Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joenohoe schreef:Waarom laat je ze dan in godsnaam buiten ??? Sorry hoor, maar dat kan ik dus niet begrijpen. Mijn katten komen niet buiten behalve in hun ren omdat voor huis een weg langs loopt en ik niet wil dat ze doodgereden worden (en niet dat ze bij andere mensen in de tuin kakken). Als je niet wilt dat ze doodgereden worden moet je ze niet buiten laten. Sorry dat dit niet erg aardig over komt...
Zag dat je geen commentaar wilt... maar ook in een stille straat kunnen ze doodgereden worden, vraag mijn vriendin maar...
Fleur1984 schreef:Tjah, inderdaad een risico om katten buiten te laten maar ik ben er van overtuigd dat ze een veel leuker leven heeft gehad omdat ze buiten kon. Ik ga mijn andere katten niet binnenhouden daarom. één kat kan gewoon niet met andere katten om en leeft gewoon bij de paarden. Ze slaapt in het hooi. Ze komt niet binnen omdat ze dan gewoon te veel stress heeft.
Zoals ik al zei, mijn katten dienen ook om muizen te vangen, ze zijn er niet enkel als gezelschapsdier.
Mijn kater vangt helaas geen muizen, alleen konijnen. :-( (dus iedereen moet nu wel zijn konijn binnen houden hé).
Ik kreeg vroeger ook altijd zo'n steek in mn hart als ik een dode kat ziet liggen langs de weg. Maar als het je eigen kat is... En ja we wisten dat dit kon gebeuren, maar ze had evengoed ziek kunnen worden ofzo...
joenohoe schreef:Waarom laat je ze dan in godsnaam buiten ??? Sorry hoor, maar dat kan ik dus niet begrijpen. Mijn katten komen niet buiten behalve in hun ren omdat voor huis een weg langs loopt en ik niet wil dat ze doodgereden worden (en niet dat ze bij andere mensen in de tuin kakken). Als je niet wilt dat ze doodgereden worden moet je ze niet buiten laten. Sorry dat dit niet erg aardig over komt...
Zag dat je geen commentaar wilt... maar ook in een stille straat kunnen ze doodgereden worden, vraag mijn vriendin maar...

Leen_ schreef:joenohoe schreef:Waarom laat je ze dan in godsnaam buiten ??? Sorry hoor, maar dat kan ik dus niet begrijpen. Mijn katten komen niet buiten behalve in hun ren omdat voor huis een weg langs loopt en ik niet wil dat ze doodgereden worden (en niet dat ze bij andere mensen in de tuin kakken). Als je niet wilt dat ze doodgereden worden moet je ze niet buiten laten. Sorry dat dit niet erg aardig over komt...
Ik kan jou reactie eerder niet begrijpen... Een kat is een dier, niet een pluche beest wat je ergens binnenzet. Katten willen ook kunnen spelen, kunnen ontdekken, achter muizen en vogels jagen. En helaas gebeuren er dan ook dingen zoals deze. Maar hoe jammer het ook is dat dit beestje is moeten gaan, ze heeft een goed leven gehad waar ze buiten kon en fijn spelen. Beter vroeg gaan en een mooi leven hebben dan jaren blijven leven in een huis waar ze zichzelf niet kunnen zijn.
Laat jij je paarden dan ook constant op stal staan, want tijdens het ravotten kunnen ze elkaars been overstampen of een schedelbreuk oplopen? Dit zijn ook dingen die teveel voorkomen maar daarom gaan we ze toch ook niet in bobbeltjesplastiek inpakken en op stal zetten? Het zijn dieren, ze hebben ook recht op een waardig leven

Spytgnieskje schreef:Omdat katten buiten horen?
Wij wonen midden in het centrum, maar onze katten komen ook buiten en ook hier rijden auto's. Niet heel hard maar toch. Het is altijd goed gegaan.
Sterkte TS!
Leonoor schreef:Als je die discussie dan zo graag wilt voeren kan je dit hier doen: [BB] Poes wel of niet naar buiten doen ?
Ik heb een paar berichten hierboven heel duidelijk gezegd dat het ontopic moet blijven en dit topic is niet de plaats om die discussie te voeren. Als je een beetje respect hebt voor de situatie van de TS zou je hier rekening mee houden.
. En ik post hier verder ook niet meer na deze post, maar als andere mensen lelijke dingen over mij mogen zeggen zonder dat je ze verwijdert, mag ik ook reageren met mijn zienswijze, toch ? En ik ben netjes gebleven.