Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xJolien schreef:XladyX schreef:@xJolien: Dit hebben wij bewust gedaan omdat het niet altijd goed gaat bij het opnieuw koppelen, en bovendien is konijnlief nog steeds erg vrolijk, ze gaat elke ochtend in volle vaart door de tuin (incl de leuke bokkesprongetjes) wanneer er iemand naar buiten komt. Ik heb wel een keer een wild babykonijntje opgevangen omdat die gewond was en in een apart hok gezet waardoor ze hem wel kon zien/ruiken, en daar deed ze heel agressief naar.
Omdat het niet altijd goed gaat met opnieuw koppelen? Sorry, dat vind ik echt een ...reden. Tuurlijk zijn er gevallen waar het niet goed bij gaat, maar met veel geduld en de juiste manier zijn er nog veel en veel meer pogingen waar het wel bij lukt..
Je konijn is vast enorm blij dat ie lekker los mag lopen etc, maar ik denk dat het voor haar zoveel fijner is als er een soortgenoot bij komt....

xJolien schreef:silvericathy schreef:Ik vind ook dat een konijn samen hoort... helaas krijg ik mijn ouders echt niet overgehaald om mijn konijn te laten castreren en er een vrouwtje bij te koppelen....Ik heb het zelf geprobeerd met een baby konijntje die ik van school had meegenomen, deze heb ik in een ander hok een tijdje thuis gehad en steeds goed verzorgt in de hoop dat ze mocht blijven maar mijn vader wil het gewoon echt niet hebben.
ik heb hem ook sites laten lezen, ik heb leuke konijnen opgezocht op internet die gezellig samen zaten of die tekoop waren... heel veel geprobeerd maar krijg hem niet overgehaald, en tja dan houd het op he.
Tja, jij zegt dat het dan ophoudt, maar ik zou kijken of ik een beter plekje voor m'n konijn zou kunnen vinden, waar hij WEL met een soortgenootje zou kunnen zitten...

ginger18 schreef:Dan ben ik benieuwd wat jullie zeggen over de situatie waar ik momenteel in zit, want ik ben er nog niet helemaal uit.
2 jaar geleden ging 1 konijn dood en bleef mijn voedster van toen 8 jaar alleen over.
Na een week of 2 besloten dat ik er wel 1 bij wou, maar dan wel een ouder konijn.
De opvang had als oudste konijn een ram van 10 zitten, anders was de oudste 6.
Dus ik heb voor die van 10 gekozen.
Nu is die 12 jaar, maar is mijn voedster vorige week op 10 jarige leeftijd overleden.
Dus heb ik de ram alleen zitten. De konijnen zitten bij mij binnen.
Nou heb ik nog een koppel zitten van een half jaar en 2 jaar. Deze wil ik in het voorjaar buiten gaan zetten.
Mijn idee was om uit de opvang een rustig konijntje te halen van een jaar of 2 en als Lars dan zou overlijden om dat andere konijn dan bij mijn jonge koppeltje te zetten.
Maar er zijn vast nog meer opties.
Dus ik ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben.
Zouden jullie hem alleen laten zitten of iets anders doen?

WinSel schreef:Liefde kan groeien San_ner...
Silvericathy, als je konijn in goeie conditie is, dan wil dat prima
5 is helemaal niet oud voor een konijn
Wat het kost moet je even de dierenarts bellen.... Dat verschilt soms nogal...

WinSel schreef:Ik werk bij een konijnenopvang idd
WilaWander, als je die ene ram laat castreren wil het waarschijnlijk wel lukken met je groep omdat je 4 voedsters hebt
Waarom wil je dekken ?
Maanon_ schreef:Maar wat ik me dan afvraag, hoezo wilt mijn konijn dan geen soortgenoten? Kan het zijn dat ze ze niet snapt? Of is ze echt liever alleen?