Elektrische Halsband..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:01

saskiakefie schreef:
Thirty schreef:
Nou ja, gelukkig is TS 13, dus ik hoop dat haar ouders naar wat betere en verstandigere en hondvriendelijkere oplossingen zoeken.

Goh weer zo'n zinnige reactie, wat heeft Ts hieraan? :?

Kan mij dat schelen? Gelukkig heeft TS vast niet het laatste woord hierin.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:01

Hij is 9 maanden oud ;)

Staat verkeerd in mijn profiel zie ik nu pas..

@Dierenfan
Ik wil wel even duidelijk maken dat je deze honden geen goede speeltjes kunt kopen die de hele dag in huis rondslingeren omdat ze binnen 2 á 3 weken kapot zijn..

@LecyTinker
Hij blaft juist bij sirenes op TV en andere dieren op TV, als de bel gaat op TV

@Boheme
Ow dat wist ik niet..

@IedereenDieZeiktDatIkNietGoedVoorMijnHondZorg
Mijn vader heeft vaker een Bull Terriër gehad en we hebben ook al een Pitbull in huis gehad, dit is allemaal goed gedaan dus ZOEK EEN LEVEN!

@Keona
Nou zoals ik zeg met TV, als hij buiten ook maar iets hoort (ik hoor het niet eens) rent hij naar buiten en begint hij te blaffen, hij blaft naar buiten zelfs als het rolluik dicht zit :?

Thirty

Re: Elektrische Halsband..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:03

Wat wordt er verder met de hond gedaan? Klinkt alsof ie zich stierlijk verveelt.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:04

Hij loopt elke dag minstens 2 1/2 uur, heeft altijd een botje in huis liggen.
Ik speel 's avonds altijd nog even met hem en voor de rest slaapt hij de hele dag door..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:06

speelgoed van kong is staff en bull terrier proef, hier kun je ook wat lekkers in stoppen om hem bezich te houden.ik denk dat jullie consequent moeten zijn en iedere keer als hij wilt gaan blaffen en naar de raam toe wilt dat je hem afleid en gaat hij door corrigeren.ik denk dat je flink met hem zult moeten trainen gaan.lukt het allemaal niet kun je zeker een band proberen.maar ik zou eerst gaan oefenen met hem leid hem af en houd hem bezich.doet hij het ook als jullie weg zijn?
xBontfire schreef:
Hij is 9 maanden oud ;)

Staat verkeerd in mijn profiel zie ik nu pas..

@Dierenfan
Ik wil wel even duidelijk maken dat je deze honden geen goede speeltjes kunt kopen die de hele dag in huis rondslingeren omdat ze binnen 2 á 3 weken kapot zijn..

@LecyTinker
Hij blaft juist bij sirenes op TV en andere dieren op TV, als de bel gaat op TV

@Boheme
Ow dat wist ik niet..

@IedereenDieZeiktDatIkNietGoedVoorMijnHondZorg
Mijn vader heeft vaker een Bull Terriër gehad en we hebben ook al een Pitbull in huis gehad, dit is allemaal goed gedaan dus ZOEK EEN LEVEN!

@Keona
Nou zoals ik zeg met TV, als hij buiten ook maar iets hoort (ik hoor het niet eens) rent hij naar buiten en begint hij te blaffen, hij blaft naar buiten zelfs als het rolluik dicht zit :?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:09

Maar als hij zoveel speelgoed sloopt, dan koop je toch nieuw? Lijkt me dat hij zich gewoon verveeld...

blafbanden zijn niet bedoeld voor dieren jonger dan 12 maanden.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:10

Nee hij zit dan in zijn bench en gaat daar rustig liggen slapen of een beetje knabbelen op zijn dekentje, maar meer ook niet.
Ik ben aan het sparen voor een speeltje van Kong :)
Hij heeft nu een bot van Timo de grootste variant..
En een rond rubber balletje die het overgens erg goed doet :)

Verder heeft hij in zijn korte leven al 2 rubber ringen, 1 touw ringen en 2 losse touwen vermoord :P
Daar gaat mijn spaargeld :')

@Vjestagirl
Ja sorry maar ik heb niet elke week 30 euro tot mijn beschikking om nieuwe speeltjes voor hem te gaan kopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:11

Dat is ook niet jouw verantwoording maar de verantwoording van je ouders lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:12

Dus hij zit het grootste deel van de dag in de bench? (Ik lees miss verkeerd?)
Dan snap ik het dat hij veel blaft. Ik denk niet dat een blafband dan helpt :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:13

Wat zegt je vader eigenlijk over het blaffen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:13

xBontfire schreef:
Nee hij zit dan in zijn bench en gaat daar rustig liggen slapen of een beetje knabbelen op zijn dekentje, maar meer ook niet.
Ik ben aan het sparen voor een speeltje van Kong :)
Hij heeft nu een bot van Timo de grootste variant..
En een rond rubber balletje die het overgens erg goed doet :)

Verder heeft hij in zijn korte leven al 2 rubber ringen, 1 touw ringen en 2 losse touwen vermoord :P
Daar gaat mijn spaargeld :')

@Vjestagirl
Ja sorry maar ik heb niet elke week 30 euro tot mijn beschikking om nieuwe speeltjes voor hem te gaan kopen..

