Hoe lang kun je een hond alleen laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:45

Ik lees dat z'n deur niet op slot zit, kan het niet zijn dat er iets gebeurd is?

Ieder normaal mens doet toch z'n voordeur zo dicht dat er niemand zomaar naar binnen kan?

Agossie

Re: Hoe lang kun je een hond alleen laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:56

Ik zou je buurman graag eens zo lang opsluiten. Wat een ei! Bah! Een hond zo lang alleen laten is niet acceptabel en is gewoon dierenmishandeling. Politie bellen en hond in beslag laten nemen. (Sorry, ik zit me hier gewoon enorm kwaad over te maken)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 15:20

Wij wonen in het buitengebied en er komt hier geen kip. Ik doe wel mijn deur op slot. De buurman is inmiddels thuis en ik ben nog niet naar hem toe gegaan. Ik denk dat ik morgen even met mijn vriend er wat van ga zeggen. Ik wil namelijk ook geen problemen. Wij zijn overigens zijn enige buren.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:22

ik vind dat een hele nacht moet kunnen, een hele dag ook wel. T zou niet de beste optie zijn ( daarom heb ik ook geen hond ) maar als het dier het gewend is, moet het kunnen. Helaas word dit dier gek en heb jij er vreselijke last van. Even goed met de buurman praten voordat je politie etc erbij haalt. ( alsof die er wat aan doet...) Daarna kun je altijd nog stappen ondernemen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:26

Arm dier, dit is echt een hondeleven. Als hij de hond in de auto laat, doet hij dat dan ook thuis? Ik zou toch echt de DB bellen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:19

pinuts schreef:
ik vind dat een hele nacht moet kunnen, een hele dag ook wel. T zou niet de beste optie zijn ( daarom heb ik ook geen hond ) maar als het dier het gewend is, moet het kunnen. Helaas word dit dier gek en heb jij er vreselijke last van. Even goed met de buurman praten voordat je politie etc erbij haalt. ( alsof die er wat aan doet...) Daarna kun je altijd nog stappen ondernemen.

Ook een hond die het gewend is, laat je niet een dag en een nacht alleen. Het arme dier moet zijn behoefte ook eens doen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:53

Pff, ik vind het niet normaal om een hond zo lang alleen te laten.
Eén van onze honden kan helemaal niet alleen thuis zijn, de andere hond kan dat prima, maar na 2/3 uur vind ik dat ie er wel weer uit moet. Zijn Heidewachtels, dus vergelijkbaar met een Friese Stabij en die hebben echt veel beweging nodig.

Als het vaker voor komt (om één keer zo lang alleen laten, zou ik niet direct weet ik wat bellen), maar dan zou ik eens een gesprek met hem aan gaan en anders eens gaan bellen.
Is het geen optie dat jullie de hond af en toe mee nemen? Dan heb je iedereen blij denk ik.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:37

LZP -> BB

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:59

TS heeft aangegeven dat ze helemaal niks met honden heeft. Dus denk niet dat TS dan heel blij is :o

Maar goed, dit kan dus gewoon niet. Dit is gewoon ronduit sneu voor het beestje. Als hij echt van het dier houdt, maakt hij andere regelingen. Ik zou dit in het gesprek ook aangeven, dat je het niet alleen vervelend vind voor jezelf omdat de hond herrie maakt. Maar dat de hond dus jankt, aan de deur krabt om naar buiten te kunnen, blaft en eigenlijk van alles probeert om uit de situatie te komen.

Het is natuurlijk moeilijk om niet te aanvallend/beschuldigend over te komen, maar als hij niet weet wat de hond echt doet (omdat jij het misschien alleen over overlast door blaffen hebt) ziet ie misschien ook niet in hoe erg het is. En ik hoop dan maar gewoon dat het een jongen is die dan inziet dat dit dus niet kan.

