Morgen naar een gedragstherapeut!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Morgen naar een gedragstherapeut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:30

Vandaag heb ik eerst nog privé training Sassol! Krijg eerst een aantal privé sessies en dan geeft hij aan wanneer we klaar zijn voor de groeps training!!

Ben benieuwd! :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 18:35

Nou, we zijn net anderhalf uur thuis.

Waren bijna op de hondenschool en reden over een buitenweg richting een gelijkwaardige kruising waar wij rechtdoor moesten. Op het moment dat wij de kruising oprijden komt er van links een auto de kruising op die wij dus pas zagen toen hij recht voor onze auto was, dus knalde er met volle vaart in. Hij kwam tot stilstand op een veld net langs een boom. En mam en ik zijn rondgetold en zo achteruit de beek in gevlogen. Enorm geschrokken, maar meteen de auto uit allebei met de hond en heb de politie gebeld. Die zijn gekomen en vonden het toch nodig dat er een ambulance kwam want mam en ik hadden enorme last van onze borstkas. nu nog trouwens. Ambulance gekomen maar alles was in orde en moeten het goed in de gaten houden.

De man waar wij de botsing mee gehad hadden was ook enorm geschrokken maar had gelukkig nergens last van. En onze corsa is helaas total loss. Ook Zenna mijn lieve hond is gelukkig in orde en heeft een schaafplekje op haar bil.

Godzijdank hadden mam en ik allebei de gordel om!

Hierna direct de man van de hondenschool gebeld en hij is direct gekomen. Was echter een kilometer van hem af. Hij is gekomen en heeft Zenna van mij over genomen. Toen de takelwagens kwamen was verder alles in orde en zijn wij met de trainer mee gereden naar hem en is de man van de andere auto met zijn vrouw die gearriveerd was achter ons aangereden naar de hondenschool toe. Daar even lekker koffie gehad (drink nooit koffie :D Maar was er nou erg blij mee haha ) en alle papieren in gevuld en daarna zijn de trainer en ik toch heel even met Zenna aan de slag gegaan. Even op andere gedachte. Ging toch nog erg goed en volgende week zondag mag ik de groep in! De zwager van mijn moeder is gelukkig meteen kunnen komen en heeft ons erna naar huis gebracht.

Pff wat gaat zoiets enorm snel zeg!

Onze geliefde corsa! Donderdag net nieuwe 4 seizoensbanden laten monteren (Werk bij Profile Tyre Center)
Gelukkig zijn die wel nog in orde haha dus haal ze er ook weer onderuit!
En de kenteken plaat willen we hebben als dat mag, omdat dat betrekking heeft op mijn moeder.
Ze is single en ze is geboren in 1960. En het kenteken is: SN-GL-60 Erg typisch dus :D

Afbeelding

Auto wordt naar een autoschade herstel bedrijf gebracht waar ik 15 weken stage heb gelopen om te laten taxeren.

Gelukkig zijn we alle 3 niet ernstig gewond en zo weet je ook dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Maar gelukkig zijn auto's vervangbaar!

Maar wel trots dat Zenna en ik volgende week in de groep mogen starten! Nu alleen nog kijken hoe we daarkomen :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:40

Zo die is flink geramd, wat zullen jullie geschrokken zijn :oo Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen. Wat leuk dat het toch nog goed ging met trainen!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:41

Ben je in Koningslust geweest?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 18:54

Nee :) Ospel! Hondenschool het Peelhofke. Dit was een of anderhalve kilometer van de hondenschool af. De Hondenschool ligt in Ospeldijk!
Wij zijn gigantisch geschrokken, maar gelukkig zijn we zelf en de andere man in orde! Auto's zijn vervangbaar! En idd gelukkig dat het trainen nog wel ging, even op andere gedachte! En mijn trainer is er continu bijgeweest. Had hem gebeld en hij is direct gekomen! Erg fijn van hem! topvent :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:03

ospel zijn we ook eens geweest alleen niet goed advies gekregen helaas

in koningslust ligt ook een ontzettend fijne gedrags therapeuth, calming signs

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 19:20

Bij t peelhofke heb ik het enorm getroffen gelukkig :) Denk dat dat toch ieder zijn manier is! Maar ben blij dat wij de juiste gevonden hebben en direct resultaat zagen! En nog zien trouwens :)

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:29

Hee meid,

Fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat met Zenna en jou! En natuurlijk ook heel erg knap dat je al zo snel de groep in mag met haar, dat wil toch wel wat zeggen. Het blijft een lieve hond en ik gun het jou ook zeker om lekker met haar te gaan wandelen zonder dat je schrik hebt dat je een andere hond tegen komt.
Heb je nu nog een keer een priveles?

Wel schrikken zeg van het ongeluk!! Gelukkig zijn jullie 3 er nog goed vanaf gekomen (en die man ook) want jullie auto zit echt flink in elkaar.

Succes hea maar dat zal vast wel goed komen!

