Mijn lieve noortje doodgereden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:39

joenohoe, kan het nog botter ??

sterkte TS. Mijn katten lopen ook vrij buiten, tot nu toe is het altijd goed gegaan, maar het kan altijd snel verkeerd lopen natuurlijk.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 14:40

Tjah, inderdaad een risico om katten buiten te laten maar ik ben er van overtuigd dat ze een veel leuker leven heeft gehad omdat ze buiten kon. Ik ga mijn andere katten niet binnenhouden daarom. één kat kan gewoon niet met andere katten om en leeft gewoon bij de paarden. Ze slaapt in het hooi. Ze komt niet binnen omdat ze dan gewoon te veel stress heeft.
Zoals ik al zei, mijn katten dienen ook om muizen te vangen, ze zijn er niet enkel als gezelschapsdier.
Mijn kater vangt helaas geen muizen, alleen konijnen. :-( (dus iedereen moet nu wel zijn konijn binnen houden hé).
Ik kreeg vroeger ook altijd zo'n steek in mn hart als ik een dode kat ziet liggen langs de weg. Maar als het je eigen kat is... En ja we wisten dat dit kon gebeuren, maar ze had evengoed ziek kunnen worden ofzo...

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:59

joenohoe schreef:
Waarom laat je ze dan in godsnaam buiten ??? Sorry hoor, maar dat kan ik dus niet begrijpen. Mijn katten komen niet buiten behalve in hun ren omdat voor huis een weg langs loopt en ik niet wil dat ze doodgereden worden (en niet dat ze bij andere mensen in de tuin kakken). Als je niet wilt dat ze doodgereden worden moet je ze niet buiten laten. Sorry dat dit niet erg aardig over komt...

Zag dat je geen commentaar wilt... maar ook in een stille straat kunnen ze doodgereden worden, vraag mijn vriendin maar...

Wat een waardeloze reactie zeg. De meeste mensen laten hun katten gewoon buiten en ik weet zeker dat al die katten gelukkiger zijn dan die van JOU in hun stomme rennetje!

Sterkte Ts!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:19

Fleur1984 schreef:
Tjah, inderdaad een risico om katten buiten te laten maar ik ben er van overtuigd dat ze een veel leuker leven heeft gehad omdat ze buiten kon. Ik ga mijn andere katten niet binnenhouden daarom. één kat kan gewoon niet met andere katten om en leeft gewoon bij de paarden. Ze slaapt in het hooi. Ze komt niet binnen omdat ze dan gewoon te veel stress heeft.
Zoals ik al zei, mijn katten dienen ook om muizen te vangen, ze zijn er niet enkel als gezelschapsdier.
Mijn kater vangt helaas geen muizen, alleen konijnen. :-( (dus iedereen moet nu wel zijn konijn binnen houden hé).
Ik kreeg vroeger ook altijd zo'n steek in mn hart als ik een dode kat ziet liggen langs de weg. Maar als het je eigen kat is... En ja we wisten dat dit kon gebeuren, maar ze had evengoed ziek kunnen worden ofzo...

Langs de ene kant zou ik ook liever hebben dat mijn hondje aan een ongeluk omkwam, ze heeft nu een hartziekte... Ze is al 14 jaar en kan dus enkel geholpen worden met medicatie, maar die wil ze absoluut niet innemen. Dus is het elke keer in haar keel steken met zo'n inbrenghuls. Ze heeft geen pijn, maar ik kan niet voorstellen dat het aangenaam is voor haar. Had dus liever gehad dat ze een korte dood had gehad door een ongeval of iets dergelijks, jou kat heeft een mooi leven gehad en zal zich nu ook alleen maar mooie dingen kunnen herinneren, zou heel wat anders geweest zijn als ze overleed aan een ziekte. Ook voor jou, ik denk dat jij enkel leuke momenten kan herinneren met je kat, en dat is het belangrijkste.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:21

joenohoe schreef:
Waarom laat je ze dan in godsnaam buiten ??? Sorry hoor, maar dat kan ik dus niet begrijpen. Mijn katten komen niet buiten behalve in hun ren omdat voor huis een weg langs loopt en ik niet wil dat ze doodgereden worden (en niet dat ze bij andere mensen in de tuin kakken). Als je niet wilt dat ze doodgereden worden moet je ze niet buiten laten. Sorry dat dit niet erg aardig over komt...

Zag dat je geen commentaar wilt... maar ook in een stille straat kunnen ze doodgereden worden, vraag mijn vriendin maar...

