Kittens buiten houden nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:07

Aan elk kitten zal je tijd moeten besteden om ze sociaal te maken . Sociaal naar jou/jullie toe en om te weten wat ze wel en niet mogen. Als je ze in je blokhut zet, wat wel kan hoor, Zal je diezelfde tijd erin moeten(misschien zelfs meer omdat ze dus niet in huis zitten) steken om ze te laten wennen aan jou je voermethodes en je aanrakingen enzo. Leer je ze niet aan je aanrakingen, dan heb je binnen no time een stel verwilderde katten die hoogst waarschijnlijk ook weer jongen krijgen en zo is het circeltje rond.
Ik heb er absoluut geen moeite mee als mensen hun katten buitenshuis houden. Maar tussen het houden van katten en een paar katten neerpleuren zit een groot verschil.

Anoniem

Re: Kittens buiten houden nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:30

Ik ga helemaal mee met pipo :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:46

Waarom, of , om welke dieren kunnen de katten niet naar binnen?
Laat ze alsjeblieft helpen als ze van jou naar buiten moeten.
Anders hebben we er weer 10 katten bij in NL die geen onderdak kunnen krijgen :n .
Mijn katten komen iig niet buiten, enkel achtertuin als ik erbij ben verder niet .

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 20:52

Alles wordt/is hier gecastreerd, behalve de jaarling Welsh.
Mijn zus heeft twee katten die alleen maar binnen zitten en ik kan niet echt zeggen da ze blij en vrolijk overkomen, integendeel.....uit verveling worden bv. meubelstukken gewoon vernield. Ondanks dat ze zelf twee gigantische krabpalen hebben. Daarbij krijgen ze ook veel te weinig beweging met als resultaat......juist.....overgewicht....

Ik denk zelf dat een dier gewoon naar buiten moet, net zoals een mens. Ik weet alleen niet of dat gewoon nu tegen de winter aan nog kan.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:53

Winddancer schreef:
Het wordt dan inderdaad ook echt hun huisje zeg maar :j . Behalve 3 fietsen staat er niks in en gebruiken we het eigenlijk nauwelijks/niet.

waarom wil je in godsnaam op deze manier katten houden?! bedoel voor de "gezelligheid" zal t niet zijn :n ik zou ze lekker overlaten aan iemand waar ze zowel binnen en buiten kunnen zijn of op zijn minst een boerenerf hebben met veel ruime binnenmogelijkheden... wat moet een kat nou in een schuurtje met 3 fietsen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:57

Ieder zijn of haar ding met katten, ik heb alleen niet de behoefte ze van de straat te schrapen.
Vandaar alleen achtertuis.
Maar beweging genoeg hoor en ze zijn flink vrolijk toevallig nu weer de gekke 5 minuten.
Maar nogmaals ieder zijn of haar ding.

Ik zou als ik jou was, gewoon qua weerberichten in de gaten houden wat het weer tegen de tijd doet dat hun 6 weken bij jou thuis om zijn.
Als het vriest zou ik het niet doen , kunnen ze ook eerst hun kitten haartjes eruit gooien :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:58

Winddancer schreef:
paardenfreak schreef:
tenzij bij een boerderij.. vind ik dat ze gewoon binnen moeten kunnen komen.

In mijn ogen onzin! Wij wonen aan het eind van een doodlopende weg. Achter, naast en voor ons zijn alleen maar weilanden en akkers. Wat is dan het verschil tussen een boerderij en bij ons?

als het al buiten katten zijn, dan een boerderij alias vrije buurt rustige omgeving zoals bij jou..

maar deze kittens lopen nu toch binnen? daarom vind ik dat ze misschien beter binnen kunnen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:02

Ik dacht al dat ik iets gemist had, dat het al buitenkatten zijn.
Maar even ter verduidelijking zijn ze buiten of binnen geboren?
Was moeder straat/buiten of binnenkat?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:02

mooney1 schreef:
Waarom wil je ze eigenlijk?

Dat vraag ik me ook af. Neem liever kippen, die hou je buiten en ze blijven netjes in de tuin en hebben dan een eigen verblijf in de tuin.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:05

girlyggirl schreef:
waarom wil je in godsnaam op deze manier katten houden?! bedoel voor de "gezelligheid" zal t niet zijn :n ik zou ze lekker overlaten aan iemand waar ze zowel binnen en buiten kunnen zijn of op zijn minst een boerenerf hebben met veel ruime binnenmogelijkheden... wat moet een kat nou in een schuurtje met 3 fietsen!

Als je eerst eens zou lezen voordat je reageert, vallen we ook niet telkens in herhaling ;)
Niemand wil ze hebben. Dus heel misschien naar het asiel en anders worden ze gewoon afgemaakt (wat het meest logische is in dit geval).
Gezelligheid...nee.....laten we eerlijk zijn de meeste katten moeten niet zo veel van mensen weten. Ja we voeren ze en daar heb je het mee gehad. De grootste "knuffelkat" is die van op stal. Nooit binnen geweest, liep van begin af aan buiten en is de liefste en aanhankelijkste die ik ben tegengekomen. Katten van mijn zus daarentegen altijd binnen geweest. De een verstopt zich telkens en de ander komt heel af en toe als ze zin heeft een aaitje halen.

Daarbij staan er inderdaad 3 fietsen, wat dacht je dat er allemaal in de schuren bij een boerderij staan :roll: . Wel heel wat meer dan een paar fietsen.....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:08

Oeh jullie gaan opeens snel ;)

S_uus schreef:
Ik dacht al dat ik iets gemist had, dat het al buitenkatten zijn.
Maar even ter verduidelijking zijn ze buiten of binnen geboren?
Was moeder straat/buiten of binnenkat?

