hebben jullie filmpje gezien van vallende olifant radza?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re: hebben jullie filmpje gezien van vallende olifant radza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:52

Dieren horen ook niet op zo'n kleine ruimte gehouden te worden. Ik hoop dat ze haar snel eruit hebben en iets aan de huisvesting doen. Tot die tijd gewoon niet naar de dierentuin gaan.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:05

Abiola schreef:
Dieren horen ook niet op zo'n kleine ruimte gehouden te worden. Ik hoop dat ze haar snel eruit hebben en iets aan de huisvesting doen. Tot die tijd gewoon niet naar de dierentuin gaan.

Ja, nee dat is de oplossing :roll:
Nieuws niet meegekregen dat ze bijna failliet zijn gegaan. Een van de oorzaken samen met de vergunningen dat ze nogsteeds geen nieuw verblijf kunnen bouwen. Geloof me ze willen niets liever.

Niet gaan betekend geen inkomsten meer en uiteindelijk doet dat ook de das om voor het fokprogramma voor deze olifant.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:10

Lijkt me prima, hoeft haar (klein) kind ook niet in een greppel te gaan liggen. Als je een olifant wilt zien moet je naar Azië of Afrika gaan.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 05:55

Abiola schreef:
Lijkt me prima, hoeft haar (klein) kind ook niet in een greppel te gaan liggen. Als je een olifant wilt zien moet je naar Azië of Afrika gaan.

En over een paar jaar kan je ze gewoon alleen in een plaatjesboek zien of op archiefbeeld op de tv. Scheelt wel een hoop gereis :)*
Gelukkig worden ze namelijk in Afrika en Azië totaal niet bedreigd en afgemaakt voor hun ivoor. En zijn ze totaal niet bezig om in internationale dierentuinen in iedergeval ervoor te zorgen dat ze niet uitsterven.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:13

Abiola schreef:

Juist! +:)+ Boycottten die handel! Zulke beesten moet je niet in gevangenschap willen houden!

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:32

sflj schreef:
Juist! +:)+ Boycottten die handel! Zulke beesten moet je niet in gevangenschap willen houden!

Welk beest dan wel? Geldt toch inprinciepe voor ieder dier.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:37

Las trouwens net dat hij nu op het pleintje voor zijn stal staat dus dat gaat gelukkig de goede kant op!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:56

Hij is uit die greppel, http://www.nu.nl/binnenland/2655112/oli ... eppel.html

En lieflampje, ik weet niet of je wel eens op safari bent geweest, maar daar worden de dieren dus ook beschermd gehouden en wordt er niet op ze gejaagd. Is ook gevangenschap natuurlijk, maar niet te vergelijken met Artis, Emmen of welk dierentuinTJE dat we hier kennen.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:09

@ Abiola. Ik ben zeker wel op safari geweest. Zowel in Afrika als in Nepal. Vooral in Nepal hadden ze het probleem dat ondanks dat het park beschermd werd en toch stropers actief waren die het gemunt hadden op de neushoorn. Zo weet ik dat dit in Afrika in (sommige) parken ook het geval is.

Natuurlijk ben ik het er wel mee eens dat de parken die wij hebben te klein zijn. Ik heb ook nooit beweerd dat ik dat niet vind. Daarnaast zijn de verzorgers zichzelf er ook heus bewust van, ze doen er dan echt alles aan om het zo goed mogelijk te maken voor die dieren.

Waar het met namen over gaat is het feit dat je zegt dat we er maar niet meer heen moeten gaan. En dan? Park failliet, dieren die niet ergens anders geplaatst kunnen worden moeten worden afgemaakt omdat ze niet terug uitgezet kunnen worden in de natuur.

Daarnaast is vooral in Europa een fokprogramma voor veel dieren die met uitsterven bedreigd worden. Er zijn veel dierentuinen die daadwerkelijk dieren weer terugplaatsen in de natuur (bv. het przewalskipaard toentertijd en de otter)
Een andere discussie daarnaast is dat ik persoonlijk vind dat je bv. geen knaagdieren in kleine hokjes moet houden of paarden 22 uur per dag op stal (maar dan dwaal ik af)

Het belangrijkste in dit verhaal is dat Radza gelukkig weer uit de greppel is. Nu maar hopen dat Emmen snel kan beginnen aan de bouw van het nieuwe park en dat het verblijf wat ze krijgen een stuk groter word zonder greppels.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:23

He ik vind dat echt kei sneu voor dat beest, die hele slagtand is ook afgebroken aan de rechterkant..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:40

Sneu, dat geschrokken trompetje :(:) Bruut, van die kuddegenoten! :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:54

OMG ik zag het net ook op het nieuws, vreselijk dit :r
Maar gelukkig is die er weer uit :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:57

Ik woon in emmen, en hier is het niet zon big thing eigenlijk.
Vind het erg dom dat ze het verblijf niet aanpakken.
Maar echt, HOE komt dat beest daar. Ik ben daar al zat vaak geweest en het is nou niet
zo dat ze er 1,2,3 in kunnen kukkelen, moeten ze toch wel zicht echt heel erg verstappen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:00

loveidefix: Ga jij ze sponsoren??
Zonde rgeld geen groter verblijf...

