Hond slaapt ongewenst op de bank - Hoe afleren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:27

Goed, ben ik dan de enige waarvan de honden een puberteit (soms zelfs een 2e puberende fase) meemaken?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-23 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:30

Weet niet of dat voor jullie een optie is!? Maar wij hadden voor onze vorige hond een traphekje voor de keuken geplaats, zodat ze in de keuken kon als wij weg waren!!

dierenfan

Re: Hond slaapt ongewenst op de bank - Hoe afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:53

Volgens mij puberd een hond idd niet en waarom niet? dan zouden mijn honden nog steeds puberen. Het is naar mijn idee volkomen logisch als ze ouder worden dat ze meer willen. En het ligt aan de baas en karakter van de hond en onderlinge verstandshouding hoe ver het door draaft.
Mijn honden leren heel veel, vind het leuk om ze vanalles te leren en dat doen we dus ook in tempo dat we samen aan kunnen. En het kan zijn dat ze op een gegeven moment eens stront in de oren hebben maar vaak komt dat ook door ons gedrag. Je bent zo gewend ]dat ze gelijk komen en dan komen ze eens niet gelijk en roep je nog een keer en beloon je dat ze alsnog komen. En hup zo sluipt het er al in dat ze pas de 2de keer hoeven te komen. Je denkt er niet bij na totdat je 3x moet gaan roepen en dan is het: de hond is aan het puberen.
Nee, ik vind dat dit gewoon gedrag is wat erin geslopen is omdat hij zelfstandiger wordt en wij dat te langzaam op merken.

En onderling in een roedel is zeker meer respect dan tussen mens/hond. Logisch want wij zijn mensen en geen honden. Wij laten onze honden wel eens alleen en dat doet een roedel niet enz.

En nog een tip om de hond van de bank af te halen voor TS: zelf zou ik toch voorlopig die stoelen erop leggen of aluminium folie. En anders eens kijken voor een lekker warm kussen waar ze lekkerder op liggen dan op de bank. Mijn vorige hond heb ik gewoon mee naar de dierenwinkel genomen en daar hebben we diverse kussens naast elkaar neer gelegd die me wat leken. Toen bij allemaal commando 'plaats' gegeven en dus ging mijn hond erop liggen. TOen dat gedaan was heb ik vanaf 3 kanten mijn hond plaats gestuurd. 3x ging hij op hetzelfde kussen liggen en dat kussen heb ik meegenomen.
Wij hebben met zijn allen flink gelachen overigens achteraf hoe netjes hij dat deed en ze stonden er versteld van in de DW dat hij zelf aan gaf wat hij wilde. Hij had een stoffenmand thuis die kapot was en we kwamen terug met een ergonomisch kussen (jaja). Overigens 1 van mijn huidige honden ligt ook enorm veel op dit kussen dus schijnt werkelijk heel fijn te zijn alleen ze verkopen het dus niet meer grrrrrrr
Hij lag af en toe op de bank als wij er niet waren maar nadien nooit meer.

Het kan overigens ook zijn dat hij puur op de bank gaat liggen omdat jullie geuren daar het sterkst zijn. Dus dat hij zich niet meer zo fijn voelt als hij alleen thuis is. Kan je uit proberen door niets op de bank te leggen maar bij zijn ligplaats wel een oud gedragen kledingstuk van 1 van jullie te leggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:56

nou, dan weet ik niet wat mijn hond deed, maar die heeft wel degelijk gepubert. Ze worden voor het eerst loops of geslachtsrijp en die hormonen zijn echt een hele hoop voor ze om mee te maken dus gaan ze gek lopen doen en is er een hoop meer interessant dan de baas.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:13

Zal het nog anders vertellen, volgens onze dierenarts pubert een hond. Idd te maken met hormonen. Die van ons is een vier keer aan adhd lijdende, superdominante, schijt aan alles hebbende australian cattledog, en hij is pas vier maand.... Hij terroriseerd zowat elke hond die hij tegenkomt.
Ook hij weet dondersgoed dat hij niet op de bank mag, en als wij thuis (lees beneden) zijn, dan doet hij het ook niet. Zodra wij weg zijn...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:48

Tja, wat kan je er nou aan doen als je weg bent? Hooguit alufolie ofzo erop leggen maar die van ons gingen zelfs daarop liggen. :')
Dat het met respect te maken heeft vind ik flauwekul. Toen mijn ouders eens een paar weken op vakantie waren sliep hun hond de hele tijd op mijn vaders plek op de bank, op zijn trui! Er was juist niks mis met het respect, mijn vader was voor de honden absoluut de autoriteit in het gezin! De hond leek gewoon dicht bij de baas te willen zijn of bij zijn geur. Dat kan het dus ook gewoon zijn.

