Heeft jouw hond je ooit eens gered of geholpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:32

Maartje1990 schreef:
hachi a dog's tale :j

Jaa!!!! Bleh te emotioneeeel......

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:33

Nee daar was ik mij niet bewust van :n
Ik zat ineens met een hond die iemand eigenlijk bij mij gedumpt had. Wist niet dat dat moest bij staffords...

De jongen was spoorloos en niet bereikbaar :n

Ik heb de boete etc. betaald, had geen zin in ellenlange ellendes... Op dat moment koos ik voor korte pijn...
Als ik de jongen ooit nog tegenkom -:(- }:) _-:(

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:02

Wat een mooie verhalen. En dat filmpje van die aangereden hond op de snelweg...

Mijn Stabijtje Bo heeft me door een ontzettend moeilijke tijd geholpen toen onze vorige Stabij is overleden. Hij heeft me echt door die tijd gesleept en zal altijd speciaal voor me blijven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:12

Wat een leuk topic!!
Mijn honden zo en zo door er te zijn!!!
Toch denk ik dat als het nodig is, ze er zeker zullen zijn!! Het zijn geen hele grote helden :D Op een gegeven moment werd de een aangevallen door een Berner Sennen (en die is toch een héél stuk groter dan die van ons :P ) De ander springt er toch tussen en gaat tekeer!!! Je had die kop van die Berner moeten zien!!!! Was echt wel onder de indruk :D En wat was die van ons groot op dat moment!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:06

goeroe schreef:
Onze hond heeft mij al een paar keer 'gered' als ik weer eens de deur achter me dicht had laten vallen met de sleutel er aan de binnenkant nog in. :o Ook waarschuwt ze ons altijd als de katten iets doen wat niet mag.

Haha, dat is handig! Doen de katten het nu ook bij jou de honden? :D

mika11

Re: Heeft jouw hond je ooit eens gered of geholpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 19:12

Erg leuk al die verhalen :)
Dat filmpje over de hond op de snelweg is heel mooi!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:17

Mijn hondje heeft me gewoon door moeilijke tijden heen geholpen door me te troosten, hij is niet bijzonder, maar wel voor mij...

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:49

Wij zaten gewoon binnen en opeens begint mijn hond heel hard te blaffen, zag ik vuur bij het schuurtje! Als hij niet zo snel had gewaarschuwd was een heel stuk van het schuurtje weggebrand!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:01

passieAppel schreef:
goeroe schreef:
Onze hond heeft mij al een paar keer 'gered' als ik weer eens de deur achter me dicht had laten vallen met de sleutel er aan de binnenkant nog in. :o Ook waarschuwt ze ons altijd als de katten iets doen wat niet mag.

Haha, dat is handig! Doen de katten het nu ook bij jou de honden? :D

Bedoel je of de katten waarschuwen als de hond iets doet wat niet mag? Nee, die eigenwijze kroelkoppen maken hun eigen regels. :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 23:15

setteke schreef:
Agossie schreef:

Werkelijk heel bijzonder dit filmpje.

Voor de vraag van de TS, door er gewoon te zijn. That's it.

Setteke, dat geldt voor mij natuurlijk ook.
Maar toch, als je zo'n voorval meemaakt, is gewoon bijzonder.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:42

Ik heb mijn am.staff x ridgeback gered uit Frankrijk,zat daar aan een touwtje van 30 cm met een halsband van prikkeldraad in de volle zon zonder water en voer, zei was toen pas ong. 5 maanden oud.
Hele dankbare hond die ervoor heeft gezorgd dat mijn dochter van 7 afgelopen winter niet onder het ijs verdween.
Mijn dochter wilde graag het ijs op (iets was makkelijk kon na alle vorst,dacht ik!),mijn hond vloog ook het ijs op en stormde op mijn dochter af,mijn dochter viel en hond verdween tussen sneeuw,ijs en water.
Uiteindelijk is mijn hond er ongedeerd uitgekomen op eigen kracht maar het was toch flink beangstigend.
Blijkt precies op die plek een afvoerpijp van een bedrijf in de sloot te zitten waardoor onder alle sneeuw een wak was ontstaan.

Soms kan ik haar wel achter het behang plakken om haar drukke gedrag maar ben haar eeuwig dankbaar.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:00

@ PassieAppel

Dat doet mijn hond ook altijd! Als ze bijvoorbeeld iets pikken op het aanrecht gaat tie blaffen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:05

Haha :D
Ik dacht dat de katten dan wraak wilden nemen :+

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:36

Ja, onze oudate bc heeft meer dan eens geholpen. Is echt een goedzak, maar niemand met slechte bedoelingen hoeft bij mij in de buurt te komen. Zo heb ik ooit gehad dat we nog in een appartementencomplex woonde dat hij maar niet rixhting trappenhuis wilde, hij stopte aldoor met lopen. Dook ineen ik begreep er niks van, tot we in het trappenhuis aankwamen wat vol met bloed lag wat ze hadden geprobeerd hadden we te poetsen met schoonmaakmiddelen. Daarbij als hubby en ik stoeien staat hij er al met zijn grote neus tussen om mij te beschermen *\o/*

