?).
Met dat diarree verhaal gelijk ontwormd (ook makkelijk met de kip, ontwormen moest na een maaltijd en als ze de hele dag af en toe een paar brokjes eten is dat moeilijk in de gaten te houden). Diarree was snel weg en ook niet meer terug gekomen, maar de kip is erin gebleven... Weet eigenlijk niet of het wel goed is om ze 2x per dag een klein handje te voeren?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:43

mijn 3 katten krijgen onbeperkt water en brokjes (gourmet, andere lusten ze niet) en s avonds delen ze met zn drietjes een blik vlees van de c1000 (andere lusten ze ook niet). Daar doet de ene het al 17 jaar goed op, de anderen respectievelijk 12 en 11 jaar nu. Als ik vlees aan het snijden ben voor in de vriezer krijgen ze daar ook altijd wel wat van en verder wel eens een tussendoortje (heel sporadisch een stukje kaas of worst, of een beetje melk).

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:47

Gewoon brokken neerzetten, onbeperkt.
Als ze honger hebben eten ze echt wel, katten zijn makkelijk te verwennen.
Kan je dus beter niet doen :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:47

De mijne (kater 6 jaar oud) mag nog maar één voer en dat is de high delution van Royal Canin. Hij krijgt namelijk iedere keer blaasontsteking. We zijn er al anderhalf jaar mee aan het klungelen en nu mag hij dus niks anders meer van de DA. Hij krijgt hiervan 3x per dag 20 gram. 1x per week mag hij een zakje natvoer van hetzelfde merk om het nog leuk voor hem te houden. Gelukkig vindt hij het wel lekker. Hiervoor voerden we ander Royal Canin voer (ook op DA advies) dit vond hij wel lekkerder, maarja je moet wat. Steeds een zieke kat is ook niks.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:51

WillemYntJee schreef:

Op de zakjes staat 320gram voor haar gewicht. Ze krijgt 2 zakjes per dag dus 2x 100 gram en dan zitten er altijd brokken in haar bakje. Ze eet naar gelieven dus teveel eten zal ze zo snel niet doen, de bakjes zijn nooit leeg en dan vul ik dus ook niet bij. Soms eet ze maar 1 zakje.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:53

Onbeperkt voeren ben ik geen voorstander van.. Voor honden niet maar voor katten ook niet.
Mijn twee katten krijgen Royal Canin.. Ze doen het er super goed op, poepen weinig, stinken nauwelijks en hebben een mooie vacht!
Toen ik ons tweede katje ophaalde had ik een zak wiskas gekocht omdat ik wist dat ze dat te eten kreeg op dr ouwe thuis.. maar heb na een paar dagen de hele zak weggesmeten. Onze kater die we al hadden begon weer te stinken op de bak als een gek en poepte weer veel meer..
Sinds dien komt hier geen supermarktvoer meer in huis..
T nieuwe poesje ziet er nu ook 10 x beter uit als toen we haar kregen Glimt ontzettend en heeft een hele andere vacht gekregen.

Ze krijgen 's ochtends natvoer ( merk; verschillend maar voorkeur zonder granen/plantaardige bijproducten/suiker).. dit voer ik meer ter preventie van blaasgruis e.d zodat ze voldoende vocht binnen krijgen.
Dit is vaak na een paar uurtjes op, en als we naar bed gaan krijgen ze wat brokken. En dit is s ochtends ook op.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:59

Ik heb mijn hele leven honden gehad en zag idd dag en nacht verschil tussen goed en slecht voer en sinds we dat wisten ben ik merkvastig geworden (eukanuba).

Zal kijken wat de kat van de RC vind. Als ze dat lekker genoeg vind dan ga ik denk ik dat standaard voeren en dan 's ochtends wat smuldier?