Ik snap dat je niet oneindig geld hebt, maar het feit dat hij t sloopt geeft volgens mij aan dat hij er toch wel behoefte aan heeft om iets te doen te hebben, anders zouden ze wel liggen verstoffen toch?

Misschien kun je wat grotere stukken hout zoeken die hij kapot mag kouwen, of via internet (marktplaats en ebay bijvoorbeeld) goedkopere speeltjes kopen. Of in een uitverkoopbak bij de scapino een goedkoop paar schoenen halen wat kapot mag. Bij de kringloop winkel zul je ook wel speeltjes (of bijvoorbeeld knuffelbeesten) vinden voor bijna niets die hij kapot kan bijten. Een oude tv die je op de grond kunt zetten en met het geluid uit aan kan zetten en waar hij dus beweging kan kijken doet het misschien ook wel leuk :)

Vind ik zelf, persoonlijk, een vriendelijkere oplossing dan het dier een blafband om te doen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-10-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:16

wel fijn dat hij niet blaft al jullie weg zijn,als hij het dus alleen doet als je thuis bent moet je dat met hem gaan trainen,want jij bent de roedelijder en bepaald wat er gebeurt.ga trainen met wat lekkers leid hem af als hij wilt gaan blaffen.ga aan de slag met hem.ook hele grote flostouwen doen ze erg lang mee.ga in ieder geval oefenen met hem,en ga naar een honde curssus erg leuk en leerzaam daar kun je ook je probleem vertellen en hun geven je tips.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:22

@PassieAppel
Nee dat zie je verkeerd, als wij weggaan zit hij in zijn bench, pap is de hele dag thuis.. Dus kan hij gewoon bijna de hele dag los.. Natuurlijk zijn er wat dagen dat wij weggaan dan zit hij wel zowat de hele dag in zijn bench maar dit is maar eens per maand hoor

@saskiakefie
Vervelend, hij zegt dan: "Bikkel HOU OP!" of hij geeft hem een tik op zijn snuit ofzo.

@Vjestagirl
Nou die schoenen vind ik een goed idee, maar dan begint hij denk ik ook aan onze schoenen als die onder de tafel o.i.d staan..
Die van Marktplaats/Ebay zal ik wel proberen maar hoe goedkoper hoe zwakker en hoe vaker je nieuw moet kopen..
Die stukken hout kunnen alleen buiten maar ik zal er wel meenemen.. :j

@Keona
Oke, ja hij heeft zo'n touw gehad daar doet hij best lang over ik ben nu aan het sparen voor een nieuw speeltje, een kong of een touw dat weet ik nog niet..

Overgens, hoe hebben jullie je hond aan je paard laten wennen?
Anders kan ik hem mee nemen naar de manege? :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:25

lijkt mij stug dat jou bull terrier werkelijk AL het speelgoed kan slopen. En ja met boxers weet ik hoeveel er gesloopt kan worden maar er is altijd speelgoed dat het wel vol houd. Welk speelgoed? Dat is per hond verschillend. Mijn vorige hond was voornamelijk van het harde stevig plastic speelgoed wat heel bleef. Mijn huidige honden laten fleeze speelgoed weer makkelijker heel. Flos touwen zijn binnen een dag kapot en knuffels doen ze net zolang mee als totdat ze met zijn 2en trek spelletjes gaan doen haha.

En er zijn honden waar je makkelijk 5 uur per dag mee kan wandelen en nog vervelend zijn maar die na een uur spelen en trainen per dag wel moe zijn. Laat hem zijn hersenen maar eens gebruiken. Mijn honden zijn tijdens een wandeling met van alles bezig en ook moe na een wandeling. Mijn vorige hond was na een wandeling niet geestelijk moe omdat hij wel mee liep maar meer niet. Met zoekspelletjes en apporteren en gehoorzaamheidsoefeningen werd hij wel moe. Vooral zoekspelletjes in grote gebieden vond hij geweldig. Aan de dijk bijv. Dan verstopte ik de bal en ging hem met handgebaren in de goede richting sturen en was hij redelijk dichtbij dan commando 'zoek' gegeven. Vond hij geweldig om te doen en was daar ook erg moe van. Hier wel harde ballen voor gebruikt omdat tennisballen zo kapot waren.

