Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Leandra schreef:Even off-topic over vlees vs brokken. In het artikel hierboven staat dat in sommige brokken vlees zit van dieren die een spuitje hebben gehad. Zoals eerder al werd gemeld, mag dat niet in Nederland. Sowieso mag en kan er geen vlees in van dieren die geëuthanaseerd zijn. Het spul dat ze in de bloedvaten hebben gekregen (en dus ook in spieren, organen enz. is dodelijk. Andere dieren die geëuthanaseerd zijn (bijv. paarden) mogen ook niet verwerkt worden, maar gaan naar destructie of crematie.
Ik heb gisteren een lezing gehad over vers vs brok en de conclusie daarvan was dat je beter brok kunt geven als je niet weet hoe het vers vlees in elkaar zit en hoe je de beset samenstelling kan maken. Uit onderzoeken is gebleken dat meer dan de helft van de mensen die vers voeren, vaak te weinig mineralen, vitaminen enz. voeren. Ook vuile pens voeren is niet honden eigen. Wolven slopen ook eerst de pens eruit, maar leggen die daarna weg omdat ze het niet eten.
kimmie261 schreef:feit alleen al dat een hond van nature geen brokken eter is,maar een vlees eter,zou je al moeten laten overwegen om vers te gaan voeren![]()
honden eten van nature geen granen en ook geen bietenpulp,om maar over alle toevoegingen om een beest er nog redelijk eruit te laten zien, die men in brokken toevoegd maar niet te spreken...
vraag me werkelijk weleens af hoé honden er wel niet uit zouden zien zonder al die toevoegingen...
Horsie84 schreef:Nogmaals ervaringen gevraagt.
Op moment krijgt onze 4 maand oude pup cavom puppy met cavom adult gemixt.
Fillis schreef:Horsie84 schreef:Nogmaals ervaringen gevraagt.
Op moment krijgt onze 4 maand oude pup cavom puppy met cavom adult gemixt.
Voor mijn hond die zeer lastig op gewicht te houden is zette het wel iets aan. Hond had voldoende energie en prima ontlasting. Vond alleen wel dat hij na 2 zakken Cavom voeren echt vieze tanden begon te krijgen... ben dus terug overgestapt naar Farmfood. Hij lijkt wel weer iets teruggezakt in gewicht (niet schrikbarend en het hoort bij hem (en D.A. vindt hem een prima gewicht!), maar voor het mooie zou het wel iets meer mogen zeg maar) maar na een halve zak FF zijn i.i.g. zijn tanden alweer een stuk beter.
Qua prijs/kwaliteitverhouding vind ik het een prima voer verder. Ligt ook wel een beetje aan de hond denk ik, sommige honden doen het prima op een lager/middenkwaliteitsvoer en andere honden doen het alleen goed op de duurdere brokken. Dus als je hond het er goed op doet zou ik niet switchen. Doet hij het er niet goed op, tja, dan begint de zoektocht