Ik zou me er totaal niet druk om maken, leg gewoon een plaid op de bank als je weg gaat. Als je overal een principezaak van gaat maken krijg je een hoop stress :*

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 23:04

Kentaro schreef:
Weet niet of dat voor jullie een optie is!? Maar wij hadden voor onze vorige hond een traphekje voor de keuken geplaats, zodat ze in de keuken kon als wij weg waren!!

Helaas is dit geen optie omdat we een open keuken hebben.
Hadden we maar zo'n mogelijkheid, dan zou het hele probleem zo opgelost zijn. Maar helaas...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 23:22

dierenfan schreef:
En nog een tip om de hond van de bank af te halen voor TS: zelf zou ik toch voorlopig die stoelen erop leggen of aluminium folie. En anders eens kijken voor een lekker warm kussen waar ze lekkerder op liggen dan op de bank. Mijn vorige hond heb ik gewoon mee naar de dierenwinkel genomen en daar hebben we diverse kussens naast elkaar neer gelegd die me wat leken. Toen bij allemaal commando 'plaats' gegeven en dus ging mijn hond erop liggen. TOen dat gedaan was heb ik vanaf 3 kanten mijn hond plaats gestuurd. 3x ging hij op hetzelfde kussen liggen en dat kussen heb ik meegenomen.
Wij hebben met zijn allen flink gelachen overigens achteraf hoe netjes hij dat deed en ze stonden er versteld van in de DW dat hij zelf aan gaf wat hij wilde. Hij had een stoffenmand thuis die kapot was en we kwamen terug met een ergonomisch kussen (jaja). Overigens 1 van mijn huidige honden ligt ook enorm veel op dit kussen dus schijnt werkelijk heel fijn te zijn alleen ze verkopen het dus niet meer grrrrrrr
Hij lag af en toe op de bank als wij er niet waren maar nadien nooit meer.

Het kan overigens ook zijn dat hij puur op de bank gaat liggen omdat jullie geuren daar het sterkst zijn. Dus dat hij zich niet meer zo fijn voelt als hij alleen thuis is. Kan je uit proberen door niets op de bank te leggen maar bij zijn ligplaats wel een oud gedragen kledingstuk van 1 van jullie te leggen.

Vanacht gaat er hier alu folie op de bank, we gaan het gewoon proberen en anders gaat er morgen noppenfolie op, schijnt ook te werken hoorde ik. En anders idd voorlopig stoelen oid.

We hadden ook al besloten om voor een ander kussen te gaan kijken, dus morgen gaan we naar Rotterdam naar een hele grote dierenwinkel. Daar moeten we vast wel wat kunnen vinden want ze verkopen er heel veel kussens. Gelijk even voor een nieuwe voerbak kijken.

Een oud shirt van ons heeft ze al, maar dit heeft weinig effect denk ik.

Nu ben ik wel vandaag een paar keer van huis geweest en ze heeft niet op de bank gelegen.
Vanochtend heeft mijn man haar op de bank betrapt en flink toegesproken. Mss heeft het geholpen.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:37

Onze hond heeft dit ook wel eens gedaan toen hij nog heel jong was, daarna nooit meer. Een keer betrappen was blijkbaar genoeg :Y) We zijn volgens mij niet echt boos geworden omdat we in een deuk lagen om dat beest languit over de bank :o Er is dus hoop dat het eenmalig is/ of dat het vanzelf weer weg gaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:07

TS, als je geen goed antwoord op je vragen vindt, raad ik je aan om eens wat op een hondenforum rond te kijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-23 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:29

Robin_S schreef:
Ik zou echt niet beginnen met dingen op de zetel te leggen. Jij bent hogere in rang, dus gewoon het feit dat dat jouw zetel is, moet de hond al 'bang' genoeg maken om er niet in te kruipen.