Hij heeft zoals ik het begrijp een hond met verlatingsangst. Die kun je niet zomaar alleen thuislaten. Ook niet zomaar voor een uur, dan leert de hond het nog niet. Hij zal dus wel drastische veranderingen moeten maken wil deze hond gewoon thuis kunnen blijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:43

Ik heb een kruising Friese Stabij (x Border collie) en die van mij kan heel lang alleen blijven, hij heeft ook de ruimte en genoeg voer en water, een lekkere mand. Ik ga vaak met hem uit en goddank kan hij heel goed alleen zijn, maar er zijn idd ook honden waarbij dat absoluut niet kan.
Oh en als ik hem een nachtje of alleen een dag alleen laat, laat ik hem s'ochtends en eind van de dag lang uit of ik breng hem naar vrienden/vriendinnen waar hij de tijd van zijn leven heeft.
Ik vind dit echt zielig, wie laat zijn hond nou in de auto? Daar heeft hij al helemaal geen ruimte?

Nu zijn Friese stabijen sowieso wel een beetje pieperts, die van mij is een kruising maar als hij aandacht wil of enthousiast is (als we in de auto gaan ergens naartoe) gaat hij vreselijk piepen... ook niet bevorderlijk voor je nachtrust e.d als een hond dat s'nachts doet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:40

LA_Woman schreef:
Nu zijn Friese stabijen sowieso wel een beetje pieperts, die van mij is een kruising maar als hij aandacht wil of enthousiast is (als we in de auto gaan ergens naartoe) gaat hij vreselijk piepen... ook niet bevorderlijk voor je nachtrust e.d als een hond dat s'nachts doet.

Onze vorige Stabij en de Stabij die we nu hebben, piepen echt nooit, zo zijn ze echt niet allemaal. Je moet ze uiteraard wel voldoende beweging en uitdaging geven.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:50

in principe is tijd niet echt het probleem (een hond heeft geen tijdsbesef) alleen ze moeten wel optijd hun behoefte kunnen doen en hun energie kunnen verbruiken.

Ik zou nog maals met de buurman gaan praten en dan vooral dat het voor de hond zo geen houdbare situatie is. Niet alleen maar beschuldigingen op de buurman afvuren maar gewoon laten weten dat de hond zich hier echt niet fijn bij voelt. En misschien ideeën aandragen als hondenuitlaatservice/hondendagopvang/doordeweeks bij zijn ouders in het weekend bij hem? (alhoewel dat misschien voor de hond niet fijn is om telkens ergens anders heen te gaan)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:59

Xjosee schreef:
in principe is tijd niet echt het probleem (een hond heeft geen tijdsbesef) alleen ze moeten wel optijd hun behoefte kunnen doen en hun energie kunnen verbruiken.

Ik zou nog maals met de buurman gaan praten en dan vooral dat het voor de hond zo geen houdbare situatie is. Niet alleen maar beschuldigingen op de buurman afvuren maar gewoon laten weten dat de hond zich hier echt niet fijn bij voelt. En misschien ideeën aandragen als hondenuitlaatservice/hondendagopvang/doordeweeks bij zijn ouders in het weekend bij hem? (alhoewel dat misschien voor de hond niet fijn is om telkens ergens anders heen te gaan)

Een hond is een roedeldier en is helemaal niet geschikt om hele dagen en nachten alleen te worden gelaten. Dus dat alleen zijn geen probleem is als ze maar hun behoefte kunnen doen is echt onzin.
Mensen die in zo'n situatie een hond nemen zijn enorm egoistisch bezig. Omdat JIJ het zo leuk vind en gezellig wordt zo'n hond de hele dag aan z'n lot overgelaten en is diepongelukkig.
Ik zou echt een praatje gaan maken met die buurman, dat jullie er wakker van liggen is natuurlijk onacceptabel. Zowel jij als de hond zijn hier de dupe van dus er moet echt iets veranderen, dagopvang of uitlaatservice of de hond weer naar zijn ouders brengen en alleen als hij wél thuis is de hond bij hem in huis houden.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:19

HalloDan schreef:
Xjosee schreef:

