Kat heeft een 'gat' wond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Kat heeft een 'gat' wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:54

Keurige wond nu! Mooie rustige wondranden, denk dat de kat het ergste wel gehad heeft :)

Gedrag van de kat even goed in de gaten houden en verder verwacht ik dat de kat de wond zelf keurig schoon zal houden.

Beterschap voor kat :)

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:59

Ik ga met Nessa mee :j
Ziet er mooi en rustig uit en de haren er om heen wegknippen is handig.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:02

Dit had mijn kat laatst ook, is waarschijnlijk van een krab geweest van een andere kat.
Door het likken zit het eruit als een gat. Ik heb er mesitran op gedaan en met een week wat het weg.
Ik ben niet naar de da gegaan omdat mijn kate verder normaal was en er zo geen last van leek te hebben en de wond was schoon.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:07

Ziet er inderdaad uit als een opengeklapt abces. Mijn kat heeft deze regelmatig vanwege een genetisch foutje aan de anaalklieren. Ik ben de 1e paar keer naar de dierenarts geweest, maar hij kon er niets aan doen. Mijn kat houdt het zelf prima schoon en zo niet krijgt hij een kuurtje.

Even in de gaten houden of ze de wond zelf schoonhoudt en zodra je maar iets onrustigs ziet naar de dierenarts.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:18

Vreemde adviezen hier. Ik zou wel even de dierenarts opzoeken omdat die als enige kan beoordelen of er wat aan gedaan moet worden of niet. Het kan er van buiten wel mooi uitzien maar dat zegt ook niet altijd wat en vaak is het zeker wel aan te bevelen AB te geven.

En een abces is inderdaad een ontsteking.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:26

Dit ziet er hetzelfde uit als toen mijn kat een open geknapt abces had, dit heb ik zelf behandelt door 2x per dag te spoelen met biotex (dus het korstje eraf weken en dan pus eruit spoelen), na 2 dagen was het weer rustig en ben ik opgehouden met spoelen. Het is goed herstelt :)

Je moeder heeft nooit een (pus)bult ontdekt? Als ze twijfelt dan moet ze de dierenarts bellen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:22

Hoe het er ook uitziet, ik zou toch langs de da gaan.... ik snap nooit zo goed waarom er tijd en moeite wordt genomen om dit soort dingen op bokt te zetten terwijl je in die tijd ook de da had kunnen bellen of er zelfs langs had kunnen gaan.....