Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kaspar schreef:Probeer eens Bach Bloesem therapie.
4x daags 4 druppels bach rescue
4x daags 2 druppels holly
4x daags 2 druppels minolus
Hier heb ik er hele goede ervaringen mee.

Yamcha schreef:Ja, dat hoop ik dus.
Hij is nu iig al een heel stuk leuker in de omgang, en ik hoop dat hij de leuke lieve hond kan gaan worden die hij echt is, hij is geen nare, vervelende hond, hij is eigenlijk heel erg lief. Maar ik zag dat gewoon niet meer

Wat spanning van mij betreft heb je zeker gelijk, trouwens. Hij reageert daar heel sterk op, merk ik. Dat is zeker een punt om iets mee te doen.Yamcha schreef:Oké, nu begrijp ik je beter.
Hij is bang, en dat uit zich in agressie. Hij bijt bv niet, maar hij snept, hij blokt ook, gaat er echt voor staan.
Het is niet mijn bedoeling om andere honden zijn leven lang van hem weg te houden, maar ik dacht dat het wijs zou zijn om hem er op een gecontroleerde manier aan te wennen, dus niet teveel tegelijk, en rustige, lieve honden om mee te beginnen.
Wat betreft de bescherming heb je wel een goed punt, denk zo maar dat dat weleens zou kunnen bijdragen idd, als hij het gevoel heeft dat ik hem onvoldoende bescherm, dat hij het dan zelf moet doen......

Wilawander schreef:Als een hond overal negatief op reageert en alleen stress heeft kan je niet tot hem doordringen. Door een tijdlang deze prikkels weg te nemen kan je door de verminderde stress wel met hem oefenen en dan langzaam weer prikkels toevoegen. Maar echt stapje voor stapje.
Bijvoorbeeld hondenveld met andere honden is stress. Dan eerst hondenveld zonder mensen en honden, het liefst nog eerst thuis alleen oefenen (want veld is al een stress omgeving door eerdere situaties), dan als datlange tijd goed gaat is een mens erbij. Dan 2 dan 3, dan eens met een hond enz. Bij de mijne werkte dat.
Door het op te gaan zoeken in de situatie zoals hij nu is zul je niks bereiken. Normaal ja maar niet met zo'n hond als dit.