Angstig of ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Angstig of ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:18

Hoe is het getest?

Als dit ook al parvo is dan vrees ik dat de entingen toch niet meer afdoende helpen. Hoor voor mijn gevoel de laatste tijd veel teveel over geente honden/jonge honden die toch parvo krijgen.........

Enorm veel beterschap voor hem gewenst en sterkte de komende tijd. Hopelijk knapt hij enorm snel op. Hier draaien de duimen!!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:21

dierenfan schreef:
Hoe is het getest?

Dit was ook mijn gedachte ;) Wel ontzettend waardeloos, laten we er het beste maar van hopen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:33

Geen idee hoe het getest is. Ik kon zelf niet mee omdat we een baby hebben van 9 dagen oud.

Hier gaat het zo dat je de hond 's morgens brengt en 's avonds weer ophaalt. Tussentijds overleg is er via telefoon. Ik heb de info die ik heb via mijn man, ik zal hem vanavond eens vragen.
Ze waren er echter 100% zeker van dat het Parvo is.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:37

Nikka schreef:
Nou dat verwacht je ook niet zeg. Misschien er toch heel vroeg bij? Want hij braakte nog niet en je hebt geen hele vies stinkende diarree gevonden. Dat wordt soppen in huis. Heel veel sterkte.

Hij heeft vannacht een keer overgegeven, dat is het enige. Verder niets idd.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:56

och jeetje....wat een uitslag..echt zoiets verwacht je toch niet..

ik ga duimen dat de behandeling aanslaat bij hem...jeetje het is niet niets zeg...

hou je andere honden ook maar goed in de gaten,het is zo besmettelijk als wat die parvo....... -O-

sterkte, mijn duimen draaien voor hem!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 01:02

Vandaag heeft hij niet overgegeven en zelfs wat gegeten. We hebben dus goede hoop, al zullen de komende paar dagen nog wel aardig kritiek zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:15

gelukkig eet hij,ik hoop dat zijn entingen hem erdoorheen trekken,dat het virus niet de grote slag kan slaan wat het normaal wel doet...

ik blijf voor hem duimen :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:18

Een lichtpuntje, succes!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:20

poe.......ik blijf duimen

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 19:16

Vandaag gaat het weer helemaal niet goed. Overgeven, diarree en weer niet eten.

Morgenochend belt ze weer. Denk dat we dan toch een beslissing moeten nemen, als er nog geen verbetering inzit. Hij verdient het niet om zo te lijden.
Hij had ook maar 50% kansom het te halen.

Iemand een idee op wat voor termijn ik aan onze andere honden kan zien of ze ziek gaan worden of dat we geluk hebben gehad?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:32

Ah jee wat erg dat het toch weer slechter gaat.....heel veel sterkte.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:50

nog niet opgeven hoor,honden zijn zo gemiddeld een dag of 5 echt doodziek...dus hou nog even vol.... :(:)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:00

oei, ik zou die keus nog niet te snel maken hoor.........
50% is best de moeite waard om er voor te gaan :j
kop op hoor :(:)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:07

Ik wist niet dat ze zolang zo ziek kunnen zijn, dus we gaan het iig nog proberen tot en met maandag. Tenzij de DA denkt dat hij het echt niet gaat halen.
Dat is een volle week nadat de eerste symptomen zijn ontstaan en is wellicht een beter moment om te peilen. De info die we krijgen is erg summier, dat is wel super irritant moet ik zeggen.

Het is gewoon erg moeilijk om hem zo te zien lijden, en dat wil ik hem dan ook niet een halve dag langer aandoen dan nodig is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:11

:(:) dat is ook precies wat het nu zo moeilijk maakt.
Je wilt het beste voor je dier maar de toekomst is nog zo vaag........
maar zolang het dier het zelf nog niet op geeft is er een kans dat het goed komt.
Ik ken wel dieren die het wel gehaald hebben........

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:14

ja en hij is geent dus maakt best een goede kans,echt geef hem zeker die 5 dagen,als ze eenmaal gaan opknappen ,knappen ze ook heel snel op... :j het is nu vreselijk om hem zo ziek te zien,maar hij moet echt zich erdoorheen knokken...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:16

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:17

Wat vreselijk zeg.

Ik dacht het meteen trouwens, toen ik je topic las. Ons Stabijtje kreeg precies hetzelfde een paar maanden geleden, hij zou die maand een jaar oud worden en kreeg ook parvo (hij was helaas niet geënt).

Wij hebben ook geprobeerd het te behandelen, helaas dacht de da eerst dat er niets in zijn maag zat en ze hebben hem toen geopereerd, wat achteraf niet nodig bleek te zijn.

Onze hond heeft het helaas niet gehaald, maar of het aan de parvo te wijten was, weet ik nog steeds niet, ik denk dat de operatie hem de das om heeft gedaan.

Wij hadden trouwens nog 4 andere honden toen, die zijn geen van allen ziek geworden.

Heel erg veel sterkte met je hond!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 15:50

Jeetje :(

Vanmorgen wilde onze GVR niet eten. Nu gebeurd dat wel vaker, maar zelfs een boterham wilde hij net niet en dat gaat er normaal altijd wel in. Ook heeft hij slijm overgeven...
Het zal toch niet....

@Diablo: wat ontzettend sneu voor je hond ;( Sterkte met het verlies

@Kimmie: ik ga zodra ik wat meer tijd heb dat topic even doorlezen, ik kom er nu niet zo goed aan toe

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:56

Misschien toch ook maar laten testen?
Wat een ellende joh. Thuis kan je alleen maar alles ontsmetten en de ontlasting goed opruimen en daar schoonmaken. Hoe is het met de jonge hond?

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:56

heel veel sterkte met je hond, ik duim ook mee voor hem en dat je andere honden het niet hebben, sterkte!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 16:12

Nikka schreef:
Misschien toch ook maar laten testen?
Wat een ellende joh. Thuis kan je alleen maar alles ontsmetten en de ontlasting goed opruimen en daar schoonmaken. Hoe is het met de jonge hond?

Ja we gaan zeker naar de DA als er wat meer symptomen zijn, maar ik wil eerst even zijn avondeten afwachten, aangezien hij wel vaker wat laat staan. En ik wellicht gewoon spoken zie. Hij is verder wel alert.

Ontsmetten heb ik zo goed en kwaad als ik kon gedaan, maar binnen kan ik moeilijk alles in de bleek zetten en het terrein is nogal groot...maar heb mijn best gedaan en moet het ook nog herhalen meerdere keren.

De DA moet nog bellen vandaag, het is pas 9 uur 's morgens dus dat zal straks wel komen.

Ik ga hier echt kapot aan ;(

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:27

Ach meid toch, ik leef met je mee. Als ik er aan denk dat het hier zou zijn, krijg ik al acuut pijn in mijn buik. En jij dan nog, net bevallen. Zou toch een leuke tijd moeten zijn en dan al die zorgen om je hondjes. *virtuele knuffel vanuit hier*

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 19:57

Dank je Nikka!

Belt vanmorgen een of andere assistente, dat Jackson zich beter voelde en dat we hem om 5 uur op kunnen halen. :=
Je snapt dat we eerst een DA willen spreken voordat we hem zomaar meenemen.
Aangezien ze eerst zeiden dat hij daar twee weken moest blijven ter observatie/quarantaine. Eergister had hij een goede dag, maar gisteren een slechte (overgeven, diarree en niet eten)...en dan mogen we hem nu zomaar meenemen? :o?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:22

Zou wel heel mooi zijn, maar goed om een beetje voorzichtig te zijn. Maar ze kunnen wel heel snel opknappen als ze over het ergste heen zijn.