Kittens gaan 1 voor 1 weg, hoe kan dat ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:43

Ik denk dat het om een kerkuil gaat. Een beschermd soort. Hartvormig wit gezicht, bruin lichaam. Leuk joh! Dat hij de kittens gepakt heeft geloof ik niet. Er lopen zat kittens rond bij boerderijen en toch zijn er weinig uilen.
Eerder denk ik dat zij zich verstopt hebben, dat ze tevoorschijn komen als zij zich veilig voelen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:05

Esabina schreef:
Haha goed idee! :D Nou als we ze binnen doen dan is er een hele grote kans dat ze onder de auto komen. En in de andere schuur staan de paarden, ze zitten nu in de schuur.. waar ze eigenlijk horen ... ik ben nu aan het bedenken waar ik ze anders kan doen waar ze het niet te koud hebben.. mmm

En als je nu iets zoekt waar ze in kunnen schuilen? Een hondehok, iets getimmerd van een paar oude planken? Of een oude deur scheef tegen de muur zetten zodat ze eronder kunnen?
Als je daar dan een plekje maakt met wat stro/vlas/doeken oid en een bakje voer bij zet blijven ze wellicht uit het zicht van de uil?
Het gaat ook maar om een paar weken dus je zou ze ook even in een kantoortje of paardenstal oid op kunnen sluiten, als ze een week of 9-10 zijn zijn ze te groot en wss ook te snel voor een uil.

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 22:23

Ze hebben nu zegmaar in de kapschuur een profesioneel driehoekighuisje(geisoleerd en met een soort van dak) met stro erin en een katten mandje met voer en water, dus ze kunnen schuilen en ze hebben het echt niet koud :)

Wilawander

Re: Kittens gaan 1 voor 1 weg, hoe kan dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:11

Klinkt als een kerkuil maar denk niet dat die 4 weken oude kittens pakt. Er is genoeg andere spul nog te eten. Maar marters en dergelijke daar denk ik dan eerder aan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:49

Maar dat andere spul wat er genoeg is is veel sneller en vecht terug, dan ben je als uil toch dom om zo'n waggelende kitten maar gewoon te laten lopen ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:54

Wat je ook kan doen is de poesjes in een soort van konijnenkooi doen met in het midden van de boventralie een opening zodat de moederpoes erin en eruit kunnen en de poesjes nog niet of zorg voor een doos of ja wat dan ook?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:27

Er zijn diverse vijanden voor kittens: roofvogels (kiekendief is dacht ik redelijk algemeen in nederland bv), vossen, honden, vreemde katers, etc. Hier in Portugal zit er nog slangen bij dat lijstje.
Van boederijkatten verlies je wel vaker kleintjes. Ook zie je ze niet de hele tijd, misschien zitten ze net ergens verstopt als je gaat zoeken. Je kunt het beste koppen tellen als ze aan de tiet gaan, want dat doen ze over het algemeen grotendeels gelijktijdig.

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:48

Vandaag even weer bij de boerderij geweest, gelukkig de 2 kittens waren er nog _/-\o_
Ik wou nog een foto van de uil maken maar ik kon hem niet vinden, waar hij normaal was, was hij nu niet :roll: Dus morgen maar even weer kijken, ben nu tenminste nog heel erg blij dat ze er nog waren. De moederpoes was vanavond ook bij ze, dus zezullen het vanavond wel overleven denk ik :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:56

hmmmm, apart.. zeker de vrijdag op zaterdag verdwijn dag.
Jullie zitten niet ergens dat mensen ze meenemen?
Uil zou wel zonde zijn van de kittens, maar ook wel weer makkelijk en smakelijk hapje voor de uil.

Hier was het altijd wel zo, dat op een week of 4 a 5 het poezenvolk dusdanig op stap ging,
dat we regelmatig de hele familie of deel kwijt waren, maar we zijn nooit echt kat kwijt geraakt,
altijd dag of 2 later weer terug gevonden.
(probleem nu de wereld uit, moeders is gekastreerd.)

Wij voerden echter de kittens en moeders al meteen na bevalling (moeders direct, kittens uiteraard later),
zodat ze ook goed tam werden voor nieuwe baasjes.

