Kat ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Re: Kat ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:32

he bah! tis toch zo rot zo'n ziekte! 't gaat zo hard altijd opeens :\

antibiotica zal gegeven zijn om infecties of ziektes naast de leukemie uit te sluiten, zodat hij daar niet aan ten onder gaat.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:55

ja we moeten zo wie zo door met antibiotica (clavubactin) want het is natuurlijk nog niet 100% zeker dat hij het heeft.. maar we moesten van het ergste uit gaan (volgens de dierenarts was hij sterven na dood)..

Maar we hebben helaas vanavond geen definitieve uitslag gekregen dus moeten we wachten tot morgen (joepie.. leuke verjaardag voor me) en mocht het wel zo zijn dan gaan we donderdag hem in laten slapen en niet morgen avond..

Verder schooit hij als een gek dus dat gaat wel goed.. :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:49

Hai, ten eerste heel veel sterkte met je poezel..

Is er van tevoren een snaptest gedaan ? (op aids Fiv en leucose FelV ?) want als deze negeatief waren heb je een redelijk indicatie dat hij dit niet heeft.

Ik moet zeggen, hoewel hij net iets "te oud" is om in de risico groep te vallen, is er gedacht aan FIP ? Daar hoort wel de koorts bij, de ogen en de verlammingsverschijnselen en het afvallen. ( ik heb het in de loop van de jaren nu 4x meegemaakt)

Heeft je kat aan het begin van de ziekte wat verkoudheidsverschijnselen gehad, heeft hij nu vocht achter zijn longen, of een dikkere buik ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:55

He wat naar :(:)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:05

Toch een gelukje dat hij nog eetlust heeft :j kan je hem nog lekker verwennen!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 22:18

Mist schreef:
Hai, ten eerste heel veel sterkte met je poezel..

Is er van tevoren een snaptest gedaan ? (op aids Fiv en leucose FelV ?) want als deze negeatief waren heb je een redelijk indicatie dat hij dit niet heeft.

Ik moet zeggen, hoewel hij net iets "te oud" is om in de risico groep te vallen, is er gedacht aan FIP ? Daar hoort wel de koorts bij, de ogen en de verlammingsverschijnselen en het afvallen. ( ik heb het in de loop van de jaren nu 4x meegemaakt)

Heeft je kat aan het begin van de ziekte wat verkoudheidsverschijnselen gehad, heeft hij nu vocht achter zijn longen, of een dikkere buik ?

pfff jeetje wat kan er dan eigenlijk nog veel andere 'ziektes' bij komen zeg.. (opzich is aids natuurlijk dan niet erg.. (ze komen hier niet buiten)

Maar we zijn enkel bij een dierenarts geweest (naam kan altijd via mail) en die dacht enkel en meteen aan een virus.. dus daar heeft hij 2 dagen een injectie gehad (3 mixen samen?) en een weekend ging het goed.. na het weekend was het weer mis en heeft hij (totaal 8) injecties gekregen.. met die 3 mixen samen.

ik ben enorm geschrokken hoe hij met de kat om ging (en helaas ook verhalen van andere mensen gehoort) dat we meteen toen het weer erger werd naar een andere gegaan.. deze man keek in zijn oogjes en schrok zich rot.
hij heeft enkel (na mijn weten) een bloedtest gedaan en een buis bloed afgenomen voor leukemie.. hij wou wachten met zijn gedachtes te vertellen als de uitslagen binnen waren.. maar we wouden het nu al weten en hij zei 'ga maar van het ergste uit en dat het leukemie is'

mijn moeder was dus helemaal in tranen en kon amper meer terug rijden (ze was alleen gegaan :()

Hij heeft ook een rare plek op zijn hoofd (geen haar en niet open enkel een licht oranje korstje die nu los laat)..

Ik ben benieuwd wat de dierenarts voor uitslag heeft morgen.. en hopelijk valt het in dat opzicht nog allemaal mee..

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:07

Hoe is het nu met de kat?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:09

Ik hoop dat je een beetje kan genieten vandaag, gefeliciteerd in ieder geval! :)

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:31

is er al wat nieuws?

gefeliciteer dmet je verjaardag.. hoop dat je dat beetje goede nieuws krijgt.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 18:13

We kunnen om half 7 bellen dus ben benieuwd en hoop dat er nog een andere optie komt :-)

Dank je wel allemaal..

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:49

Hebben net gebeld.. zijn bloed was helemaal goed maar het was toch leukemie.. :(
Gaan hem morgen in laten slapen |(

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:02

Wat een rot nieuws! Veel sterkte!!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 16:07

Hebben hem net in laten slapen..

Afbeelding

Hij vond het heel raar dat zijn ogen rood werden.. en hij dacht ook meteen aan een tumor in zijn hoofd, ook omdat hij wankelde..
Nou ja, maar ook niet meer uit.. we hebben hem verlost van een hoop en ondanks dat we hem gaan missen was dit het beste. ;(

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:12

Oh wat zal dat zwaar voor je zijn.. Heel veel sterkte :(:)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:37

He jakkes! :\

Heel veel sterkte :(:) Wat een rotziekte :(:)
Als je nog vragen hebt, voel je vrij mij een pbtje te sturen!