Hond sloopt kamerplanten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:34

Kijk uit met een kauwbot als je niet thuis bent, kan gevaarlijk zijn.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:40

Zo'n hond heeft het nu echt niet koud buiten, als die maar een schuilplek heeft die droog is.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 09:42

GamblersCup schreef:
Ik vind dit eigenlijk een raar topic... TS heeft een probleem met de hond, die sloopt de planten omdat TS te lang van huis is voor een 10 maanden jonge hond met verlatingsangst.

Maar voor alle oplossingen komt er een antwoord "wil ik niet, mag niet, kan niet"... Geen voer, geen speeltjes, geen persoon die de hond nog even meeneemt, geen andere ruimte... weet je wat ik hier denk? Er is nog maar 1 oplossing over: doe je hond naar iemand die wél de tijd heeft voor zo'n gevalletje.

Ik denk dat jij NIET moet oordelen als je de situatie, ons en de hond niet kent. Je weet enkel wat er hier geschreven word. Als je even goed gelezen had had je kunnen zien dat brokjes niet goed voor haar zijn daar ze hier huidproblemen van krijgt (daarom staat ze op rauw vlees en haar huid gaat nu goed), ze niet alleen gelaten kan worden met speeltjes daar ze die sloopt en helemaal opvreet (dus verstopping en erger tot gevolg), geen andere ruimte hebben in huis (keuken/ woonkamer is 1 geheel, traplopen mag ze niet dus kan niet in een slaapkamer oid), iemand die de hond meeneemt in de eerste instantie niet aanwezig is en in het tweede geval op dit moment nog door de trainer word afgeraden (aangezien de trainer de hond kent en wss meer kennis en ervaring heeft dan jij ga ik toch op zijn advies af).
Daarnaast hebben wij voldoende tijd voor deze hond, want 3 dagen 5 uurtjes alleen en verder alle aandacht voor het dier is prima (als dit al niet zou kunnen zou ruim half NL geen hond kunnen houden, want er zijn honden die vele malen langer en vaker alleen zitten).

Maar ach, ik hoef me tegen over jou helemaal niet te verantwoorden. Je kent me niet eens...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 09:45

Machie schreef:
Ik kan je maar 1 tip geven en dat is meer thuis zijn en rustiger het alleen zijn opbouwen. Je hond kan geen 5 uur alleen zijn dus dan laat je 'm geen 5 uur alleen. Kon ze dat wel, dan sloopte ze niet. Zo simpel is het nu eenmaal en daar is niks aanvallends aan.

Helemaal een hond die al verlatingsangst heeft, dat kost gewoon een boel tijd voor je die goed alleen kan laten, en soms leren ze dat nooit...

De eerste week toen we haar krijgen had ik vrijgenomen om haar rustig te laten wennen en het alleen zijn op te bouwen. Toen ging het best goed. Helaas moest ik echt die week erna weer aan het werk. Hubbie kreeg geen vrij, anders had die de 2e week vrij genomen.
Alle dagen dat ik/ we thuis zijn oefenen we ook veel met dit probleem. Maar echt, helaas ook ik moet werken. Het gaat zeker wel goedkomen met het gedrag, want het is al een stuk minder dan eerst.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 09:46

marleen_usar schreef:

Wat is er gevaarlijk aan als ik vragen mag?
Ze heeft zo'n hele grote van ruim een halve meter lang.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 09:50

kohtje schreef:
Zo'n hond heeft het nu echt niet koud buiten, als die maar een schuilplek heeft die droog is.

Dat dachten wij in de eerste instantie ook dus hebben we het ook geprobeerd. Maar ze zat helemaal te rillen, voelde heel koud aan en lag helemaal op een propje gerolt. Het leek dus echt of ze het koud had en dus hebben we haar maar naar binne gehaalt.
We hadden in de stal wel een groot hok voor haar getimmerd, met een bodem van de grond en met isolatiemateriaal onder de bodem en rondom. In het hok een laag hennep met daarover een dikke laag hooi en wat dekens.
Nu vinden we het toch ook wel een beetje zielig als het straks zo'n koude winter word met flink wat vorst en zij in de stal moet slapen.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:54

Ik denk toch ook dat je meer tijd moet steken in het corrigeren van het slopen door aanwezig/erbij te zijn.

