Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kentaro schreef:Weet niet of dat voor jullie een optie is!? Maar wij hadden voor onze vorige hond een traphekje voor de keuken geplaats, zodat ze in de keuken kon als wij weg waren!!
dierenfan schreef:En nog een tip om de hond van de bank af te halen voor TS: zelf zou ik toch voorlopig die stoelen erop leggen of aluminium folie. En anders eens kijken voor een lekker warm kussen waar ze lekkerder op liggen dan op de bank. Mijn vorige hond heb ik gewoon mee naar de dierenwinkel genomen en daar hebben we diverse kussens naast elkaar neer gelegd die me wat leken. Toen bij allemaal commando 'plaats' gegeven en dus ging mijn hond erop liggen. TOen dat gedaan was heb ik vanaf 3 kanten mijn hond plaats gestuurd. 3x ging hij op hetzelfde kussen liggen en dat kussen heb ik meegenomen.
Wij hebben met zijn allen flink gelachen overigens achteraf hoe netjes hij dat deed en ze stonden er versteld van in de DW dat hij zelf aan gaf wat hij wilde. Hij had een stoffenmand thuis die kapot was en we kwamen terug met een ergonomisch kussen (jaja). Overigens 1 van mijn huidige honden ligt ook enorm veel op dit kussen dus schijnt werkelijk heel fijn te zijn alleen ze verkopen het dus niet meer grrrrrrr
Hij lag af en toe op de bank als wij er niet waren maar nadien nooit meer.
Het kan overigens ook zijn dat hij puur op de bank gaat liggen omdat jullie geuren daar het sterkst zijn. Dus dat hij zich niet meer zo fijn voelt als hij alleen thuis is. Kan je uit proberen door niets op de bank te leggen maar bij zijn ligplaats wel een oud gedragen kledingstuk van 1 van jullie te leggen.
We zijn volgens mij niet echt boos geworden omdat we in een deuk lagen om dat beest languit over de bank
Er is dus hoop dat het eenmalig is/ of dat het vanzelf weer weg gaat
Robin_S schreef:Ik zou echt niet beginnen met dingen op de zetel te leggen. Jij bent hogere in rang, dus gewoon het feit dat dat jouw zetel is, moet de hond al 'bang' genoeg maken om er niet in te kruipen.
Het is misschien een vage raad, maar ik zou gaan werken aan het respect in het algemeen. Aangezien je zegt dat ze nog aan het groeien is, denk ik dat het om een jonge hond gaat. De kans is groot dat je hond ook nog eens in de puberteit zit... nu meteen aanpakken dus! Een hond die respect heeft voor zijn baas vermijdt de zetel en het bed uit zichzelf.
Maar zoals ik al zei, het laatste wat je moet doen is dingen in de zetel gaan leggen, want zo verlaag je je echt te veel. Je smeekt je hond om niet in de zetel te gaan liggen... dat is echt niet de bedoeling.
Jeh, right.. NOT!!!
. Spreek woord als de kat van huis is dansen de muizen!