Ik denk maar zo: kan wel speelgoed kopen wat ze nooit gebruiken maar dan hebben ze er ook geen plezier van. En wat veel gebruikt wordt gaat kapot.
Voor goedkoper kong speelgoed: http://www.zooplus.nl of kijk bijv. op marktplaats en dan bij jou in de buurt. Je zou ook als je in een dorp woont bij de supermarkt een briefje op kunnen hangen wie weet krijg je zo nog meer speelgoed.
Hier heb ik onlangs al mijn stevig plastic speelgoed ballen en dergelijke naar het asiel gebracht omdat mijn huidige honden er niets mee doen. Die gebruiken wel die wubba kong dat vinden ze geweldig gaaf en daar heb ik er nu 4 van op voorraad haha

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:26

gewoon mee nemen en kijken hoe hij reageerd op de paarden,goed gedrag belonen en slecht gedrag corrigeren,oefenen oefenen en og eens oefenen met hem,en op het juiste moment belonen

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:29

Nou oké, bedankt iedereen.
In elk geval de mensen die mij niet liever naar de slacht gebracht hadden :P

Ik doe nu wel of me dat geen hol interesseerd maar dat doet me echt wel pijn, bovendien heb ik hem al vaker ergens doorheen geslepen, hij is hartstikke lief en hij houd superveel van mij, en ik van hem! ;( Dus ga niet zulke dingen zeggen als je mij & mijn hond helemaal niet kent.. ;(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:30

dierenfan,ik kan je vertellen dat een staff /bull terrier/pitbull toch wel iets meer kracht bezitten dan een boxer.het meeste speelgoed is echt niet bestand tegen deze knapen.het enige dat erg stevig is is kong maar zelfs dit krijgen sommige kapot.

zoek spelletjes doen het hier ook erg goed bij de honden,maar zo als ik al zei is honden cursus erg leuk en zeer leerzaam

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:34

Nou bedankt iedereen, dan kan er wat mij betreft nu gestopt worden met reageren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:35

Maar nogmaals TS, het is toch niet jouw verantwoordelijkheid dat jullie hond speeltjes heeft? Waarom doen jouw ouders daar niets aan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:36

keona schreef:
dierenfan,ik kan je vertellen dat een staff /bull terrier/pitbull toch wel iets meer kracht bezitten dan een boxer.het meeste speelgoed is echt niet bestand tegen deze knapen.het enige dat erg stevig is is kong maar zelfs dit krijgen sommige kapot.

zoek spelletjes doen het hier ook erg goed bij de honden,maar zo als ik al zei is honden cursus erg leuk en zeer leerzaam

Ik weet het hoor dat die nog meer kracht hebben. Maar speelgoed moet je ook niet zonder toezicht laten gebruiken. Spelen is bij mij gewoon lekker samen spelen en je krachten botvieren mag je doen op een lekker bot ;) Hierdoor gaat er al een hoop speelgoed langer mee en het echte sterke speelgoed mogen ze altijd hebben. Zal eens kijken of ik mogelijk wat kan vinden misschien als tips. ;) makkelijk is het zeker niet om goed, degelijk, niet te duur en leuk speelgoed te vinden voor deze honden met veel kracht.

Een cursus samen doen is zeker leuk en zoekspelletjes kan je bijv. ook doen met eigen voer he. Hier gaat het wat moeilijker omdat ik vers voer en moeilijk overal kvv kan smeren :D :D echter als je brok voert dan kan je het mooi over het terras gooien of over het grasveld overal in huis enz. Laat hem maar werken voor zijn voeding.
Hier geef ik naast kvv ook flink barf werk (stukken van dieren of hele dieren om op te eten kunnen ze al hun energie in kwijt).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:42

kauw speelgoed (kan gerust opgegeten worden is mij verteld maar of het waar is?)
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... oed_kauwen

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_sport/kong
heel veel kong speelgoed

Niet alles van kong is heel stevig en goed voor dit soort honden. Echter op deze site staan ook weer diverse ervaringen erbij.
Bijv. http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139437 is wel heel stevig maar niet geschikt voor honden om op te knagen. Wel vaak om samen mee te spelen maar dan moet je dus wel zeker weten dat hij samen wil spelen en niet ermee vandoor gaat.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/154826
Deze is nog steviger

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... wen_ringen
diverse leuke speeltouwen

Succes hiermee of je er wat mee doet moet je helemaal zelf weten! Echter dit zijn een paar mogelijkheden om te proberen misschien.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:46

je hebt ze ook met een hoge piep of met geur die zou ik eerst proberen. Zijn wel te koop op internet

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:47

Lente schreef:
Maar nogmaals TS, het is toch niet jouw verantwoordelijkheid dat jullie hond speeltjes heeft? Waarom doen jouw ouders daar niets aan?

Nou die speeltjes zijn behoorlijk duur ik denk vandaar..

Maar nu met elkaar PBen alsjeblieft zodat kan zakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:48

Het is niet de bedoeling om een topic op deze manier te laten zakken. Discussies over speeltjes kunnen sowieso verder gaan lijkt me?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:49

Dat speeltjes heel duur zijn is rot, is ook deels te ondervangen door mijn eerdere tips, maar denk je niet dat dat ook gewoon deel is van een hond hebben? Om hem lekker uitgedaagd te houden en te zorgen dat hij zich ook in huis gewoon vermaakt? Net zo goed als dat je hem voert, is dit toch gewoon deel van het hebben van een hond?