Wij hebben sinds een paar weken ook een herplaatser van dezelfde leeftijd met dezelfde eigenaardigheden als ik die 5 uur alleen zou laten staat het huis op de kop. Terwijl ik er een reu van 4 jaar bij heb zitten die hier is opgegroeid en echt niks sloopt en de rust in huis is maar dat maakt de herplaatser niets uit op momenten dat hij zich alleen voelt en er geen leiding is.

Deze honden hebben gewoon een hele slechte basis/start gehad en als je er wat van wil maken moet je er veel meer tijd in steken. Deze honden moeten niet voor niets weg bij de vorige eigenaar, ze zijn zo verpest dat ze daar niet meer in het huishouden passen tenslotte.

Ik begrijp dat je moet werken maar er worden toch best wat passende oplossingen aangeboden. Misschien kun je buiten je buren bv via een advertentie iemand vinden die smiddags tegen een kleine vergoeding wat tijd met haar kan doorbrengen bij jou thuis. Dat heb ik ook gedaan toen ik nog werkte en mijn andere reu jong was. En een hond buiten nu is echt niet te koud hoor ze passen zich wel aan. Als je zou zorgen voor een mand met kleden of een hok met kleden waar ze in kan gaan zitten als het koud zou zijn kiezen ze zelf wel.

Mijn hond heb ik wel gelijk aan een bench gewend zodra hij hier kwam die vloog namelijk stoel op bank af en trok overal de kussens uit en stuk zodra ik bijvoorbeeld maar naar boven ging of als ik wij gingen slapen. Zelf ben ik wel overdag thuis en nu na 6 weken bij ons kan hij ongeveer een uur alleen zijn en zich normaal gedragen. Ben ik langer weg of slapen wij dan gaat hij in zijn bench, gewoon om hem ritme en rust aan te wennen. Hij gaat er ook blij in, krijgt altijd een snack of een bot erbij. Je moet denk ik geen wonderen verwachten in een paar weken en toch voor een oplossing gaan zorgen. Zelf bouw ik het alleen zijn gewoon week voor week rustig uit en verwacht niks van hem het komende half jaar, dan kan het alleen maar positief uitpakken.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:59

Kun je haar alleen na de middag niet in een grote bench zetten? Aangezien je zegt dat ze dan toch moe is van de wandeling....met evt. een speeltje en / of zo'n voerbal...

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:04

Als ik jou was zou ik haar 's middags in het mooie hok proberen alleen te laten. Misschien niet zo warm als in huis, maar daar wend ze echt wel aan! Succes!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 10:11

Sythaa schreef:
Ik denk toch ook dat je meer tijd moet steken in het corrigeren van het slopen door aanwezig/erbij te zijn.

Wij hebben sinds een paar weken ook een herplaatser van dezelfde leeftijd met dezelfde eigenaardigheden als ik die 5 uur alleen zou laten staat het huis op de kop. Terwijl ik er een reu van 4 jaar bij heb zitten die hier is opgegroeid en echt niks sloopt en de rust in huis is maar dat maakt de herplaatser niets uit op momenten dat hij zich alleen voelt en er geen leiding is.

Deze honden hebben gewoon een hele slechte basis/start gehad en als je er wat van wil maken moet je er veel meer tijd in steken. Deze honden moeten niet voor niets weg bij de vorige eigenaar, ze zijn zo verpest dat ze daar niet meer in het huishouden passen tenslotte.

Ik begrijp dat je moet werken maar er worden toch best wat passende oplossingen aangeboden. Misschien kun je buiten je buren bv via een advertentie iemand vinden die smiddags tegen een kleine vergoeding wat tijd met haar kan doorbrengen bij jou thuis. Dat heb ik ook gedaan toen ik nog werkte en mijn andere reu jong was. En een hond buiten nu is echt niet te koud hoor ze passen zich wel aan. Als je zou zorgen voor een mand met kleden of een hok met kleden waar ze in kan gaan zitten als het koud zou zijn kiezen ze zelf wel.

