Maar back on topic. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar back on topic. Petraa14 schreef:Maar ik bedoel kwa inentingen en ontwormingen..
Zeg maar wat elke pup gewoon hoort te krijgen
Hoevaak moet de pup dan naar de dierenarts voor inentingen?
H_Nalanta schreef:Grappig dat je mijn ideeën onzinnig vind. Ik doe een paraveterinaire opleiding en al mijn docenten zijn dierenarts. En die raden het allemaal aan.En nee, daar vragen ze geen geld voor, een DAP heeft vaak tussen de middag wel wat tijd.
.

H_Nalanta schreef:Ehm, jawel dat doen ze wel?
En die laatste zin.. Wat erg joh..![]()
H_Nalanta schreef:Grappig dat je mijn ideeën onzinnig vind. Ik doe een paraveterinaire opleiding en al mijn docenten zijn dierenarts. En die raden het allemaal aan.En nee, daar vragen ze geen geld voor, een DAP heeft vaak tussen de middag wel wat tijd.

alcootje schreef:Wij hebben een puppyconsultatiebureau en zelfs een puppyparty op de praktijk (tja, blijf er zelf ook om lachen)
Mensen komen 1x per maand met de pup naar de praktijk, hondje op tafel alles nakijken(oren tandjes geslachtsdelen ogen huid enz). Je kunt zo de groeifase mooi bijhouden. Dus positief benaderen, heb je later veel aan in de praktijk. En de mensen vinden het leuk.
Wij doen het in combinatie met het voer, neemt men bij ons de voeding af dan is de consultatie gratis.
Werkt echt super.

kohtje schreef:alcootje schreef:Wij hebben een puppyconsultatiebureau en zelfs een puppyparty op de praktijk (tja, blijf er zelf ook om lachen)
Mensen komen 1x per maand met de pup naar de praktijk, hondje op tafel alles nakijken(oren tandjes geslachtsdelen ogen huid enz). Je kunt zo de groeifase mooi bijhouden. Dus positief benaderen, heb je later veel aan in de praktijk. En de mensen vinden het leuk.
Wij doen het in combinatie met het voer, neemt men bij ons de voeding af dan is de consultatie gratis.
Werkt echt super.
In mijn ogen hoort een dierenarts geen voer te verkopen ,dit is gewoon makkelijk geld verdienen om mensen 1x per maand de mensen te laten komen.
Die 1 x per jaar dat ze eens naar de dierenarts moeten(en eigenlijk minder) dan vind die hond de tafel maar niet zo leuk.
kohtje schreef:In mijn ogen hoort een dierenarts geen voer te verkopen ,dit is gewoon makkelijk geld verdienen om mensen 1x per maand de mensen te laten komen.
Die 1 x per jaar dat ze eens naar de dierenarts moeten(en eigenlijk minder) dan vind die hond de tafel maar niet zo leuk.
Worden beloond met snoepjes door de assistentes die alle vragen voor je willen beantwoorden en ik weet zeker dat ik ook nog gebruik zou mogen maken van een tafel (ware het niet dat mijn honden 50 en 70 kilo wegen en die tafel niet echt te doen is
). En ja, allemaal gratis en voor niks en nee, we hoeven er ook geen voer af te nemen
Als je hond zich prettig voelt bij de DA, dan heeft je DA daar ook alleen maar profijt van.
'. Tijd voor een DA die het niet alleen voor het geld doet, maar het óók nog doen voor de welzijn van het dier. Kuggur schreef:Wow ik wilde dat mijn vrouw veel van zulke klanten had; kassa! Oh ja als je denkt dat dat gratis moet kunnen, de gemiddelde dierenarts heeft wel iets beters met zijn/haar tijd te doen.
Moraal van deze opmerking, val je dierenarts niet lastig met dit soort onzinnige ideeen. Leer je hond gewoon thuis op een tafel te staan (als je echt meent dat dat nodig is).
kohtje schreef:Waarom moet een hond een positieve ervaring op doen bij de dierenarts. Doe gewoon en een gewoon opgevoede hond gedraagt zich ook gewoon bij de dierenarts. Denk dat de dierenartsen die aan puppydagen doet dat toch echt voor het geld doen. Mijn dierenarts hoeft van mij niet mijn hond te behandelen als een kind.

Bassenqua schreef:Kijk en dit zijn dus van die praktijken waar je absoluut niet komen moet, die hebben geen hart voor dieren meer en zijn alleen bezig om hun eigen knip te spekken.
Een goede praktijk adviseert het juist om met de pup een aantal keer langs te komen voor de positieve ervaringen. Kuggur ik hoop dat jou vrouw er een andere mening op na houdt dan jou anders kun je als eigenaar nog maar één ding doen en dat is als de sodemieter een andere DA zoeken.