BraveSpots schreef:Maar ergens is wel wat fout gegaan dat het op zo'n jonge leeftijd zo ver is moeten komen.
Of ze is genetisch helemaal rot (soweiso HD en blijkbaar gedragproblemen?) of het ligt aan jullie opvoeding dat ze niet betrouwbaar is. Of een combinatie.
Ik snap wel dat je het risico niet wil nemen, maar het is imo wel zo eerlijk tegenover de hond om naar je eigen aandeel te kijken wat er is misgegaan. Al is het maar om een tweede geval als dit te voorkomen.
als ze eerder agressief gedrag of vreemd gedrag had getoont naar andere honden of uberhaupt naar andere dieren was er inderdaad in de opvoeding iets fout gegaan ja, maar daar is nu geen sprake van.
vanaf puppy af aan is ze regelmatig in contact geweest met andere honden en dieren, van konijnen tot koeien en paarden en heeft nooit agressief gedrag getoont, laat staan dat ze een andere hond gegrepen heeft.
het hondje wat ze nu pakte kende ze, want ze is vaker met deze groep mee geweest.
dit hondje zit meestal voorin en zei achterin met de rest, nooit wat aan de hand.
afgelopen woensdag laten we de honden uit de auto, de kleintjes eerst, want die zaten voorin, de achterklep gaat open, mijn hond springt eruit, bovenop dit langharige hondje en begint meteen ze haren uit zijn lijf te trekken. Mijn zus die erbij staat grijpt hem in zijn nekvel en tilt hem en het kleine hondje tegelijk op, zo stevig had ze hem beet. Mijn zus heeft het hondje uit de greep los weten te krijgen en mijn hond rende weg en greep tijdens het wegrennen nog snel naar een ander hondje wat gelukkig door plat te liggen deze beet net kon ontwijken, aangezien dit een dwergpinsertje was en we de kaken konden horen dichtslaan toen ze net mis greep wil ik niet weten wat er gebeurt was als het hondje niet plat was gaan liggen.
als het mijn zoon was geweest, was het heel wat slechter afgelopen en dan kunnen jullie wel zeggen dat als ze een andere hond grijpt dit niet betekent dat ze ook een kind zal grijpen, maar de kans word wel ineens veel groter, want als een hond zonder in het nauw gekomen te zijn een hond grijpt, zal die bij een klein kind ook niet eerst nadenken helaas