Mijn hond heb ik wel gelijk aan een bench gewend zodra hij hier kwam die vloog namelijk stoel op bank af en trok overal de kussens uit en stuk zodra ik bijvoorbeeld maar naar boven ging of als ik wij gingen slapen. Zelf ben ik wel overdag thuis en nu na 6 weken bij ons kan hij ongeveer een uur alleen zijn en zich normaal gedragen. Ben ik langer weg of slapen wij dan gaat hij in zijn bench, gewoon om hem ritme en rust aan te wennen. Hij gaat er ook blij in, krijgt altijd een snack of een bot erbij. Je moet denk ik geen wonderen verwachten in een paar weken en toch voor een oplossing gaan zorgen. Zelf bouw ik het alleen zijn gewoon week voor week rustig uit en verwacht niks van hem het komende half jaar, dan kan het alleen maar positief uitpakken.

Ik zal zo even per pb aan je reageren.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 10:15

meart schreef:
Kun je haar alleen na de middag niet in een grote bench zetten? Aangezien je zegt dat ze dan toch moe is van de wandeling....met evt. een speeltje en / of zo'n voerbal...

Ze heeft dus bij haar vorige eigenaar hele dagen in een dichte kleine bench vertoeft.
Hier is ook iets met haar gebeurd waar we helaas geen antwoord op hebben. Maar een bench gaat dus echt niet. Ze gaat dan helemaal door het lint, en dan bedoel ik niet een beetje, maar echt heel heftig. Ze gaat net zo lang door tot de hele bench 10 meter verplaatst is en helemaal in puin is en ze eruit kan, en of ze zichzelf hiermee verwond of niet dat maakt haar niet uit. Hier willen we dus niet meer aan beginnen, want straks gaat het echt fout. Overigens zijn wij ook niet bepaald bench mensen hoor, maar dat evenb terzijde.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 10:16

MarcovA schreef:
Als ik jou was zou ik haar 's middags in het mooie hok proberen alleen te laten. Misschien niet zo warm als in huis, maar daar wend ze echt wel aan! Succes!

Zou het dan van de winter niet te koud zijn als het echt gaat vriezen?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:23

Jade schreef:
een uitlaatservice zorgt ook voor afleiding en 1 tot 2 uur niet alleen thuis zitten, ze wordt goed moe, kan haar energie goed kwijt, wordt opgevoed door het roedel/heeft sociale contacten, is erg leuk voor ze.

Een hele goede tip alleen ben ik bang dat er geen enkele hondenuitlaatservice is te vinden die een Boerboel mee gaat nemen :n

TS ik ga jou geen advies geven, ik snap het openen van dit topic ook niet zo want je schijnt het allemaal al te weten en alle suggesties hier worden van de tafel geveegd. Ik wens je veel succes met je Boerboel, ik hoop dat je weet wat je in huis hebt gehaald. ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 10:41

Bassenqua schreef:
Jade schreef:
een uitlaatservice zorgt ook voor afleiding en 1 tot 2 uur niet alleen thuis zitten, ze wordt goed moe, kan haar energie goed kwijt, wordt opgevoed door het roedel/heeft sociale contacten, is erg leuk voor ze.

Een hele goede tip alleen ben ik bang dat er geen enkele hondenuitlaatservice is te vinden die een Boerboel mee gaat nemen :n

TS ik ga jou geen advies geven, ik snap het openen van dit topic ook niet zo want je schijnt het allemaal al te weten en alle suggesties hier worden van de tafel geveegd. Ik wens je veel succes met je Boerboel, ik hoop dat je weet wat je in huis hebt gehaald. ;)

Ik heb je even een pb gestuurd. Wellicht dat de situatie dan heel wat duidelijker voor je is en je begrijpt waarom bepaalde suggesties 'van tafel' worden geveegt.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:01

Kaspar schreef:
meart schreef:

