Ik (her)ken het probleem. Die van ons wisselde elkaar af tijdens het krabben en enorm luidkeels mauwen echt om gek van te worden. Tja dan maar de deur open... De een slaapt nu op mijn voeten en de ander in zijn mandje op de grond en kunnen wij gelukkig weer lekker slapen!
Heel herkenbaar inderdaad. Ik denk dat een plastic zak wel een goed idee is. Mijn kat gaat voor dat ik ga slapen zich snel achter het gordijn in de slaapkamer verstoppen,omdat hij bij mij wil slapen hihi.
Sanet
Geplaatst: 04-11-11 12:27
lifaya schreef:
bij mij is de poes de ramp
Jup, hier ook hoor, de andere 2 houden zich netjes gedeisd. Staan wel eens te blèren voor de deur. Maar Hare Majesteit de Koningin wenst zich dan bij ons te voegen en krabt en rammelt zo hard aan de deur dat de bout die de klink op zijn plek houdt er dan zelfs wel eens uit rammelt
rommulus
Kat van de buurvrouw is genezen van een kopje of 3 water over dr
Als de buurvrouw niet optijd thuis is en madam wil naar binnen en de buuf is weer eens vergeten het raam open te zetten gaat ze precies onder ons raam staan mouwen (wij wonen schuin onder haar) Nu is af en toe een miauw niet er Maar mouwen of ze dood gaat kan ik niet tegen
Deur open kopje water flotsen en deur gelijk weer dicht
Sassol
Geplaatst: 04-11-11 12:58
Misschien de slaapkamerdeur open laten maar dat je kater niet op bed mag?
Als je dan de eerste dag wat vroeger naar bed gaat, kun je een uurtje heel consequent kat van je bed aftillen als hij er op springt. En misschien een mandje naast het bed neerzetten?
Dan wordt het: op bed = genegeerd en er af getild worden, in het mandje = aandacht en aaitjes krijgen.
GamblersCup
Geplaatst: 04-11-11 13:08
cissy schreef:
wat ook kan helpen is meer aandacht aan je katten geven en veel met ze spelen zodat ze moe worden en dan braaf gaan slapen, dan kun jij ook rustig slapen.
herken dit zeker, ik heb 5 katten en 3 slapen heel braaf, maar mn 2 siamezen beslissen soms midden in de nacht dat ze willen spelen en gaan dan achter mekaar aanrennen de trap op en af en ondertussen af en toe even voor mn deur staan en mij hard roepen dat het zo leuk is en als ik dan niet reageer komt er een krabroffel op mn deur, ik wil ze nl snachts ook niet op mn kamer, omdat ze anders mij als springplank gaan zien in hun spel, vaak als ik ze negeer houden ze na een half uur wel op, blijft het aanhouden dan vang ik ze en gaan ze snachts in de bench, je doet anders geen oog meer dicht
My_Lady
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-11 15:18
Gelukkig is mijn kater geen uitzondering haha.
Ik las wat over water. Die van mij is dol op water en staat zelfs bij mij onder de douche. Water is dus geen optie.
Wel merk ik dat als ik hem echt totaal negeer, dus ook niet boos roep dat hij snel ophoud. Nu gaat het een stuk beter. Al moet ik zeggen dat het soms best moeilijk is om niet te reageren als je echt moe bent.
Hij is ook echt een ondeugd. Gisteren kwam ik thuis en had hij het keukenkastje open gekregen. Achter dat deurtje staat het kattenvoer. Je raad het al, al het kattenvoer over de keukenvloer