Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
CK88 schreef:gewoon een houten frame maken, en daaroverheen gaas spannen met een paar krammetjes, en klaar is je veilige deksel. Het gaas natuurlijk een de binnenkant doen zodat ze niet aan het hout kunnen knabbelen. Ook veel beter voor de doorluchting. Wel verzinkt konijnengaas gebruiken (maas van 1X1) geen kippengaas want daar gaan ze ook zo door.
. Voor nu ga ik het even zo laten (ben druk met verhuizen enzo) en nu kunnen ze er toch niet meer bij, ze lijken het holletje onder de grond toch veel leuker te vinden 
En ik haal regelmatig het deksel er eventjes helemaal af. 
Magrathea schreef:Ik schop het topic even weer omhoog, heb een vraag die hier totaal los van staat maar misschien weet iemand het
Hoeveel uur zijn gerbils actief per dag? En hoe lang slapen ze gemiddeld? Want ik had dus begrepen dat ze eigenlijk vooral korte perioden slapen en ook weer korte perioden actief zijn. Maar mijn dames hebben nu net al meerdere uren achter elkaar slapen doorgebracht (volgens mij iets van 5). Ik vraag me af of dat normaal is, was eigenlijk bang dat er iets gebeurd was ofzo.. Inmiddels rent er ééntje alweer door de kooi dus hopelijk komt de rest ook zo
Ben ik toch wel blij dat die van mij zo netjes zijn.
Het schijnt toch zo te zijn dat ze elkaar uitmoorden met meer dan 2? Ik heb nu 4 vrouwtjes en 2 mannetjes, de mannetjes zitten nu in een kooi die normaal geschikt is voor drie tamme ratten
wel met een plastic onderbak, maar heb ze nog niet één keer eraan horen knagen. (Wel netjes aan het daarvoor bestemde spul
) Dus ik denk dat ze beter hun energie kwijt kunnen in zit hok (ze moeten ook een stukje klimmen om bij hun eten te komen, er hangt ook zo'n molen in) en dat ze daarom minder knagen.
Ik weet vaak niet eens waar ze hun holletje hebben.. Heel slecht eigenlijk, maarja, kan moeilijk het hok gaan uitgraven om te zien waar ze uit komen 
Magrathea schreef:Hé Nancy, dat is weer precies het tegenovergestelde wat iedereen zegtHet schijnt toch zo te zijn dat ze elkaar uitmoorden met meer dan 2? Ik heb nu 4 vrouwtjes en 2 mannetjes, de mannetjes zitten nu in een kooi die normaal geschikt is voor drie tamme ratten
wel met een plastic onderbak, maar heb ze nog niet één keer eraan horen knagen. (Wel netjes aan het daarvoor bestemde spul
) Dus ik denk dat ze beter hun energie kwijt kunnen in zit hok (ze moeten ook een stukje klimmen om bij hun eten te komen, er hangt ook zo'n molen in) en dat ze daarom minder knagen.
Maar goed, ik weet niet of ze slapen, want ik zie ze nietIk weet vaak niet eens waar ze hun holletje hebben.. Heel slecht eigenlijk, maarja, kan moeilijk het hok gaan uitgraven om te zien waar ze uit komen
Metalen balletje heb ik nog niet gezien.. Heb je dat gekocht bij de dierenwinkel? Of zelf iets gemaakt? Zou namelijk zelf niet weten waar je dat vandaan moet halen.
Ik ga vanavond maar weer eens een paar kruidenbundeltjes maken met touw, dat vinden ze ook altijd erg leuk om lekker te slopen en op te eten:)
vinden ze erg lekker om op te knagen, en ze moeten er ook nog een beetje moeite voor doen.
Anders heb ik nog een extra hok staan.
Zoals ze soms lopen te kibbelen.. Volgens mij houden ze er ook een soort anarchistische democratie op na, de ene dag zie ik de één dominant doen, de volgende dag de ander