Ze heeft dus bij haar vorige eigenaar hele dagen in een dichte kleine bench vertoeft.
Hier is ook iets met haar gebeurd waar we helaas geen antwoord op hebben. Maar een bench gaat dus echt niet. Ze gaat dan helemaal door het lint, en dan bedoel ik niet een beetje, maar echt heel heftig. Ze gaat net zo lang door tot de hele bench 10 meter verplaatst is en helemaal in puin is en ze eruit kan, en of ze zichzelf hiermee verwond of niet dat maakt haar niet uit. Hier willen we dus niet meer aan beginnen, want straks gaat het echt fout. Overigens zijn wij ook niet bepaald bench mensen hoor, maar dat evenb terzijde.

Oh oke, was niet bekend met deze geschiedenis. Heb zelf trouwens ook nog nooit een bench in huis gehad maar het leek mij in dit geval voor korte tijd de oplossing...success verder!

Wat een enorme honden zijn het trouwens! (even gegoogled)....
Laatst bijgewerkt door meart op 09-11-11 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:02

Kaspar schreef:
marleen_usar schreef:

het gaat met name om het laatste stuk, veel honden zijn te gulzig en slikken het stuk wat over is te snel in, dwz terwijl het eigenlijk nog te groot is, waardoor ze erin kunnen stikken, blijft in de slokdarm hangen, verstoppingen en andere narigheden :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:25

meart schreef:
Oh oke, was niet bekend met deze geschiedenis. Heb zelf trouwens ook nog nooit een bench in huis gehad maar het leek mij in dit geval voor korte tijd de oplossing...success verder!

Wat een enorme honden zijn het trouwens! (even gegoogled)....

Geeft niks hoor. Ik heb ook niet het hele verhaal van het beestje hier op het net gezet, omdat dat nogal complex en schrikbarend is.
Ze zijn idd flink groot. Ze meet nu al 64 cm en is nog volop in de groei.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:28

Jade schreef:
Kaspar schreef:

het gaat met name om het laatste stuk, veel honden zijn te gulzig en slikken het stuk wat over is te snel in, dwz terwijl het eigenlijk nog te groot is, waardoor ze erin kunnen stikken, blijft in de slokdarm hangen, verstoppingen en andere narigheden :)

Aha dat bedoelde je met gevaarlijk. Hier ben ik idd mee bekend.
Als we het bot te klein word (dus onder de 10 cm) gooien we het altijd weg.
Ze slikt het dan wel niet in 1x door, maar houd het in haar bek en blijft erop kauwen.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:40

Kaspar schreef:
Emie99 schreef:
geen mogenlijk heid om haar buiten te houden [ maar wel dat ze naar binnen kan? ik weet niet wat voor'n tuin je hebt ^^ maar de hond van me opa en oma blijft ook altijd buiten als ze weg zijn gaat prima :)

We wonen op een boerderij welke volledig omheind is.
Het was ook de bedoeling dat ze in stal zou slapen en via een hondenluik naar buiten zou kunnen.
Echter heeft ze een hele dunne vacht en is het nu echt te koud voor haar. Vanaf het voorjaar als het wat warmer en droger word gaat ze idd overdags naar buiten en enkel 's nachts in huis.

als het te koud voor haar zou zijn [dus als ze naar binnen wil] kan ze toch de stal in :) Als ze maar een drooge plek heeft buiten vermaken ze zich meestal prima :j of de rottweiler van me opa en oma is een echte buitenbeestje dat zou ook kunnen :)
zoals iemand boven me al zei kan je haar prima buiten houden met hok of als ze de stal in kan [dat lijkt me een drooge plek?] :)

niet aanvallend bedoeld hoor, maar de meeste pups hebben heel veel energie :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 16:25

Emie99 schreef:
als het te koud voor haar zou zijn [dus als ze naar binnen wil] kan ze toch de stal in :) Als ze maar een drooge plek heeft buiten vermaken ze zich meestal prima :j of de rottweiler van me opa en oma is een echte buitenbeestje dat zou ook kunnen :)
zoals iemand boven me al zei kan je haar prima buiten houden met hok of als ze de stal in kan [dat lijkt me een drooge plek?] :)