Een hond is een roedeldier en is helemaal niet geschikt om hele dagen en nachten alleen te worden gelaten. Dus dat alleen zijn geen probleem is als ze maar hun behoefte kunnen doen is echt onzin.
Mensen die in zo'n situatie een hond nemen zijn enorm egoistisch bezig. Omdat JIJ het zo leuk vind en gezellig wordt zo'n hond de hele dag aan z'n lot overgelaten en is diepongelukkig.
Ik zou echt een praatje gaan maken met die buurman, dat jullie er wakker van liggen is natuurlijk onacceptabel. Zowel jij als de hond zijn hier de dupe van dus er moet echt iets veranderen, dagopvang of uitlaatservice of de hond weer naar zijn ouders brengen en alleen als hij wél thuis is de hond bij hem in huis houden.

Natuurlijk heeft een hond gezelschap nodig etc. Maar ik bedoel meer dat een hond best af en toe alleen kan zijn zolang hij dan maar niet met teveel energie zit of dat hij zijn behoefte moet doen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:12

tja.. mijn hond zit ook alleen overdag. van half 9 tot 5 op wo, do, en vrijdag. en op dinsdag meestal van 11 tot 3.
Wij wonen achteraf en als we weggaan zit hij buiten, hij heeft daar een hokje en een terrein om rond te lopen. Als we thuis zijn nemen we hem wel altijd overal mee naartoe of we blijven thuis bij hem. Hij heeft er ook niet echt moeite mee en een oppasser heb ik al geprobeerd maar die krijgen hem niet te pakken als we weg zijn. ( hij is heel angstig )

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 18:53

We hebben hem gesproken en hij vond het ook wel heel erg. Wat hij nu gaat doen? Geen idee...

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:00

Ik vindt niet dat je een hond zo vaak voor zo'n lange tijd alleen moet/mag laten! :( Vooral niet als die zo zit te janken! Misschien kun je op een vriendelijke manier zeggen dat zijn hond altijd aan het janken is? En op de reactie dat hij daarop terug geeft kijken of jullie misschien een oplossing erop kunnen vinden?

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 18:39

Dat hebben wij ook tegen hem gezegd. We hebben de hond niet meer gehoord dus hij zal nu zijn hond wel weer mee nemen in zijn auto...

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:42

tja , het verschilt denk ik per hond , de ene hond kan alleen zijn en de andere hond absoluut niet. Die van mij licht 7 dagen per weeg van 7 uur 's morgens tot 5 uur 's middags in zijn bench. Veel mensen zeggen awh , das veel te lang , maar als ik een dag thuis ben , licht ie van 7 tot 5 in zijn mand te snurken en komt ie er ook niet uit.. :=

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 18:44

De hond van mijn buurman kan volgens mij nog geen uur alleen zijn. Hij is zelf ook niet echt 'de baas'. Zijn hond is de baas over hem (voor zover ik het kan beoordelen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:50

Een hond de hele dag in de auto laten is ook wel heel sneu.. zijn genoeg honden daardoor overleden :\

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:54

ik zou niet 144 bellen maar bij de politie aangeven dat je last hebt van geluidsoverlast... maar éérst nog eens je buurman aanspreken. Toen je hem eerder aansprak deed hij er iets mee, misschien weet hij niet eens dat de hond nog steeds blaft? Hij is er immers niet!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:20

Jans schreef:
Een hond de hele dag in de auto laten is ook wel heel sneu.. zijn genoeg honden daardoor overleden :\

wat is het verschil tussen auto en bench als ik vragen mag? Mijn hoefsmit rijd ook de heledag rond met zijn hond en die hond komt er ook niet uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:20

Een auto is niet verwarmd of gekoeld zodra de motor uit staat; met deze temperaturen kan een dier onderkoeld raken. In de zomer oververhit, met alle gevolgen van dien.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:22

Jans schreef:
Een auto is niet verwarmd of gekoeld zodra de motor uit staat; met deze temperaturen kan een dier onderkoeld raken. In de zomer oververhit, met alle gevolgen van dien.

Ik neem aan dat die man daar wel rekening mee houd toch? aangezien hij zo gek is van zijn hondje.