Heb het voor de zekerheid nagevraagd, maar ze zijn buiten geboren.
Ze adviseren wel om de eerste 6 weken ze binnen te houden om ze te laten wennen.

Ragdollcat schreef:
mooney1 schreef:
Waarom wil je ze eigenlijk?

Dat vraag ik me ook af. Neem liever kippen, die hou je buiten en ze blijven netjes in de tuin en hebben dan een eigen verblijf in de tuin.

Aangezien ze anders sowieso voor 95% zeker weten afgemaakt gaan worden.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:09

ik zou het doen hoor, klinkt of ze wel genoeg aandacht en liefde zullen krijgen. Al moet je wel strikt zijn met het wel of niet binnen, anders schieten ze binnen zodra de deur opengaat. ( hangt wel van de kat af)

zo te horen ben je van plan om er een paradijsje van te maken super! Zijn niet veel katten die echt hun eigen huisje hebben waar ze niet gestoord worden!

:j mensen vergeten dat katten vrij onafhankelijk zijn en jou niet evenveel nodig hebben als bv een hond. Denk dat je ze een heerlijk leven kan gunnen. :)

edit: om terug te komen op je vraag, zijn de kittens nu gewend om binnen te zitten? of hebben ze al een wintervachtje?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:14

Ze zitten nu ook buiten, zijn daar ook geboren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:15

Zoals je het nu uitlegt, klinkt het een stuk beter :Y)
Maar, als ze buiten zijn geboren en dus al een wintervacht hebben (?) dan moet het wel lukken hoor :j

Edit; lees nu je post, dan neem ik aan dat ze een wintervacht(je) hebben :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:16

oh dan kan het gewoon hoor :) veel plezier met ze!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:19

Ik heb ze zelf nog niet gezien, maar neem aan dat ze wel een wintervacht hebben, aangezien ze buiten zijn geboren en daar ook leven.
Zelf vind ik het wel moeilijk om in te schatten wanneer je ze naar buiten kunt doen enzo, aangezien ik nooit zelf katten heb gehad.
Ze zeiden wel dat je ze 6 weken binnen moet houden, zodat ze kunnen wennen aan hun nieuwe omgeving. Verder weet ik het ook niet echt, vandaar mijn vraag :o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:26

6 weken vind ik overdreven. Maar voordat je ze loslaat zorg er voor dat je een goede band heb met ze.
meestal is het 2 tot 3 weken binnenhouden. Maar als ze bang zijn zou ik er wat langer over doen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:32

Oh echt waar? Dankjewel voor je reactie +:)+
Ik denk inderdaad dat het een kwestie van afwachten is.
Weet nu ook niet wat ze gewend zijn en wat niet, alleen maar dat die mensen er vanaf willen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:51

Aaaah kijk dan vind ik anders, buitenkittens kun je imo makkelijker buiten houden dan kittens die van binnen komen nu naar buiten doen.
Nee ze zijn het gewend dus kan toch denk ik dan.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:54

Ik was misschien ook niet meteen zo heel erg duidelijk :o

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:00

Ah maakt niet uit toch, nu is het wel duudelijk :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 22:01

Pffffff......gelukkig......ben daar meestal niet zo handig in :D !

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:03

Winddancer schreef:
Ik was misschien ook niet meteen zo heel erg duidelijk :o

nee dat was je idd niet ;) dan begrijp ik t iets beter..feit blijft wel dat ik al de katten die ik heb gehad en nu nog steeds heb, echt niet gelukkig had gemaakt zonder mijn bank en aandacht :D mochten ze echt wat "verwilderd"zijn ok maar waarom word er meteen gedreigd met afmaken? vind t zo zonde dat mensen hun ongeholpen dieren buiten laten lopen, een nest krijgen, niet van de kittens afkomen en dan moeten ze maar ingeslapen?! ben benieuwd eigenlijk of er een dierenarts is die daaraan meewerkt... of word t dan zak in sloot verhaal ofzo. MIJN mening? hup kittens naar het asiel, netjes afstands geld betalen en hopen dat ze een leuk leven krijgen en per direct ouders laten helpen.. maar wie ben ik... :o

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 22:08

Hoe of wat weet ik niet en ik ken die mensen verder ook niet.....nog nooit gezien, maar ze willen er gewoon hoe dan ook vanaf.
De rest van het nest zijn ze wel al "kwijt" aan andere mensen. En ik ben ook absoluut geen voorstander om katten ongeholpen buiten te laten lopen, met als resultaat nog meer nesten :n . Eerst castreren! Er is blijkbaar al een overschot aan katten en dat wil je niet nog meer in de hand werken :n

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:31

Winddancer schreef:
Hoe of wat weet ik niet en ik ken die mensen verder ook niet.....nog nooit gezien, maar ze willen er gewoon hoe dan ook vanaf.
De rest van het nest zijn ze wel al "kwijt" aan andere mensen. En ik ben ook absoluut geen voorstander om katten ongeholpen buiten te laten lopen, met als resultaat nog meer nesten :n . Eerst castreren! Er is blijkbaar al een overschot aan katten en dat wil je niet nog meer in de hand werken :n

Super :D Weer iemand die haar koppie erbij houd :D
Ik heb ook al een 'waarschuwing' in mijn profiel.
Zoveel kittens, zoveel die aan hun lot worden overgelaten , zoveel op internet aangeboden gratis af te halen enzo.
En zoveel die de dood in ogen kijken ...

Het is jammer dat mensen er niet over nadenken.