We krijgen een puppy :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 23:30

Dankje Mich!! Ik ben ook heel trots op me zelf en mijn lieve draak :D Ik zei al, ik moet een andere bijnaam gaan verzinnen want ze is buiten al veel minder draak!! Volgende week zondag mag ik meteen de les in :) Trainer zei al, we hebben het bij haar er in zitten, nu moet ik hard aan het werk en mag ik jou gaan bijscholen haha!! Heb er bij hem het volle vertrouwen in! Hij smste straks ook nog hoe het nu ging en dat ik deze week ondanks de pijn of iets gewoon lekker moet trainen en vooral de honden op moet zoeken! Dus dat doe ik ook zeker!!

Wat leuk dat jullie een puppie krijgen meis!!! Kun je altijd wel wat troost bij vinden nu he! Wat voor pup krijgen jullie?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:36

jeetje wat schrikken zeg! Alleen had je de hond ook in de gordel of achter een hondenrek? Zo nee, laat dit dan een hele goede les voor je zijn en het hondje wel gewoon vast zetten in de auto!

Fijn dat de training zo goed gaat!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 13:24

Het eerste stuk zat ze inderdaad in de hondengordel, maar heeft zich onderweg er uit gewerkt. Met haar poot op de gordel gestaan waardoor deze los ging. Maar voor zover wij weten zat ze tussen de achterbank en de stoel in. Weet niet wat voor klap zij op haar ribben of longen gekregen zou hebben als ze wel in de gordel had gezeten!

Bedankt voor je berichtje :)

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:00

Super dat je de volgende keer al meteen de groepsles in mag. En zo te lezen heb je echt een hele fijne trainer die bij je past!

We krijgen weer een boomertje, van dezelfde fokker waar Bowie vanaf kwam. Dit keer word het een teefje, we hadden een hondje uitgezocht en we dachten allemaal dat het een reutje was. Maar vandaag zijn we er achter gekomen dat het een teefje is haha.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:50

loez schreef:
Weet niet wat voor klap zij op haar ribben of longen gekregen zou hebben als ze wel in de gordel had gezeten!

Met zo'n hondengordel wordt de druk/klap juist verdeeld. dus minder kans op letsel. (dan heb ik het over zo'n tuig.)
je hebt geluk gehad dat ze dan nu tussen de bank en de voorstoel gezeten had. als ze door de klap naar voren geschoten was dan had het voor zowel haar als jullie ernstig af kunnen lopen.

voorbeeldje: neem een hond van 30 kg en een auto die met 50 km/uur ergens op klapt. die hond wordt met zo'n klap naar voren gegooid met een gewicht/kracht van 600 kg!!!!. dat overleefd zowel de hond als jij niet. en nog maar niet te spreken over wat er had kunnen gebeuren als de deuren open gevlogen waren. een hond in paniek is zo weg en luisterd dan ook echt niet.

ben i.i.g. blij voor je dat jullie er niets aan over gehouden hebben.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 22:00

Daar heb je gelijk in Tieme!
Ik heb zo'n gordel tuig voor in de auto maar die het tuig loop over haar borst tussen haar voorpoten in, dus ik kan niet echt aangeven wat er nu beter zou zijn geweest maargoed. Allang blij dat we allemaal niets hebben!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:18

die tuigen zijn juist goed :j druk wordt ook over de borst verdeeld. net als bij een gordel bij mensen. je hebt ze ook waarbij de grootste druk op de nek komt. of die je echt aan de halsband moet vastmaken. dat geeft een gigantische klap in hun nek.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:17

Fijn dat het voor alle betrokkenen goed is afgelopen, inderdaaad, blik is maar blik.
Wat betreft de veiligheid van honden in auto´s , in tegenstelling tot de uitrusting voor mensen zijn honden gordels tuigjes etc, niet getest op veiligheid, en is er weinig te zeggen over de veiligheid ervan. Ik beschouw een goed gefixeerde carrier (zo´n ding die je óók voor vervoer in het vliegtuig gebruikt) als beste optie.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 01:16

Kuggur schreef:
Ik beschouw een goed gefixeerde carrier (zo´n ding die je óók voor vervoer in het vliegtuig gebruikt) als beste optie.

zo'n vliegtuig bench/ vario kennel zijn in een auto ook niet echt veilig hoor :n bij een ongeluk heb je een grote kans dat de kennel "breekt" en dan heb je vlijmscherpe scherven waar je hond zich ook flink aan kan bezeren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 01:22

Inderdaad dat kán, , maar ik betwijfel of de hond dan ueberhaupt een kans had gehad, in een ongeluk met de potentie een kennel te kraken.
Maar zoals gezegd, geen enkele optie is gegarandeert veilig.
Op de hond thuislaten na natuurlijk.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 20:07

Inderdaad! Heb voor haar een tuig die via de borst loopt, maar ze heeft er gelukkig nu niets aan over gehouden!! :)