Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pinuts schreef:ik vind dat een hele nacht moet kunnen, een hele dag ook wel. T zou niet de beste optie zijn ( daarom heb ik ook geen hond ) maar als het dier het gewend is, moet het kunnen. Helaas word dit dier gek en heb jij er vreselijke last van. Even goed met de buurman praten voordat je politie etc erbij haalt. ( alsof die er wat aan doet...) Daarna kun je altijd nog stappen ondernemen.
LA_Woman schreef:Nu zijn Friese stabijen sowieso wel een beetje pieperts, die van mij is een kruising maar als hij aandacht wil of enthousiast is (als we in de auto gaan ergens naartoe) gaat hij vreselijk piepen... ook niet bevorderlijk voor je nachtrust e.d als een hond dat s'nachts doet.
Xjosee schreef:in principe is tijd niet echt het probleem (een hond heeft geen tijdsbesef) alleen ze moeten wel optijd hun behoefte kunnen doen en hun energie kunnen verbruiken.
Ik zou nog maals met de buurman gaan praten en dan vooral dat het voor de hond zo geen houdbare situatie is. Niet alleen maar beschuldigingen op de buurman afvuren maar gewoon laten weten dat de hond zich hier echt niet fijn bij voelt. En misschien ideeën aandragen als hondenuitlaatservice/hondendagopvang/doordeweeks bij zijn ouders in het weekend bij hem? (alhoewel dat misschien voor de hond niet fijn is om telkens ergens anders heen te gaan)
HalloDan schreef:Xjosee schreef:in principe is tijd niet echt het probleem (een hond heeft geen tijdsbesef) alleen ze moeten wel optijd hun behoefte kunnen doen en hun energie kunnen verbruiken.
Ik zou nog maals met de buurman gaan praten en dan vooral dat het voor de hond zo geen houdbare situatie is. Niet alleen maar beschuldigingen op de buurman afvuren maar gewoon laten weten dat de hond zich hier echt niet fijn bij voelt. En misschien ideeën aandragen als hondenuitlaatservice/hondendagopvang/doordeweeks bij zijn ouders in het weekend bij hem? (alhoewel dat misschien voor de hond niet fijn is om telkens ergens anders heen te gaan)
Een hond is een roedeldier en is helemaal niet geschikt om hele dagen en nachten alleen te worden gelaten. Dus dat alleen zijn geen probleem is als ze maar hun behoefte kunnen doen is echt onzin.
Mensen die in zo'n situatie een hond nemen zijn enorm egoistisch bezig. Omdat JIJ het zo leuk vind en gezellig wordt zo'n hond de hele dag aan z'n lot overgelaten en is diepongelukkig.
Ik zou echt een praatje gaan maken met die buurman, dat jullie er wakker van liggen is natuurlijk onacceptabel. Zowel jij als de hond zijn hier de dupe van dus er moet echt iets veranderen, dagopvang of uitlaatservice of de hond weer naar zijn ouders brengen en alleen als hij wél thuis is de hond bij hem in huis houden.
Vooral niet als die zo zit te janken! Misschien kun je op een vriendelijke manier zeggen dat zijn hond altijd aan het janken is? En op de reactie dat hij daarop terug geeft kijken of jullie misschien een oplossing erop kunnen vinden?