Cavom hondenbrokken, meningen/ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Cavom hondenbrokken, meningen/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:14

Wij voeren hier aan alle honden puppy omdat het eiwitgehalte weinig verschild en de brokken klein zijn.
De oude dames (14+) eten het nog elke dag met smaak.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:22

Leandra schreef:
Even off-topic over vlees vs brokken. In het artikel hierboven staat dat in sommige brokken vlees zit van dieren die een spuitje hebben gehad. Zoals eerder al werd gemeld, mag dat niet in Nederland. Sowieso mag en kan er geen vlees in van dieren die geëuthanaseerd zijn. Het spul dat ze in de bloedvaten hebben gekregen (en dus ook in spieren, organen enz. is dodelijk. Andere dieren die geëuthanaseerd zijn (bijv. paarden) mogen ook niet verwerkt worden, maar gaan naar destructie of crematie.

Ik heb gisteren een lezing gehad over vers vs brok en de conclusie daarvan was dat je beter brok kunt geven als je niet weet hoe het vers vlees in elkaar zit en hoe je de beset samenstelling kan maken. Uit onderzoeken is gebleken dat meer dan de helft van de mensen die vers voeren, vaak te weinig mineralen, vitaminen enz. voeren. Ook vuile pens voeren is niet honden eigen. Wolven slopen ook eerst de pens eruit, maar leggen die daarna weg omdat ze het niet eten.

nee hier in nederland worden ook geen dieren die geeuthanaseerd zijn verwerkt in brokken,dat schijnt in amerika ( amerikaanse brokken) wel zo te zijn,als je zoekt kan je die documantaire ook wel vinden op internet.

verder eten wolven juist wel de pens,pens is een volledige voeding en super gezond voor honden,alleen wolven schudden de maag uit alvorens op te eten,mss dat dat gelezen is als "leggen hem opzij" ,door de mensen die de lezing hielden?

maar pens is zeker een zeer hoogwaardige voeding voor een hond!!

plus dat ik ook vind dat een leek niet zomaar moet gaan barfen,daar is een prima alternatief voor,dat heet KVV,dat staat voor kompleet vers voer,dat is samen gesteld voer in juiste percentages,en zijn icm een premix volledige voeding. Hoe makkelijk kan je het hebben..niets nadenken,niets berekenen ,gewoon elke dag een pakje open maken in voerbak doen en klaar.

er is geen brok die tegen vers vlees op kan,en áls je dan hebt over 'goede' brokken,neem er dan 1 zonder granen,en met zo hoog mogelijk vlees percentage...zoals bv orijen,acana en evt taste of the wild.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:55

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:04

En dan haal je zo´n oud topic omhoog? :')

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:09

Wij voeren dit merk al jaren

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:12

kimmie261 schreef:
feit alleen al dat een hond van nature geen brokken eter is,maar een vlees eter,zou je al moeten laten overwegen om vers te gaan voeren ;)

honden eten van nature geen granen en ook geen bietenpulp,om maar over alle toevoegingen om een beest er nog redelijk eruit te laten zien, die men in brokken toevoegd maar niet te spreken...

vraag me werkelijk weleens af hoé honden er wel niet uit zouden zien zonder al die toevoegingen...

Ik wil hier helemaal geen discussie over gaan voeren aangezien ik mijn honden zelf jaren vers gevoerd heb en dit super goed bevallen is. Maar aangezien wij door de jaren heen meerdere honden erbij gekregen hebben (7 in totaal nu) en ik het erg veel werk vond dat vers voeren en mijn koelkast/vriezer uitpuilde heb ik besloten over te stappen op Cavom. Mijn honden zijn werkelijk in niets veranderd, niet in vacht, niet in ontlasting, niet in adem, niet in geur echt werkelijk in niets!
Dus inderdaad, uit gemak voor mij ben ik overgestapt naar deze brok maar mijn honden zijn er niets minder om geworden.
Ik geef het aan diverse rassen van rottweiler, herder, labrador en chihuahua maar alle honden doen het er goed op en worden er niet te dik van en ook niet te dun :)

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:22

SoofO schreef:
En dan haal je zo´n oud topic omhoog? :')

:= := oepsie. dit was niet de bedoeling.
Ik had wel een vraag maar weet niet meer wat...

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:23

Nogmaals ervaringen gevraagt.
Op moment krijgt onze 4 maand oude pup cavom puppy met cavom adult gemixt.

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:39

Horsie84 schreef:

Voor mijn hond die zeer lastig op gewicht te houden is zette het wel iets aan. Hond had voldoende energie en prima ontlasting. Vond alleen wel dat hij na 2 zakken Cavom voeren echt vieze tanden begon te krijgen... ben dus terug overgestapt naar Farmfood. Hij lijkt wel weer iets teruggezakt in gewicht (niet schrikbarend en het hoort bij hem (en D.A. vindt hem een prima gewicht!), maar voor het mooie zou het wel iets meer mogen zeg maar) maar na een halve zak FF zijn i.i.g. zijn tanden alweer een stuk beter.

Qua prijs/kwaliteitverhouding vind ik het een prima voer verder. Ligt ook wel een beetje aan de hond denk ik, sommige honden doen het prima op een lager/middenkwaliteitsvoer en andere honden doen het alleen goed op de duurdere brokken. Dus als je hond het er goed op doet zou ik niet switchen. Doet hij het er niet goed op, tja, dan begint de zoektocht ~~}>

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:56

Fillis schreef:
Horsie84 schreef:

Voor mijn hond die zeer lastig op gewicht te houden is zette het wel iets aan. Hond had voldoende energie en prima ontlasting. Vond alleen wel dat hij na 2 zakken Cavom voeren echt vieze tanden begon te krijgen... ben dus terug overgestapt naar Farmfood. Hij lijkt wel weer iets teruggezakt in gewicht (niet schrikbarend en het hoort bij hem (en D.A. vindt hem een prima gewicht!), maar voor het mooie zou het wel iets meer mogen zeg maar) maar na een halve zak FF zijn i.i.g. zijn tanden alweer een stuk beter.

Qua prijs/kwaliteitverhouding vind ik het een prima voer verder. Ligt ook wel een beetje aan de hond denk ik, sommige honden doen het prima op een lager/middenkwaliteitsvoer en andere honden doen het alleen goed op de duurdere brokken. Dus als je hond het er goed op doet zou ik niet switchen. Doet hij het er niet goed op, tja, dan begint de zoektocht ~~}>

Mocht je toch iets vetter willen hebben. Probeer eens duodog paardenvet.

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:08

Bedankt voor de tip! Heb ook al eens schapenvet, en ook eens zalmolie geprobeerd. Zet bij hem helaas weinig aan en krijgt er alleen zachte ontlasting van...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:30

Zalm olie en schapenvet werkt anders. De eiwitten in duodog zijn lager.
En wat nog te proberen valt, zodat ie meer uit zn voeding haalt, is veendrenkstof. Dat helpt zn maag en darmen te ondersteunen.

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:35

Nogmaals bedankt! Ik zal er eens induiken!