Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Maartje.. die tamme dieren hebben eerst hun hele leven in een 'krap hok' mogen opgroeien om vervolgens te worden losgelaten met een stel 'roofdieren' achter zich aan.. die dieren hebben geen idee wat hun overkomt, wat denk je dat dat voor een stress geeft.
anoukie88 schreef:Allereerst mijn excuses als het verkeerd staat, maar dacht dat dit wel de geschikste plek was.
Zoals jullie al in de titel lezen... Hoe denken jullie over het jagen? Bij ons in de buurt wordt veel gejaagd op vooral hazen en fazanten. Daarnaast ook af en toe een ree en op ganzen mogen ze dus dit jaar ook weer voor het eerst jagen. Ik ben zelf 1x mee geweest op jacht, maar kon het toch niet zo goed aan. Ik ben wel voor de jacht omdat anders er allerlei ziektes onder de dieren uitbreekt. Maar wat ik niet kan hebben is dat ze rond deze tijd weer "tamme" fazanten (of andere dieren) uitzetten. Deze zijn makkelijker af te schieten omdat ze niet bang zijn voor mensen. Hoe denken jullie erover?????
Laptopmuis schreef:Jagers die de populatie in bedwang houden moeten zich aan strikte regels houden. Ze mogen namelijk alleen bepaalde dieren schieten en dan ook weer eens een bepaald geslacht.
annabell8 schreef:Ik hoop dat het in andere gebieden anders gaat dan hier....
annabell8 schreef:...voornamelijk lustjagers,die hun wapen gebruiken als verlengstuk van hun gebrek aan mannelijkheid. Er gebeuren hier walgelijke dingen met dieren...
Ik had het niet beter kunnen omschrijven!
De hele dag zaten ze tussen de kersenbomen te wachten op kraaien, ze maakten er gewoon een wedstrijdje van wie er het meest kon schieten. Buurtbewoners spraken hen er dikwijls op aan.. de politie is meerdere keren gebeld, maar het hielp allemaal niks. En dan werd er ook nog regelmatig op konijnen geschoten, en die werden dan gewoon in de bomen gegooid als ze niet 'goed' waren.. overal hingen stinkende karkassen
BrankaZ schreef:opisop_shop schreef:en het zou maar net verkeerd gaan, dan piep je wel anders
Ik -als vegetarier zijnde- vind het maar niets, heb echt zo'n beeld voor me van mannen die het voor de kick doen, met allerlei jachttrofeeen enz. bah
maar ja, it's a hell of a job but somebody's got to do it denk ik dan ?
Tja... ik als vegetariër zijnde zeg altijd dat een eerlijk geschoten stuk wild valt te verkiezen boven het gemiddelde stuk vlees dat in de supermarkt te krijgen is. Als je het over biologisch vlees hebt?
En met eerlijk bedoel ik dus niet die tamme fazanten die uitgezet worden om voor de lol afgeschoten te worden.
Jagers in Nederland moeten trouwens aan heel wat eisen voldoen voor ze hun jachtacte krijgen en een gebied hebben waar ze mogen jagen.
. Op zich zou het geen probleem voor me moeten zijn: Geen krappe hokjes, medicijnen door het eten en keeltjes doorsnijden op de lopende band. Tafje schreef:@Noordje; wie zegt dat je niet makkelijk aan een jachtvergunning komt? En wie controleert een jager op zijn vergunning? Gebeurt dat altijd?
Een wapenvergunning zou ook niet makkelijk te verkrijgen zijn; dat hebben we gezien bij het incident in Alphen ..
Benfan schreef:Ik heb niet zoveel mee, dit omdat het vaak alleen maar doorgestoken kaart is. Tamme beesten uitzetten om te schieten, wat heeft dat met het regelen van de populatie te maken? Je maakt er op zijn ergst er nog meer van waardoor het balans alleen maar nog meer verstoord word. Veel te veel jagers die schieten om het schieten en niet omdat hun hart bij de natuur ligt. Gaat puur om het knallen en de spanning en sensatie over wat je die dat te pakken kunt krijgen. De kleine groep jagers die daadwerkelijk het doen omdat ze willen dat het balans goed blijft zijn absoluut de dupe van deze grote groep klootzakken. Roofdieren vergiftigen is niet eens nieuws onder de zon, dit gebeurd zo ontzettend vaak omdat jagers geen concurrentie willen hebben van de natuur zelf. Elk jaar worden er roofvogel nesten gesloopt om er voor te zorgen dat er niet teveel geboren worden, zodat zij weer kunnen jagen. Nu de wolf al zijn intrede gaat doen in Nederland voorzie ik alleen maar slappe banketstaaf verhalen waardoor ook deze prachtdieren geen kans krijgen. Nederland is niet te klein, Nederland wil geen moeite doen. Wel zeuren dat er te weinig natuur is, maar ondertussen wel halfbakken mislukte projecten beginnen zoals de Delftlanden hier in Emmen maar niet het gebied sparen om zo meer natuur te kweken.
Dus nee, ik ben er niet zo wild van. Ik ben er zeker van dat er ook goeie jagers zijn, en ik zou graag eens echt wild willen proberen. Maar zolang er zoveel corrupte hufters tussen zitten wil ik me er niet aan wagen.
8nnemiek schreef:HC, ik bedoel dat je een vergunning nodig hebt om een (jacht)geweer te mogen bezitten.
Dat deze mensen zich daar weinig van aantrokken was wel duidelijk, ze schoten ook buiten het jachtseizoen om.. maar ze hadden wel een vergunning voor het wapen. En dat zou in mijn ogen niet moeten kunnen, al ze er niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan.
Maarja daar zie je meer voorbeelden van, dat die vergunningen wel erg makkelijk worden verstrekt. Kijk maar naar die schietpartij in het winkelcentrum vorig jaar..
Casca schreef:Het jachtseizoen loopt van 15 oktober tot ik meen 31 dec of 15 januari. Dat weet ik niet precies, maar er is een strik jachtseizoen!