Het is misschien een vage raad, maar ik zou gaan werken aan het respect in het algemeen. Aangezien je zegt dat ze nog aan het groeien is, denk ik dat het om een jonge hond gaat. De kans is groot dat je hond ook nog eens in de puberteit zit... nu meteen aanpakken dus! Een hond die respect heeft voor zijn baas vermijdt de zetel en het bed uit zichzelf.

Maar zoals ik al zei, het laatste wat je moet doen is dingen in de zetel gaan leggen, want zo verlaag je je echt te veel. Je smeekt je hond om niet in de zetel te gaan liggen... dat is echt niet de bedoeling.

:+ Jeh, right.. NOT!!!

Die van mij, 2e handsje, ging in het begin ook overal op leggen, oplossing kussens even omgekiept.
Hij wist donders goed dat het niet mocht, want hij deed het echt niet waar ik bij was.
Hilarisch was het wel, als ik hem betrapte, dan zag je hem als dief in de nacht naar beneden van de bank afglijden naar zijn eigen plekje.

Ondertussen is de hint al vele jaren gesnapt en doet hij het thuis niet meer, probleem is echt niet gebrek aan respect,
probleem is gebrek aan toezicht op die momenten 8-) . Spreek woord als de kat van huis is dansen de muizen!

Denk dat het ook gebrek aan respect is, dat als mijn hond in de auto blijft, hij altijd op mijn autostoel terug te vinden is.
Maar ja, het is dan ook volgens hem zijn auto.. Het is dat hij nog geen 18 is, anders haalde hij zijn rijbewijs en ontsloeg mij als chauffeur!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:34

wij hebben het opgelost door een foto van mijn schoonmoeder boven de bank te hangen....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:44

papagroom schreef:
wij hebben het opgelost door een foto van mijn schoonmoeder boven de bank te hangen....

Hmm, mag ik jouw foto lenen dan?
Voor als hij logeert bij anderen?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:20

Donderdag avond toen we naar bed gingen heb ik alu folie op de bank en de hond is niet op de bank geweest. Wel had de kat een hartverzakking toen ze van de leuning op de bank sprong.
Zaterdag ochtend zijn we een nieuw kussen voor haar wezen kopen, en blijkbaar bevalt dit haar zo goed dat er echt de hele nacht op ligt te slapen (ipv op het vloerkleed waar ze normaal ligt). Ze is zelfs niet op de bank geweest. Vanacht helemaal niets op de bank gelegt en 's nachts nog een keer wezen checken en madam lag heerlijk op haar eigen kussen te slapen.
Nu heb ik vanochtend toen ik weg ging om te werken ook helemaal niets op de bank gelegt, dus ik ben benieuwd als ik zometeen tussen de middag thuis kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:11

Ik heb zo een mat op de bank gelegd, als je erop ging staan hoorde je (best hard) Hohoho, Merry Christmas!!!

Hond schrok zich een ongeluk, is nooit meer op de bank geweest :')

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:14

dus dat alu folie is het proberen waard. Ga ook maar eens een rolletje neerleggen denk ik (bank is nogal groot...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:14

Ik ben een keer thuis blijven wachten voor de deur ver genoeg dat ik zicht had op de bank maar ze mij niet zagen..
Toen naar binnen gestormd :') en ze hebben het nooit meer gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:29

Dat werkt ook ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:59

Allees wel banketstaaf als ze het pas na een uur doen hahah .. de mijne wreven al in hun pootjes als we onze jassen aantrokken :')

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:06

Nou helaas, ik kwam tussen de middag thuis en dat kreng had weer op de bank gelegen.
Dus na het uitlaten maar weer braaf het alu folie neergelegt.

@ Yamcha, ideaal zo'n kerstmat. Waar heb je die gehaalt? Dat wil ik ook wel eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:20

Bij een feestwinkel gehaald. In de eerste instantie gewoon voor het bezoek, kwam later op het idee hem op de bank te leggen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:54

Ik ga ook eens kijken of ik zo'n mat kan vinden. Zal nooit duur zijn en is zeker het proberen waard.