Maartje1990 schreef:hachi a dog's tale
Jaa!!!! Bleh te emotioneeeel......
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Op een gegeven moment werd de een aangevallen door een Berner Sennen (en die is toch een héél stuk groter dan die van ons
) De ander springt er toch tussen en gaat tekeer!!! Je had die kop van die Berner moeten zien!!!! Was echt wel onder de indruk
En wat was die van ons groot op dat moment!!
passieAppel schreef:goeroe schreef:Onze hond heeft mij al een paar keer 'gered' als ik weer eens de deur achter me dicht had laten vallen met de sleutel er aan de binnenkant nog in.Ook waarschuwt ze ons altijd als de katten iets doen wat niet mag.
Haha, dat is handig! Doen de katten het nu ook bij jou de honden?

Forcalquier schreef:Ik heb mijn am.staff x ridgeback gered uit Frankrijk,zat daar aan een touwtje van 30 cm met een halsband van prikkeldraad in de volle zon zonder water en voer, zei was toen pas ong. 5 maanden oud.
Hele dankbare hond die ervoor heeft gezorgd dat mijn dochter van 7 afgelopen winter niet onder het ijs verdween.
Mijn dochter wilde graag het ijs op (iets was makkelijk kon na alle vorst,dacht ik!),mijn hond vloog ook het ijs op en stormde op mijn dochter af,mijn dochter viel en hond verdween tussen sneeuw,ijs en water.
Uiteindelijk is mijn hond er ongedeerd uitgekomen op eigen kracht maar het was toch flink beangstigend.
Blijkt precies op die plek een afvoerpijp van een bedrijf in de sloot te zitten waardoor onder alle sneeuw een wak was ontstaan.
Soms kan ik haar wel achter het behang plakken om haar drukke gedrag maar ben haar eeuwig dankbaar.

xxMaxx schreef:Ik heb laatst een film gezien, wat werkelijk is gebeurd.... Een man had ooit op het station een hond gevonden. Deze heeft hij mee naar huis genomen en gehouden. Na een tijd liep de hond altijd mee naar het station, en ging de man met de trein naar zijn werk en hond liep terug naar huis, en dit jaren lang. Op een dag voelde de hond dat er iets mis was, en wilde niet mee lopen naar het station. Man op station, hond kwam aanrennen man blij, maar de hond wilde dat hij niet weg ging, man is natuurlijk toch gegaan. Hij kreeg een hartaanval volgensmij op zijn werk en is ook uiteindelijk overleden. Die hond kwam ook elke dag om 5 uur naar het station om te wachten op zijn baasje, maar die ene avond kwam zijn baasje niet meer terug.... Die hond ging elke dag maar weer terug op 5 uur om zijn baas op te wachten, ook toen hij heel oud was. Hond is gaan zwerven, maar kwam elke dag weer terug en is uiteindelijk op die plek overleden... Het raakte me wel die film, vooral omdat het waargebeurd was. Er is ook een standbeeld van de hond gemaakt ter herdenking. Volgensmij was dit in Japan(?). Ik geef toe, ik was bij de film erg emotioneel toen die hond elke dag terug ging.... Maar ik zal vast niet de enige zijn geweest....
En mijn hond? Ja ikweet dat zij er voor me is, want als iemand mij voor de grap duwt of iets dergelijks, begint ze te dreigen. Als het persoon wat mij bedreigt/iets wilt doen en boven mij staat, dan komt zij in actie. Heerlijk gevoel dat je weet dat ze er is. 's nachts is ze een echte waakhond. Als er alleen al iemand voorbij loopt hoort ze dat en maakt ze een zacht geluid (van kom niet dichterbij, ik pak je) dus als er iemand binnensluipt, dat weet je dat en die zal ook niet zomaar binnen komen, die zal ons huis overslaan want echt, ze kan bijten!!!!!!
EskeGirl schreef:Mijn hondje heeft me gewoon door moeilijke tijden heen geholpen door me te troosten, hij is niet bijzonder, maar wel voor mij...