Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

WolinLotte schreef:Wat vinden jullie hier nou van?
ras-atypisch. 
Trennie schreef:Neem alleen al het schoolvoorbeeld van de eigenaar met het kleine hondje of de pup, die bij het zien van een grote hond al direct hun hondje optillen en op de arm houden.
Het meest foute wat je kunt doen!
Kleine hondje of pup staat letterlijk hoger dan de grote hond.
Logisch dat deze hondjes veelste grote bekken hebben tegen honden waar ze dat niet tegen horen te hebben.
En als ze dan een grote hond treffen die hen terecht op de plek zet, dan ligt het aan die hond of die eigenaar..... Tssssk.....
Terwijl ze zelf de veroorzaker zijn van verstoord / gestoord gedrag bij hun eigen hond.
Machie schreef:uhu, als er weer eens o'n baasje met een lompe hond die op mijn pup afdenderd til ik lekker mn pup op hoor! Mijn honden hoeven niet met iedere hond contact te maken en pups/kleine honden al helemaaaal niet met lompe grote honden.
Mensen moeten gewoon eens bedenken dat honden niet altijd contact emt andere honden hoeven te hebben. En al helemaal dat ze hun eenlinghond niet los laten bij een roedel aangeleinde honden...
viola schreef:Ook mijn hondje word soms opgetilt als er zo'n grote lompe hond aan komt hoor. Niet goed voor de rangorde is dan jammer, zo'n hond en mijn hondje hebben niks bij elkaar te zoeken en hoeven ook geen rangorde te bepalen. Er is niks natuurlijks aan om een grote lompe hond van 30 kilo te laten spelen (of wat dan ook) met een klein timide hondje van 5 kilo. Zal niet de eerste zijn die bijvoorbeeld een rug breekt en het niet overleeft. Daar zit ik niet op te wachten dus als er weer eens zo'n labrador aan komt met baasje die er verder niks mee doet (sorry daar lopen er hier in de buurt toevallig veel van) gaat mijn hondje even op de arm en loop ik door.

) en ik kan me er naast dat veel mensen hun honden te dik laten worden ook groen en geel aan ergeren dat niemand meer echt de leider van zijn hond is!
Gewoon als ik sommige mensen bezig zie met hun geklungel.
En dan werkt het ook! Margje schreef:@Machie: volgens is het juist in de dagelijkse omgang belangrijk om je als de leider op te stellen. Dat hoeft niet heel krampachtig, maar bij ons is het altijd zo dat wij als eerste door een deur/hek gaan, om maar wat te noemen. Wij hebben dus een dominante reu, maar naar ons toe heeft dat nooit problemen opgeleverd en ik denk dat dat mede door dit soort dingen komt.
Nemurin schreef:Machie: Je kunt leiderschap aanleren. Vandaar dat Cesar Milan zo'n hype is.
Het is echt niet moeilijk.
Iedereen kan het, maar ze moeten wel weten hoe of wat.
Ik ben soms heel erg voor het afleggen van een examen voor je een hond of kind neemt...Gewoon als ik sommige mensen bezig zie met hun geklungel.
Terwijl er zat zijn die ook niet per se een geweldige alfa zijn maar de hond is dan gewoon niet erg dominant.En dan werkt het ook!

Nemurin schreef:Tja je dwingt het niet af natuurlijk, je moet je er wel even in verdiepen dat je weet wat een hond als tekenen van leiderschap ziet. Maar dat duurt echt niet lang! En als je graag een hond wil hebben lijkt het me niet meer dan billijk om je daar dan in te verdiepen.
Bijt zo in de nek. Mijn automatische reactie was dat beest een rotschop geven en dat hielp gelukkig. De eigenaresse stond gewoon verderop te kijken. Heb me niet helemaal netjes gedragen en riep automatisch: "Hou dat beest aangelijnd als hij vals is, poedersuiker!" (automatische reactie
) En die vrouw loopt gewoon verder 
Machie schreef:Tsja.. Mijn honden zijn in eigen roedel zeeeer sociaal maar de ene reu blieft geen dominante andere reuen. En dan mag ook. Mijn honden maken buiten geen kennis met onbekende honden. Ik lijn ze aan als ik anderen tegen kom en dat verwacht ik van anderen ook. Helaas helaas schort het daar nog wel eens aan. Men laat altijd maar overal de honden los rennen. Losloop gebied of niet... Vreselijk irritant met 1 hond die geen zin heeft aan andere honden.
Is mijn hond vals? Nee. Maar het is geen schatje met andere reuen.
LauraMc schreef:Zo herkenbaar!
Sinds ik de hond van mijn ouders hier wel eens in de stad op bezoek heb valt het mij steeds meer op. Onze hond is perfect opgevoed, net als jouw Beer. Je hoeft maar één keer te fluiten en hij komt - ongeacht de situatie - meteen naar je toe. Daarom heb ik hem meestal loslopen in parkjes, maar ben altijd op mijn hoede of er andere honden zijn.
Laatst kwam er dus inderdaad een andere hond aan. Ik fluit onze hond en lijn hem aan. Die andere hond komt mijn kant op, de eigenaar blijft verderop staan kijken. Hond begin te rennen en valt mijn hond aanBijt zo in de nek. Mijn automatische reactie was dat beest een rotschop geven en dat hielp gelukkig. De eigenaresse stond gewoon verderop te kijken. Heb me niet helemaal netjes gedragen en riep automatisch: "Hou dat beest aangelijnd als hij vals is, poedersuiker!" (automatische reactie
) En die vrouw loopt gewoon verder
Daar gaan je haren toch van overeind staan..
en zo heb ik wel meerdere voorbeelden. Machie schreef:Margje schreef:@Machie: volgens is het juist in de dagelijkse omgang belangrijk om je als de leider op te stellen. Dat hoeft niet heel krampachtig, maar bij ons is het altijd zo dat wij als eerste door een deur/hek gaan, om maar wat te noemen. Wij hebben dus een dominante reu, maar naar ons toe heeft dat nooit problemen opgeleverd en ik denk dat dat mede door dit soort dingen komt.
Ik vertik dat soort regeltjes dus. Dat zijn regels voor mensen die niet van nature leiderschap hebben.
Citaat:Ohw, hond op de grond gooien vind ik oud en achterhaald gedrag. Gewoon voorkomen.(..) En een jonge reu... vooral blijven corrigeren, dan heb je er straks eentje die niet meer gromt maar met een beetje pech er gelijk op klapt. Ik corrigeer grommen nooit.