kat met gebroken heup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ship

Re: kat met gebroken heup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 11:46

ja ach op marktplaats staan ze voor weinig te koop en als het moet koop ik een nieuwe maar denk dat de kooi van de cavia's momenteel prima kan die is vrij hoog zal dat eerst proberen..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:49

Heb niet alle reacties gelezen, maar onze oude kat heeft het ook gehad, was niet te opereren, advies was ook om hem in een kleine ruimte te houden. Hadden toen een doos (voor de benchtijd zeg maar), maar daar sprong hij iedere keer uit. Hij heeft het nog wel een jaar of 12, geloof ik, uitgehouden met een manke poot, zag er een beetje typisch uit, maar hij kon nog schuttingen over enz.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:09

De kat van mijn schonouders heeft het ook gehad en is niet geopereerd en moest 4 weken absolute rust in een kleine bench. Dat heeft goed gewerkt. Alleen als hij veel buiten geweest is dan zie je als hij thuis komt dat hij heel iets trekt met die kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:49

Volgens mij zorgen katten zelf weer voor genoeg spieren :j
Veel sterkte voor je kat en natuurlijk voor jou! :(:)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 18:23

hij is weer thuis nog wel erg suf maar lijkt nog niet zo best hij heeft meervoudige breuk is echt afwachten of dit goed gaat komen maar we zullen zien hij krijgt goede pijnmedicatie en word lekker verwend met 2a3 uurtjes proberen of hij wil drinken en een beetje eten.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:24

succes met je kat, ik denk idd dat je kat met veel rust een heel eind gaat komen, succes :)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:27

ik heb er ervaring mee,

de (jonge) kat toen 6 weken opgesloten in een klein hokje
(konijnenhok) met alleen een kleedje om te liggen en een kattenbakje
en voer & water, verder niets

Deze is volledig genezen destijds !

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 21:03

ja de DA zij idd katten genezen zelf heel snel maar voor al bij jonge katten die van mij is net 6 dus zal wat langer duren...maar hij is rustig heeft al iets gegeten en gedronken

Mariska_28Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:49

Bij de (grotere) dierenwinkels verkopen ze luierdoeken waar je hem op zou kunnen leggen (desnoods met extra handdoeken eronder zodat hij zacht ligt). Deze kun je gewoon weggooien, en laten geen vloeistof door.
Succes!!

PS: Ik heb ook een oudere kat gehad die aangereden was.. maar zij had naast een verbrijzeld bekken ook een verbrijzelde achterpoot.. Wij hebben haar de pijn bespaard en in laten slapen..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:21

mijn kat had scheurtjes in zijn heupen die idioot is van de vide afgesprongen -.- moest ook rust houden in een bench hij is goed opgeknapt :)

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:29

Hoihoi, een van mijn katten heeft de heup finaal verbrijzeld. Hier was echt niets aan te doen. Moest de kat 8 weken in een bench houden en daarna kon ze weer rustig rond lopen. Omdat de heup zo verbrijzeld was, is haar ene poot een paar centimeter korter dan de andere poot. Zij kan zich hier prima mee redden, alleen wat minder goed op hoge dingen springen. Dit lost zij op door de rand met haar voorpootjes vast te pakken en zich dan omhoog te hijsen. Ook loopt ze natuurlijk raar vanwege het lengteverschil in de poten. En met kil vochtig weer heb ik het idee dat ze er meer last van heeft.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 13:20

Oke dat klinkt als mijn kat idd die heeft ook meerdere breuken in de heup ook zijn bekkie is momenteel opgezwollen dus zo na mijn werk ander voer halen dat ik kan mengen met water kouwen gaat echt niet hij heeft segni vlinke klap gehad

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:25

Mijn kat is niet geopereerd en heeft er een beetje een apart loopje aan over gehouden maar doet alles weer. Klimmen en klauteren enz. Heb haar niet in een doos of bench gedaan en ze wist zelf wat wel en niet kon en ze is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 21:25

hier weer wat positief's hij beweegt zijn staart weer deze was gevoeloos en zijn rechter achterbeen die dus verlamt is bewoog hij een paar milimeter dus blijven positief maar vind het wel erg sneu zo voor hem..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:27

een kat van vroegere vrienden van ons had z'n heup gebroken (en kaak dacht ik ) en die is wel geopereerd en had plaatjes en pinnen in z'n lijfje zitten. Hij heeft een x aantal weken in een hondenbench gezeten om rust te houden.
Is helemaal goed gekomen !

Succes !!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:31

Mijn kat was 8 jaar toen het gebeurde en liep met een week of 4 weer los in de slaapkamer.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 21:39

hoop dat die van mij ook weer zo snel loopt dit is wel zo sneu maar hij ging net even zitten dus gevoel komt iets terug.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 23:37

update voor de mensen die geintereseert zijn monster staat weer op zijn verlamde poot gaat weer zitten en beweegt zich in de kooi, van de week had ik hem even buiten de kooi om hem schoon te maken nou meneer wist niet hoe snel hij de trap op moest komen gaat dus de goede kant op..
de stress tot poepen is weg alles loopt soepel iets te soepel is momenteel aan een beetje dunne poep en loopt flink door.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 07:23

Gaat de goede kant uit. Wat diarree betreft wellicht even wat rijst/gekookte kip geven? Sterkte ermee.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 07:43

mijn kat (20 jaar geleden) was ook aangereden. Zijn plasser en poeper deden het nog en heeft dus ook een week of wat in een bench gezeten. Vreselijk voor de kat maar hij is helemaal hersteld!
sterkte enne hoe moeilijk ook, geef ze niet hun zin als ze eruit willen, dat vertraagd de genezing.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:44

Fijn dat het iets beter lijkt te gaan, succes !

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 21:50

ja ben er ook super blij mee dat het beter gaat meneer staat steeds beter in de kooi en gelukkig geen dunne derrie meer...de zwellingen gaan weg heb er weer helemaal vertrouwen in.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:18

Ook even het verhaal van onze kwajongen.
Hij was weggeweest voor 4 dagen en kwam toen thuis met een pootje waar hij niet op kon staan. Direct langs de DA en zijn dijbeen was compleet doormidden, waarbij de twee helften totaal een andere kant op wezen. Pin erin, 3 uitwendige pinnen om te fixeren, een mooi framewerk erop. Na 5 weken zijn de uitwendige pinnen weggehaald, over 1 of 2 weken mag de inwendige pin er ook uit.
Hij loopt een beetje maf, alsof het wat gevoelig is. Maar verder doet hij er alles mee. Hij sprong na 3 dagen alweer op het aanrecht (extra hoog aanrecht), ging er lekker op liggen, liep overal tegenaan ermee :+ Hij voelt zich weer helemaal de man nu hij ook weer naar buiten mag (mocht niet met het externe frame).

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:24

Hoe gaat het nu met je kat? :)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 21:26

jah gaat eingelijk steeds beter gaat al aardig goed staan op bijde pootjes tenen lijken nog wel wat verlamd kan daar in knijpen zeg maar zonder tegen druk maar poot zelf geeft hij beweging...gaan gelukkig de goede kant op..

wel is hij vlink afgevallen dat is wat minder