Komop zeg met die niet nadenkende reacties....en dan heb ik het niet alleen over jou loveidefix....

mensen die zeggen : Niet meer naar die dierentuin gaan..

Denk eens na......

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:00

Hij werd geduwd :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:02

Cyntje schreef:
Hij werd geduwd :))

Idd...

Ook weer een kwestie van : lezen....

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:03

Abiola schreef:
Hij is uit die greppel, http://www.nu.nl/binnenland/2655112/oli ... eppel.html

En lieflampje, ik weet niet of je wel eens op safari bent geweest, maar daar worden de dieren dus ook beschermd gehouden en wordt er niet op ze gejaagd. Is ook gevangenschap natuurlijk, maar niet te vergelijken met Artis, Emmen of welk dierentuinTJE dat we hier kennen.

Gelukkig dat hij eruit is!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:04

Ik ben het met je eens JG :j
Daarbij heb ik meerdere parken gezien en vind ik dat ze het in Emmen zo slecht nog niet hebben :n
Groter is altijd beter,... maarja... net wat er al eerder werd gezegd, zo'n reservaat in Afrika is ook niet veilig voor olifanten. Door worden ze gedood door de mens!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:05

Toch vind ik het dom dat ze er geen hek oid neerzetten:

nu.nl schreef:
Het gebeurt wel vaker dat een olifant in Dierenpark Emmen in de gracht valt. Meestal loopt dat goed af. Dat was niet het geval met Annabel in 2009. De toen 45-jarige olifant, publiekslieveling en het oudste dier in de kudde, overleed toen als gevolg van een val in de greppel.
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 31-10-11 21:07, in het totaal 6 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:05

loveidefix: hij kreeg ook wel een flinke dauw he, als je dan je evenwicht verliest en opzij loopt om je te herpakken dan kun je best misstappen. Vind het maar sneu voor 'm

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:07

Een dierentuin blijft ook een profit bedrijf, een bedrijf is een bedrijf voor de hoge bazen.
Zoals jolliegirl zegt er moet geld zijn, en enerzijds moeten er grote dieren blijven met liefst zoveel kleintjes om publiek te trekken. En als de zoo uitbreidingsmogelijkheden heeft krijgen de dieren vaak een beter verblijf. Als ze dat niet hebben is dat meer nadelig voor de dieren (dierentuinen in de stad).

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:14

En volgens mij heeft die arme olifant nu enorme hoofdpijn/hersenschudding... wat een smak maakt die met zijn hoofd zeg :wow: , met het volle gewicht tegen de stenen. Jeej arm olifantje :(:) hopelijk geen andere inwendige schade? Heb er verder nog niets over gehoord.
Ik vind dat ze na de eerste keer hun les hadden moeten trekken, en het veiliger hadden moeten maken ondanks "bijna failliet" volgens mij behoord het welzijn voor de dieren voorop te staan! En had het dus simpel voorkomen kunnen worden alhoewel een hekje natuurlijk ook het gewicht niet tegen kan houden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:16

Ik ben vandaag geweest. Vanmorgen waren de olifanten nog binnen maar na een uur of 1 kwamen ze naar buiten. Radza kwam als laatste naar huiten en had wat spierpijn leek het. Hij stond wat met zijn benen te trekken en was wat onrustig op zijn normalen slaapplaats aan het wiegen maar durfde niet te gaan liggen. De rest was erg lief voor hem en volgens de verzorger was er aan de kudde verder niks te merken. Zonde van de tand maar och...... hij is er nog en heeft niks gelukkig!!!

Beetje jammer voor het personeel van de souvenier winkels........ de winkels staan vol met Radza's met 2 kromme slagtanden!!!! (overal een stukje afknippen??)

Het afgebroken stuk woog 12 kilo. dat zal hij best voelen denk ik!

De afspraak die ik gemaakt had om naar de dierentuin te gaan stond al lang . ik was dus geen ramptoerist....

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:18

Jolliegirl schreef:
loveidefix: Ga jij ze sponsoren??
Zonde rgeld geen groter verblijf...

Komop zeg met die niet nadenkende reacties....en dan heb ik het niet alleen over jou loveidefix....

mensen die zeggen : Niet meer naar die dierentuin gaan..

Denk eens na......

Nu leg jij mij woorden in de mond, ik heb nooit iets gezecht over ANDER of GROTER verblijf.
Ze bouwen nu bij de nieuwe dierentuin de oude er ook weer bij, samen met de museval enz ;)
Maar komop, hekje, stroomdraadje? zoveel moeite is dat toch niet

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:21

En jij denkt dat het een olifant tegen houd???

Er staat een stroomdraad.. en geloof me, daar wil jij niet aankomen met je handen :P