Luxeprobleem: kip kent me niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Luxeprobleem: kip kent me niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:40

Ow blikvoer voor kippen, dat is een idee.
Wij hebben sinds 5 weken kippen en ik moet nog alles leren.
Ik durf ze ook echt niet los buiten hun ren te laten lopen bang dat ze wegelopen of dat ik ze niet meer in hun ren krijg gelokt.

Ik vind ze wel schitterend hoor poeh......

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:42

@ mando: eenmaal ze hun hok goed genoeg kennen, dan kan je ze makkelijk eens eruit laten. Kippen van mijn schoonvader mogen geregeld enkele uren op het weiland achter hun ren scharrelen, je kan ze zo terug binnendrijven en normaal wijken ze zelfs niet verder dan een meter of 20 van de deur naar hun ren. Als er bij ons eentje uit het hok geraakt is, dan doet dat tegen het vallen van de avond alle moeite van de wereld om terug in de ren te geraken en samen met de andere op stok te kunnen

En TS is de relatie al wat verbetert?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:55

ow dank je wel voor je tip ga het eens proberen zodra ik de halve dag thuis ben.
Dan kunnen ze lekker op het grasveld scharrelen.

Is 4 weken lang genoeg dat ze hun hok kennen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:10

Ik denk van wel. Ik moet er wel bij zeggen dat de kippen bij mijn schoonvader nooit echt zonder supervisie zijn. Ze mogen alleen los als ze in de tuin aan het werken zijn of de bomen rond het weiland aan het snoeien zijn. Maar ja het weiland is totaal niet omheind en jouw tuin waarschijnlijk wel :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:15

Ja naar de weg toe wel maar aan de zijkant naar het weiland toe niet maar daar zit een soort van wal en sloot. De andere kant is een heg tussen ons en het weiland in en gaan sloot maar dat is wel een stukje trippelen voor ze. (wij zijn zeg maar omringt door weiland en voorlangs een weg)

Zit eraan te denken prikpaaltjes te zetten met een lintje om zo het stukje naar de wal af te sluiten.
En de andere kant van de tuin staat een laag hegje maar daar zullen ze niet zo snel overheen vliegen denk ik.
inderdaad, alleen als ik in de tuin bezig zou zijn en ik denk dat ze helemaal opgaan in het gras en onkruidjes dat ze totaal geen erg in hebben om er vandoor te gaan

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 18:54

@ petitparis, ja het gaat al beter hoor! ze doet niet aanvallend meer (:

@ Mando, kippen gaan vanzelf wel weer naar het hok hoor. ik kon pip altijd zo oppakken, en anders lokken met voer. uiteindelijk willen ze toch wel weer graag op stok. en die van mij komen überhaupt niet bij de sloot, terwijl de tuin daar gewoon aan grenst..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:00

Fijn dat 't wat beter gaat :)
Doet ze weer helemaal tegen je als 'eerst'?

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:42

Het is nog niet zo als eerst haha, gewoon minder '' hatelijk '' :+
Maar dat komt denk vanzelf wel weer..

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties! Echt, als ik dit stuk teruglees denk ik echt..

:o? hihi.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:48

Ik denk eigenlijk dat je blij moet zijn dat je kip zich als een normale kip gedraagt, erg gezond !!

De tip van blikvoer geven aan je kippen vind ik een afrader, zo kun je kannibalisme in de hand werken, daarbij is dit absoluut geen voer voor kippen. ;)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:50

Bassenqua schreef:
Ik denk eigenlijk dat je blij moet zijn dat je kip zich als een normale kip gedraagt, erg gezond !!

De tip van blikvoer geven aan je kippen vind ik een afrader, zo kun je kannibalisme in de hand werken, daarbij is dit absoluut geen voer voor kippen. ;)

erg gezond inderdaad, ben ook weer helemaal blij. maar wie weet komt onze innige vriendschap nog een keer terug. :')