Rhodesian Ridgeback

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Rhodesian Ridgeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:53

Die van ons vond het wel leuk om hard door de sloot te rennen zolang het water niet tot z'n buik kwam. En dan met zn neus er doorheen happen of over nat gras rennen en dan happen :') Ze hebben zoveel leuke streken dat je je ziek lacht.

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:02

Hallo allemaal! Leuke foto's hier zeg! Mijn ouders hebben ook een Rhodesian Ridgeback, genaamd Nala. Ze is nu 2,5 en ook vooral lui aangelegd. :+ Ze is meestal helemaal niet energiek of druk en ligt het liefst pal in de zon te relaxen de hele dag. Zwemmen doet ze niet en een echte held is het ook zeker niet. :P Spelen met andere honden doet ze wel en vindt ze ook leuk. Verder is ze een allemansvriendje en echt een ongelofelijke lieverd.

Er is trouwens al een RR topic: [HK] Rhodesian Ridgeback liefhebbers

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:04

Lui? Hm dat was de onze niet echt, wel rustig als ze binnen was dan ging ze slapen of overdag in de zon maar ze wilde vaak wandelen en fietsen enzo. Dus dat noem ik niet lui.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:05

Ah, prachtige honden vind ik het. Als ik later de tijd en ruimte heb wil ik er ook een! Een oud-klasgenootje van me had er ook een en die bewaakte hun huis. Als vreemdeling zou ik die hond niet willen tegenkomen.. Maar als hij je kende was het een superlief beest :j Moest altijd erg lachen als hij weer "op z'n mens" in een stoel zat te slapen, met z'n poten op de armleuningen en luidruchtig te snurken, haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:07

Vaak is het meer van blaffende honden bijten niet. Maar ze voelen precies aan wanneer het foute boel is. Wij woonden in het buitengebied, een keer moest ik haar meenemen het dorp in, in het donker, kwam er een donkere jongen uit de flat waar ik in moest, begon ze heel statig te lopen en een beetje te grommen zo van ik let wel op! Dan dacht ik van: brave hond :D Want nu wist ik wel dat ze me zou beschermen. Hoewel ze zelf een held op sokken was... En snachts heeft er ooit een mafkees in onze tuin gestaan, ik weet niet wat ze had gedaan als ik haar los gelaten had, ze was woest.

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:08

Zonnetje81 schreef:
Lui? Hm dat was de onze niet echt, wel rustig als ze binnen was dan ging ze slapen of overdag in de zon maar ze wilde vaak wandelen en fietsen enzo. Dus dat noem ik niet lui.

Ach tis net hoe je het noemt denk ik. :+ Van wandelen en fietsen wordt Nala ook enthousiast, maar verder is ze dan vooral aan het luieren en slapen. ;) Als we een bal weggooien kan ze die ook zo nakijken van: ja hallo, je denkt toch zeker niet dat ik dat ding voor je ga halen? Soms gaat ze hem trouwens wel halen, maar soms ook gewoon echt niet. :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:10

Ja maar aporteren zit niet in de aard van de RR, je kan op je kop gaan staan maar dat snappen ze niet op die uitzondering daar gelaten. Ze wilde wel pak me dan als je kan spelletje spelen met iets.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:14

halllo ik heb zelf niet zo een hond maar ik vind ze helemaal geweldig ik zat voordat ik me hondje kocht te twijfelen over zo een hond ..
maar me vader zei toen dat je niet zomaar dat ras mocht aanschaffen.. en dat het niet heel erg verstandig is als eerste echte eigen hond en vooral niet met kleine kinderen,, omdat ze best fel zijn enzo maar hieruit te lezen lijkt dat me niet echt waar????

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:17

Het is inderdaad wel aan te raden om al enige ervaring met honden te hebben, ze zijn ontzettend slim, en dat kan natuurlijk ook tegen je werken als je hen niet aan het werk zet of laat zien dat jij wel de baas bent. Wij hebben nog twee andere honden maar onze RR kan precies echt redeneren en denken als een mens, dus je moet wel op je hoede zijn als je baas wilt blijven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:17

Zonnetje81 schreef:
Vaak is het meer van blaffende honden bijten niet. Maar ze voelen precies aan wanneer het foute boel is. Wij woonden in het buitengebied, een keer moest ik haar meenemen het dorp in, in het donker, kwam er een donkere jongen uit de flat waar ik in moest, begon ze heel statig te lopen en een beetje te grommen zo van ik let wel op! Dan dacht ik van: brave hond :D Want nu wist ik wel dat ze me zou beschermen. Hoewel ze zelf een held op sokken was... En snachts heeft er ooit een mafkees in onze tuin gestaan, ik weet niet wat ze had gedaan als ik haar los gelaten had, ze was woest.

Dat is fijn, zo'n hond die je echt in bescherming neemt! Deze was gewoon als waakhond opgevoed omdat hun afgelegen huis niet bepaald goedkoop was :j Qua karakter was 'ie erg lief en juist gek op kleine kinderen, maar daar was 'ie dan ook mee opgegroeid. Op onbekenden kon hij wel fel reageren, hij heeft een keer een fietser gegrepen. Maar dat komt denk ik gewoon omdat 'ie dus als waakhond was opgevoed :j

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:26

Wij hebben er ook 1!
Het is een teefje en is nu 1,5 jaar oud!
We hebben haar al vanaf kleins af aan (niet zelf gefokt maargoed )
Jazz vind water echt geweldig!
Als ie eens een keer meegaat op SGW dan moet je even beter opletten bij het water :=
Alleen ze vind water uit de slang wat minder :')

Jazz speelt echt heel graag,vind kleine en andere honden niet eng! Speelt er juist erg graag mee

Ik zal zo eens even een paar foto's plaatsen

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:14

Ik heb ook even wat foto's opgezocht. Ze zijn niet recent helaas, Nala is inmiddels 2,5 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Haar favoriete vervoermiddel tot ze er niet meer in paste:
Afbeelding

Klein arrogantje ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 20:59

tjaa,, die van ons staat maar tot haar middel in het water

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:15

Goede avond, wat een leuk topic!!

Ik ben nog niet in het bezit van een Ridgeback, maar zondag is het nestje geboren waarvan er ééntje van ons gaat zijn! :D
Het word een reutje (3 reutjes, 7 teefjes in het nest) en er zit 1 wat donkerdere bij wat wel heel mooi is en de rest 'vos' kleur (sorry heb er echt geen verstand van), we gaan over 3 weken als eerste kijken van alle gegadigden, kan écht niet wachten! Voor mij word het de eerste hond, mijn vader heeft wel al veel ervaring met honden. Kan niet wachten tot de eerste week van januari, dan komt hij naar huis!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:18

Wat leuk, plaats je wel foto's?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:01

zal ik zeker doen!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:25

Ik had beloofd een foto te plaatsen van onze aanwinst!
Hierbij Ngwani Chayenna Nduna Badu (Trots), dus gewoon Badu! :+

Hij is vandaag thuisgekomen en we zijn er blij met hem!
Helemaal gezond maar wel een van de lichtste van het nest, dus we moeten zijn gewicht goed in de gaten houden!

Vandaag (met broertje)
Afbeelding

8 weken oud
Afbeelding

6 weken oud
Afbeelding

We zijn erg blij met hem!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:03

Wat een moppie! Veel plezier samen!

KSB