Wilawander schreef:Op zich is het geen probleem een oudje in narcose te leggen. Maar ik zo van te voren even een algemeen bloedonderzoek laten doen. Lever en nier waardes zodat je weet of hij de narcose kan verwerken.
5 dagen voor de behandeling antibiotica zodat bacterieen bestreden worden zodat deze niet in de bloedbaan kunnen geraken tijdens de behandeling.
Slechte tanden kunnen voor allerlei problemen zorgen zoals hartkwalen enz. Dus ik zou zeker wat doen.
Dit is precies zoals mijn ouders het hebben laten doen bij onze DA met hun 13 jarige JRterrier.
Is er prima doorgekomen en nu nergens geen last meer van. Kan ook bijna niet, want hij heeft niet veel meer over aan tanden... Daar is echt veel uitgehaald want de ontsteking was in razend tempo gaan woekeren en heeft veel aangetast.
Nu is het weer een superblije, spelende, zoals wij altijd liefkozend zeggen tandloze mummie
, met nog wat eenzame tandjes her en der, krijgt daarom wel ander voer, maar mijn ouders zijn superblij dat ze het hebben gedaan.edit: had een rare zin getypt

, hebben we er toch maar voor gekozen om haar een roesje te geven. Onze hond heeft weinig lichamelijke klachten en een goed hart, dus wij hadden er wel vertrouwen in. Ze bleef keurig stabiel en was er makkelijk weer uit. 's Avonds liep ze weer rond als een kieviet