Wat een vervelende opmerking is dit zeg :(

ELpatcho

Re: Mijn lieve noortje doodgereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:24

Katten horen lekker buiten en je hebt groot gelijk. Helaas zit er dan ook een risico aan, maar altijd beter dan een levenlang binnen opgesloten. Heel veel sterkte met je vedriet, hopelijk kan je wat troost vinden in het feit dat ze een lekker buitenleventje heeft gehad en waarschijnlijk op slag dood was.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:26

joenohoe schreef:

Wat heb ik een medelijden met jouw katten. Zeg, misschien is het een idee om zelf ook nooit meer naar buiten te gaan, je kan zomaar doodgereden worden... :')

@ TS, Wat rottig zeg! Heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:27

Sterkte meid! :(:)

Trek je niks aan van de kortzichtige reactie van een bepaald iemand hier. Mijn kat is sinds 2 weken vermist en ik krijg ook dat soort harteloze reacties van mensen die hun katten binnen houden. Tsja, ik heb liever een gelukkige kat met een heel fijn buitenleven dan een binnenkat!!!!! Kan me je keuze dus heel goed voorstellen.

Neemt niet weg dat dit onwijs klote voor je is, heel veel sterkte, fijn dat je nog een kindje van haar hebt om je te troosten.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:27

KirstenVosje schreef:
Wat heb ik een medelijden met jouw katten. Zeg, misschien is het een idee om zelf ook nooit meer naar buiten te gaan, je kan zomaar doodgereden worden... :')

@ TS, Wat rottig zeg! Heel veel sterkte! :(:)

:')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:30

joenohoe schreef:

Ja... wat een belachelijk commentaar.... Dat je kwijt wilt dat jij de dieren opsluit in een ren prima maar dan niet als TS net haar kat is verloren....

Een kat hoort ook buiten en dan is het risico dat je dier onder de auto kan komen maar dan zijn ze wel lekker buiten geweest lekker op vogeltjes kunnen loeren, beter dan achter zo'n stuk gaas... En een beetje kattenpoep valt nog wel te overleven, als je dan in zo'n drukke wijk woont met heel veel verkeer kun je ook overwegen om geen kat te nemen i.p.v. die op te sluiten in een ren.

TS heel veel sterkte met het verlies van je lieve Noortje!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:31

TS ongeloofelijk veel sterkte gewenst met dit onwijs grote verlies!!! Zoiets kan altijd gebeuren als je je katten buiten houd, helaas niks aan te doen.. Maar zoals hier ook al gezegd, je kan niet alle katten binnenhouden (die van mij blijft wel binnen om deze reden maar ook omdat ik 3 hoog woon en me kat anders niet goed binnen/buiten krijg, en nee hij zal nooit naar buiten gaan, dit durft hij zelf niet.. hij vind het heerlijk lekker binnen met mijn bullie). Ik wil je een dikke knuffel geven!! Veel sterke nogmaals!

Ennuh de opmerking van moet je hem maar binnen laten: mijn hond is omvergereden door een vrachtwagen terwijl zij aan de lijn was.. Wat ik hiermee wil zeggen is: je kan niet alles in de hand hebben, aan de lijn of niet, binnen of buiten.. overal kunnen ongelukken gebeuren.. en zoiets als dit is het laatste wat je iemand wil toewensen.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:35

Leen_ schreef:
joenohoe schreef:

Ik kan jou reactie eerder niet begrijpen... Een kat is een dier, niet een pluche beest wat je ergens binnenzet. Katten willen ook kunnen spelen, kunnen ontdekken, achter muizen en vogels jagen. En helaas gebeuren er dan ook dingen zoals deze. Maar hoe jammer het ook is dat dit beestje is moeten gaan, ze heeft een goed leven gehad waar ze buiten kon en fijn spelen. Beter vroeg gaan en een mooi leven hebben dan jaren blijven leven in een huis waar ze zichzelf niet kunnen zijn.
Laat jij je paarden dan ook constant op stal staan, want tijdens het ravotten kunnen ze elkaars been overstampen of een schedelbreuk oplopen? Dit zijn ook dingen die teveel voorkomen maar daarom gaan we ze toch ook niet in bobbeltjesplastiek inpakken en op stal zetten? Het zijn dieren, ze hebben ook recht op een waardig leven

Nou inderdaad, hier sluit ik me geheel bij aan (bij de post van Leen)! Erg jammer van je joenohoe :\ :n

Heel veel sterkte TS. Ik kan me goed indenken hoe je je voelt. Je maatje veel te vroeg uit het leven gegrepen door een dom ongeluk.. Verkeerde tijd, verkeerde plek. Laat je niets aanpraten hoor TS. Buitenkatten zijn doorgaans gelukkiger dan binnenkatten. Om buiten te ravotten en te jagen hoort bij hun natuur. Het zou juist zielig zijn om ze dat te ontnemen.

Y;(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:37

Altijd verdrietig als een dier weer de dupe wordt van het verkeer.

heel veel sterkte het is nooit leuk je maatje te verliezen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:39

Ik snap mensen die hun katten binnen houden want dat doen wij ook wij wonen aan een drukke straat en buiten laten is het doodvonnis tekenen. Maar die van ons zijn niet anders gewend en zeuren niet om naar buiten te gaan.

Maar mensen die hun katten buiten laten snap ik ook vooral als katten niet anders gewend zijn maar idd loop je dan een risico vaak gaat het goed soms niet.

