O die van mij loopt al te springen als ik zeg dat IK even ga plassen
melissa256
Geplaatst: 09-12-11 15:42
doet ze zo sinds dat ze bij jou in huis is of is dat later begonnen?
want af ze het vanaf begin af aan al doet kan hij zijn dat het bij haar fokker verkeerd is gegaan en ze het gewoon eng vindt omdat ze er een nare ervaring mee heeft gehad.
Ik zou idd oefenen met de riem omdoen, want zoals ik lees hoe haar gedrag is, is ze bang voor de riem. en dan gewoon op de manier die in het topic staat. elke keer als haar rustig kan aanlijnen flink belonen en het angstige gedrag negeren.
volgens mij doet ze dit al vanaf de eerste keer dat we aan de riem naar buiten gingen. maar of het bij de fokker vandaan komt weet ik niet, die hadden gewoon een flink veld achter het huis, daar is ze volgens mij nooit aangelijnd geweest ( we hebben ook echt moeten leren om aan de lijn te lopen.)
Verder doet ze het prima, als ze eenmaal aan de lijn zit is het allemaal goed.
Hoe is jouw houding als je naar buiten wil? Doe je heel enthousiast of niet? Kan ook dat jij je (onbewust) anders opstelt waar zij weer op reageert..
Duhelo
Geplaatst: 09-12-11 19:50
wat doet ze als je eerst ermee naar buiten gaat (volgt ze je door de deur zonder leiband?) indien niet, dan heeft ze een soort van drempelvrees, indien wel, dan is het geen drempelvrees
Wat doet ze als je buiten de leiband wil omdoen? als ze ook zo reageert als thuis dan is ze bang of vind ze de lijn niet fijn.
enthousiasme helpt niet , ze kruipt onder de tafel, ik ga gewoon rustig op de bank zitten tot ze erbij klimt en dan gaan we naar buiten.
Als ik de deur naar het appartement open zet rent ze gewoon de gang op ( want ze rent wel eens vaker vooruit om de visite te begroeten.
Buiten de lijn aandoen en afdoen verschilt. We zitten op training (volgende week examen) , de ene keer komt ze netjes aangelopen, gaat aan de voet en kan ik haar rustig aankoppelen, de andere keer schiet ze weg bij het aankoppelen en rent ze uitdagend om je heen. Ik heb niet het idee dat ze op dat moment bang is van de lijn. Tis meer spelen en uitdagen op dat moment, Maar bij het aankoppelen thuis is het staart tussen de benen en onder de tafel verbergen.
Overigens moet ik erbij zeggen dat Bella over het algemeen een beetje een schijtert is. Andere honden is ze niet bang van , maar vreemde plekken, of de gang naar de andere kant van het gebouw ( waar de buuf woont met Mojo haar grote vriend) vind ze eng. Als bella iets eng vind gaat ze plat op de grond liggen en weigert te lopen. Tenzij ik haast heb blijven we daar gewoon staan en wordt ze beloond voor vooruit gaan ( al is het een cm kruipend vooruit) Ik geloof zelf niet echt in afstraffen dus ik gebruik liever het negeren en belonen voor goed gedrag
afstraffen helpt ook niet als het diertje bang is, wordt het alleen maar banger van !! dus je doet er goed aan om het te negeren en goed gedrag te belonen !!