Weet wel dat we ze vaak opsloten als we wisten dat er nieuw baasje kwam, want prompt waren
ze dan de hort op en onvindbaar op stal.
Maar als je er al 1, 2 wkn kwijt bent... zal die wel dood zijn... Geen mollenklemmen? rattenvallen?
etc. in de buurt?

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 20:22

Sjolvir schreef:
hmmmm, apart.. zeker de vrijdag op zaterdag verdwijn dag.
Jullie zitten niet ergens dat mensen ze meenemen?
Uil zou wel zonde zijn van de kittens, maar ook wel weer makkelijk en smakelijk hapje voor de uil.

Hier was het altijd wel zo, dat op een week of 4 a 5 het poezenvolk dusdanig op stap ging,
dat we regelmatig de hele familie of deel kwijt waren, maar we zijn nooit echt kat kwijt geraakt,
altijd dag of 2 later weer terug gevonden.
(probleem nu de wereld uit, moeders is gekastreerd.)

Wij voerden echter de kittens en moeders al meteen na bevalling (moeders direct, kittens uiteraard later),
zodat ze ook goed tam werden voor nieuwe baasjes.

Weet wel dat we ze vaak opsloten als we wisten dat er nieuw baasje kwam, want prompt waren
ze dan de hort op en onvindbaar op stal.
Maar als je er al 1, 2 wkn kwijt bent... zal die wel dood zijn... Geen mollenklemmen? rattenvallen?
etc. in de buurt?

Nee, heb even nagevraagd en er zijn geen mollenklemmen etc. Ik heb geen idee of iemand ze zou kunnen hebben meegenomen, aan de enekant hoop ik het wel want dan is er nog een kans dat ze leven, en aan de andere kant ik vind het wel jammer dat ze hier niet meer zijn :(. De kittens zijn heel tam en ook helemaal niet bang voor ons, ze zitten ook nergens verstopt .. want we hebben echt overal gezocht. Ze zitten ook niet in de sloot... Ik zal morgen nog weer even kijken maar de kans is dan heel klein dat ze nog leven omdat er het al een paar dagen gevroren heeft en ze ook niks hebben gegeten of gedronken. ;(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:32

Esabina schreef:
Vandaag even weer bij de boerderij geweest, gelukkig de 2 kittens waren er nog _/-\o_
Ik wou nog een foto van de uil maken maar ik kon hem niet vinden, waar hij normaal was, was hij nu niet :roll: Dus morgen maar even weer kijken, ben nu tenminste nog heel erg blij dat ze er nog waren. De moederpoes was vanavond ook bij ze, dus zezullen het vanavond wel overleven denk ik :D

Oh waarom zet je dan op de bokt van help hoe kan dat? als je zegt laat maar gaan ze overleven t wel?

Ik begrijp dat niet hoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:24

Wat heeft het een met het ander te maken? Hoe de andere 3 verdwenen is nog steeds een vraag en dat er nog 2 leven die het waarschijnlijk wel zullen halen is toch niet hetzelfde als "laat maar"?

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:40

Nou, zo denk ik er zelf niet over ...
Ik vind het erg jammer dat die 3 er niet meer zijn heb er ook erg lang naar gezocht.
Ik vraag om hulp om te weten wat ik er aan kan doen, of er misschien ook andere dingen zouden kunnen zijn hoe de poesjes zijn verdwenen.. ik heb allemaal verschillende reactie gehad waar ik erg blij mee ben :) En zo kan ik een beetje uitzoeken of het dat zou kunnen zijn..

En omdat stukje ''ze zullen het wel overleven'' was omdat de moederpoes er niet altijd is om ze te beschermen en ze er gisteren wel de hele avond was, dus als er ''misschien'' een dier was die hun zou willen opeten kan de moederpoes hun beschermen.

Ik probeer helemaal niet te uiten dat het me allemaal niks boeit, want anders had ik dit bericht niet eens geplaatst.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:48

Sloten als die gewone kanten hebben zou ik niet bang voor zijn, hier vielen die kleintjes ook vaak zat in de sloot.
Was dan allicht hun baaldag, maar zwemmen konden ze allemaal.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:18

Kan ook gewoon de vos hoor.
Die gaat nu ook meer struinen en ze moeten ook hun jongen leren jagen.