Veel sterkte in ieder geval.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:40

'ook van mij heel veel sterkte. 't blijft k*t, maar wel fijn dat jullie haar begraven konden, en weten wat er gebeurd is en dat het snel gebeurd is.

Ben blij te lezen dat de reactie van joenohoe door iedereen in dit topic als belachelijk wordt ervaren, dus daar maak ik geen woorden meer aan vuil.

Y;(

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:41

Moderatoropmerking:
Er is nu genoeg gezegd over een bepaalde reactie. Daarom het verzoek om ontopic en respectvol te gaan en te blijven. Ts heel veel sterkte....

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:42

Sterkte TS... Altijd balen als je huisdier doodgereden word :(

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 16:46

Dank jullie wel allemaal! Doet deugd om te lezen.
Inderdaad, de kwestie over het al dan niet buiten laten van katten is hier niet aan de orde. ik zie dat er in BB al een topic over is trouwens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:12

Wat naar zeg! :(:)
Veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:53

Spytgnieskje schreef:
Omdat katten buiten horen?

Wij wonen midden in het centrum, maar onze katten komen ook buiten en ook hier rijden auto's. Niet heel hard maar toch. Het is altijd goed gegaan.

Sterkte TS!

Katten horen niet buiten, dat maken mensen ervan. Maar goed, gezien de ......... reacties in dit topic is het praten tegen een muur. Mijn katten komen wel buiten, kunnen achter beestjes aanrennen en vliegjes vangen, in de regen zitten en alles wat andere katten ook buiten doen, ook muizen vangen, maar dat doen ze in hun eigen ruime buitenverblijf, zonder daarbij het risico te lopen om doodgereden te worden of om in andermans tuin te kakken. TS, daarom vind ik het wel sneu voor je dat je kat is doodgereden hoor, maar......... enzovoorts. Punt.

O enne, dit is een discussieforum en mensen hebben verschillende meningen. Dus als je mijn mening belachelijk vindt vanLotje, zegt dat meer over jezelf dan over mij. Punt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:01

Als je die discussie dan zo graag wilt voeren kan je dit hier doen: [BB] Poes wel of niet naar buiten doen ?

Ik heb een paar berichten hierboven heel duidelijk gezegd dat het ontopic moet blijven en dit topic is niet de plaats om die discussie te voeren. Als je een beetje respect hebt voor de situatie van de TS zou je hier rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:03

Leonoor schreef:
Als je die discussie dan zo graag wilt voeren kan je dit hier doen: [BB] Poes wel of niet naar buiten doen ?

Ik heb een paar berichten hierboven heel duidelijk gezegd dat het ontopic moet blijven en dit topic is niet de plaats om die discussie te voeren. Als je een beetje respect hebt voor de situatie van de TS zou je hier rekening mee houden.

Dat is geen enkel probleem :-). En ik post hier verder ook niet meer na deze post, maar als andere mensen lelijke dingen over mij mogen zeggen zonder dat je ze verwijdert, mag ik ook reageren met mijn zienswijze, toch ? En ik ben netjes gebleven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:48

Heel veel sterkte, weet hoe het voelt. Hier is het nu 16 dagen geleden en kan er nog niet aan wennen.......

En ja, mijn kat liep bewust los op straat. Ze was half wild en ben haar gaan verzorgen en kon na 2 jaar eindelijk een klein beetje benaderen. Het is bij dat kleine beetje gebleven. Ze heeft 7 jaar bij ons geleeft en 7 fantastische jaren gehad!!! Ze kon doen wat ze wilde en rustig binnen slapen als ze dat wilde. Ze kon muizen vangen zoveel ze wilde maar als ze niet wilde kon ze onbeperkt brokjes eten. Ze was verlost van het moeten jagen en nergens verder verzorging te krijgen. Een hoop schoppen te krijgen als ze weer eens ergens een vuilnisbak om kiepte of ergens binnen drong om gauw brokjes te eten.

Mijn andere kat is heel gelukkig met binnen zijn en in eigen tuin. Die kan er ook niet uit (omheiningssysteem) ik weet voor mezelf dat ik later nooit meer een kat wil hebben die op straat MOET lopen om gelukkig te zijn. Echter als er toch weer zo'n kat aan komt dan komt het zoals het komt en hoop ik dat die het ook minstens 7 jaar vol houd.
Verdriet is er niet meer of minder om. Mij gaat het erom dat mijn dieren gelukkig zijn en niet ongelukkig zijn als ze bij mij wonen. Het is af en toe geven en nemen aan beide kanten maar het moet voor alle partijen leuk blijven!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:50

Katten horen niet buiten? Nee, en varkens kunnen vliegen...
Sterkte TS je hebt juist goed voor je dieren gezorgd door ze het buitenleven te gunnen...Jammer dat het zo moet aflopen

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:54

heel veel sterkte. Ik ben bang dat onze kat ook aangereden is, hij is al 2 weken weg..... Liever een kat die gelukkig is buiten en een minder lang leven leidt dan een kat die binnen moet zitten....