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:04

Forcalquier schreef:
Ik heb mijn am.staff x ridgeback gered uit Frankrijk,zat daar aan een touwtje van 30 cm met een halsband van prikkeldraad in de volle zon zonder water en voer, zei was toen pas ong. 5 maanden oud.
Hele dankbare hond die ervoor heeft gezorgd dat mijn dochter van 7 afgelopen winter niet onder het ijs verdween.
Mijn dochter wilde graag het ijs op (iets was makkelijk kon na alle vorst,dacht ik!),mijn hond vloog ook het ijs op en stormde op mijn dochter af,mijn dochter viel en hond verdween tussen sneeuw,ijs en water.
Uiteindelijk is mijn hond er ongedeerd uitgekomen op eigen kracht maar het was toch flink beangstigend.
Blijkt precies op die plek een afvoerpijp van een bedrijf in de sloot te zitten waardoor onder alle sneeuw een wak was ontstaan.

Soms kan ik haar wel achter het behang plakken om haar drukke gedrag maar ben haar eeuwig dankbaar.

Dat is ook echt een mooi verhaal.
Dat vergeet je nooit meer.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:18

Mijn hond die inmiddels is overleden heeft me ook ooit beschermt. Ik ging met haar wandelen toen ze nog in het asiel zat (hier werk ik, zag haar bijna elke dag) om 8uur smorgens in de bossen, het was zelfs nog een beetje donker. Ze begon ineens heel hard te grommen en te blaffen stond er ineens een hele rare man achter me. Ben toen snel weggerend maar ik denk dat ze hem wel had gepakt als hij dichterbij kwam. We hebben haar een paar maanden later opgenomen in ons gezin, en hier was ze ook heel erg beschermend.
Mijn nieuwe hond doet dit nog veel erger als iemand me aanraakt springt hij ertussen, maar vind dit niet altijd fijn en ben dit nu aan het afleren.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:25

xxMaxx schreef:
Ik heb laatst een film gezien, wat werkelijk is gebeurd.... Een man had ooit op het station een hond gevonden. Deze heeft hij mee naar huis genomen en gehouden. Na een tijd liep de hond altijd mee naar het station, en ging de man met de trein naar zijn werk en hond liep terug naar huis, en dit jaren lang. Op een dag voelde de hond dat er iets mis was, en wilde niet mee lopen naar het station. Man op station, hond kwam aanrennen man blij, maar de hond wilde dat hij niet weg ging, man is natuurlijk toch gegaan. Hij kreeg een hartaanval volgensmij op zijn werk en is ook uiteindelijk overleden. Die hond kwam ook elke dag om 5 uur naar het station om te wachten op zijn baasje, maar die ene avond kwam zijn baasje niet meer terug.... Die hond ging elke dag maar weer terug op 5 uur om zijn baas op te wachten, ook toen hij heel oud was. Hond is gaan zwerven, maar kwam elke dag weer terug en is uiteindelijk op die plek overleden... Het raakte me wel die film, vooral omdat het waargebeurd was. Er is ook een standbeeld van de hond gemaakt ter herdenking. Volgensmij was dit in Japan(?). Ik geef toe, ik was bij de film erg emotioneel toen die hond elke dag terug ging.... Maar ik zal vast niet de enige zijn geweest....

En mijn hond? Ja ikweet dat zij er voor me is, want als iemand mij voor de grap duwt of iets dergelijks, begint ze te dreigen. Als het persoon wat mij bedreigt/iets wilt doen en boven mij staat, dan komt zij in actie. Heerlijk gevoel dat je weet dat ze er is. 's nachts is ze een echte waakhond. Als er alleen al iemand voorbij loopt hoort ze dat en maakt ze een zacht geluid (van kom niet dichterbij, ik pak je) dus als er iemand binnensluipt, dat weet je dat en die zal ook niet zomaar binnen komen, die zal ons huis overslaan want echt, ze kan bijten!!!!!!

Deze film heet Hachi, toch? De Shiba Inu?

Mijn hondjes zijn ook geen helden, maar mn kleine jackie waarschuwd me wel altijd, en blijft ook altijd bij me..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:43

Ja die ja, klopt is een shiba! Hachi :j

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:48

EskeGirl schreef:
Mijn hondje heeft me gewoon door moeilijke tijden heen geholpen door me te troosten, hij is niet bijzonder, maar wel voor mij...

Mijn kleine vriend is mn ALLES... zonder hem wilde ik niet meer leven..
Hij heeft me ook al vaak gered met gewoon door er te zijn.. dus ik herken me hier wel in.. Verder is hij heeeel waaks en heel erg beschermend voor vrouwtje...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:09

gelukkig hebben mijn honden mij nog nooit hoeven redden.
de jongste (6 jaar) ben ik ook niet zeker van of ik veel aan haar zou hebben .. dat is echt een bangerik (ze raakt al in paniek als er een kastanje uit de boom naast haar valt), wil ook met iedereen spelen en knuffelen etc etc.
maar de oudste (8 jaar) ben ik van overtuigd dat ze voor me door het vuur gaat. (bij wijze van.. ik weet niet of ze letterlijk door vuur zou gaan).