Ze kan zeker de stal in, dan laat ik gewoon de deur op de haak staan.
Droog ligt ze zeker wel in het hok, maar in de stal is het net zo koud als buiten hoor. We hebben maar een hele simpele inloop schuur met een klein stukje waar de paarden niet kunnen komen voor poetsen en hooiopslag, en nu dus ook een hondenhok :o

Het klopt, ze heeft heel veel energie. Bij haar vorige eigenaren was het nog vele malen erger, daar kon ze niet eens rustig liggen en was ze heel erg onrustig. Ook met uitlaten was het daar een wervelwind. Wij wandelen veel met haar en spelen veel en ze is bij ons gelukkig al een heel stuk rustiger. Ze gaat nu zelfs gewoon lekker liggen slapen.

Kaspar

Re: Hond sloopt kamerplanten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 16:27

Vrijdag ben ik de hele dag vrij en ga haar dan eens proberen de hele dag naar buiten te doen als ze dat wilt. Heel benieuwd hoe dat gaat en of ze het accepteerd. Ik laat haar dan buiten en ga zelf telkens heel even weg (via de poort en voor haar uit het zicht, maar zo dat ik haar toch in de gaten kan houden).

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:37

Kaspar schreef:
Emie99 schreef:

Ze kan zeker de stal in, dan laat ik gewoon de deur op de haak staan.
Droog ligt ze zeker wel in het hok, maar in de stal is het net zo koud als buiten hoor. We hebben maar een hele simpele inloop schuur met een klein stukje waar de paarden niet kunnen komen voor poetsen en hooiopslag, en nu dus ook een hondenhok :o

Het klopt, ze heeft heel veel energie. Bij haar vorige eigenaren was het nog vele malen erger, daar kon ze niet eens rustig liggen en was ze heel erg onrustig. Ook met uitlaten was het daar een wervelwind. Wij wandelen veel met haar en spelen veel en ze is bij ons gelukkig al een heel stuk rustiger. Ze gaat nu zelfs gewoon lekker liggen slapen.

honden vinden het meestal leuk om buiten te zjin :j Ik weet niet of je een bal hebt ^^ of kan die misschien worden ingeslikt? ik weet niet hoe sterk die van jou is :')

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:54

Kaspar schreef:
MarcovA schreef:

Zou het dan van de winter niet te koud zijn als het echt gaat vriezen?

We hadden in de stal wel een groot hok voor haar getimmerd, met een bodem van de grond en met isolatiemateriaal onder de bodem en rondom. In het hok een laag hennep met daarover een dikke laag hooi en wat dekens.
Nu vinden we het toch ook wel een beetje zielig als het straks zo'n koude winter word met flink wat vorst en zij in de stal moet slapen.

Mooier en warmer kan het toch niet!!?? Droog, geen wind en ik neem aan ook geen tocht. Alleen als het hok te groot is zou het te koud kunnen zijn. Misschien moet je hem dan juist iets kleiner maken. In het begin zal ze het een beetje koud hebben, maar je moed haar natuurlijk wel de gelegenheid geven er aan te wennen en om een beetje vacht te kweken!!
Nogmaals succes.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:50

Emie99 schreef:
honden vinden het meestal leuk om buiten te zjin :j Ik weet niet of je een bal hebt ^^ of kan die misschien worden ingeslikt? ik weet niet hoe sterk die van jou is :')

Mijn honden niet :')
Die willen maar 1 ding en dat is bij de baas zijn :)
Waarschijnlijk geldt dat ook voor een hond met verlatingsangst, anders kon ze wel alleen blijven zonder te slopen.. :Y)

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:02

Machie schreef:
Emie99 schreef:

Mijn honden niet :')
Die willen maar 1 ding en dat is bij de baas zijn :)
Waarschijnlijk geldt dat ook voor een hond met verlatingsangst, anders kon ze wel alleen blijven zonder te slopen.. :Y)

ik zei meestal :))
maar kan idd, ik weet niet wat ts hond leuk vind :n