heb 1 keer gehad dat ik ze voor de laatste avond wandeling uit liet (uurtje of half 12/12) en ze op de hoek van de straat der tanden ontblootte en diep begon te grommen.. zo'n gegrom wat je meer voelt dan hoort..
ik had werkelijk geen idee wat er aan de hand was, jongste hond stond ook vrolijk om zich heen te kijken en aan de struikjes te snuffelen etc. maar de oudste kreeg ik niet gekalmeerd en ze wilde ook niet verder lopen.
na een paar minuten heb ik haar riem wat losser gelaten waarna ze (grommend) richting het electriciteits huisje liep. maar halverwege kwamen er al 2 mannen achter vandaan gelopen die m snel gepeerd zijn. géén idee wie het waren of wat ze daar kwamen doen.

Hond van een vriendin heeft ook een keer een jongetje van een groep pestkoppen gered. hond liep los, we kwamen langs het groepje en hond is er tussen in gaan staan en heeft het jongetje verdedigd. een paar grommen en wat opgezette nekharen waren voldoende om de groep er vandoor te laten gaan.

en nog 1 voorval. was bij mn tante (zij heeft onze honden gefokt). jongste hond was er nog niet, dus oudste hond was een jaartje of 2. tante had toen nog 4 honden (allemaal familie van elkaar).
snachts werd ik wakker omdat ze alle 5 tegelijk aansloegen. eerst blaffend maar vlak daarna grommend. nekharen overeind etc. ook allemaal gefocused op dezelfde kant van het huis. huis ligt ook heel erg achteraf, op een soort bedrijven terrein en vlakbij het bos. ben toen wel even écht bang geweest zeg.
volgende dag bandensporen gevonden op de oprit (die is niet heel kort dus wij hebben ook geen auto gehoord) die er de dag ervoor nog niet zaten.
Maar daar moet ook niemand proberen in te breken. de honden vormen daar echt een roedel met zn 4en en zullen echt aanvallen als een onbekende zomaar het terrein (tuin of huis) betreedt. dat is dus ook al eens gebeurd omdat een postbode dacht dat ie t pakketje wel achterom kon afleveren (honden liepen los in de tuin). Nogal dom want overal hangen bordjes dat er gewaakt wordt door honden etc en er stonden 4 honden (die ie kon zien) achter het hek te blaffen).
niet zo fijn voor de postbode (overigens is die er met wat kleerscheuren vanaf gekomen want tante kwam op dat moment de tuin in), wel fijn voor ons. fijn om te weten dat je in zulke situaties ook echt wat aan je honden hebt :j

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:20

xxMaxx schreef:
Ja die ja, klopt is een shiba! Hachi :j

dat is een akita.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 02:44

Ja joh? Ik dacht een shiba. Lijken allemaal op elkaar ;)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 02:45

xxMaxx schreef:
Ja joh? Ik dacht een shiba. Lijken allemaal op elkaar ;)

shiba is de kleine en akita de grote :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 02:59

Mijn hond kwam ooit eens uit het niets tussen mij en de buurhond in toen die op het punt stond zijn tanden in mijn arm te zetten :+:
Hij heeft één keer iemand gebeten, dat was mijn neef die véél ervaring heeft met politiehonden en dacht dat hij hem wel een grote bek kon geven, daar kwam hij lelijk op terug.
De lieverd is op 13 jarige leeftijd ingeslapen.

En een van onze eerste honden was een kruising labrador-iets, lief beest voor iedereen, was ook niet waaks ofzo. Wij woonden heel afgelegen en op een avond was ons buurmeisje op ons kinderen aan het passen. Halfweg de avond begon plots de hond te blaffen, oppas durfde niet alleen buiten te gaan kijken dus heeft het verteld toen mijn ouders thuis waren. Die natuurlijk een rondje om het huis, niets te zien, snel naar bed. Midden in de nacht werden ze wakker van de hond die weer blafte, om de hoek van de deur gekeken, lampje rondgeschenen, niets te zien, snel naar bed.
Volgende ochtend bleken onze beide witte ganzen door vossen gekaapt te zijn, een heel spoor van veren en bloed richting het naastgelegen bos.
Wij als inmiddels volwassen kinderen beginnen er nu pas overheen te komen dat paps en mams destijds niet iets meer moeite hebben gedaan de oorzaak van het blaffen te achterhalen :')

Hond had daarvoor en heeft daarna ook nooit meer geblaft, is ook nooit zoiets gebeurd dus was niet nodig.

Mijn huidige hond heeft nog nooit iets hoeven doen, maar die jaagt met zijn uiterlijk al veel angst aan en als hij blaft doen de stoere jongens het nog in hun broek. Dus die hoeft ook niet meer te doen dan naast me staan :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:09

shiba
Afbeelding
Akita
Afbeelding

Best wel verschil toch :P
Overigens is de puppie die gebruikt is als "hachi" geen akita, maar een shiba ;) Een akita-pup ziet er heel anders uit en lijkt totaal niet op wat het later wordt ;)
Afbeelding

Hier ook een akita, van een jaar, maar die heeft me tot zover nog niet geholpen of gered :P