Vechtende reuen, castreren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 21:45

Thirty, ik denk dat je mijn posts niet helemaal goed gelezen hebt. Het is niet zo dat het Stabijtje constant andere honden aanvliegt. Ik zei dat Kane de aanstichter is (naar mijn idee) en dan doet Bo (de Stabij dus) mee. Hij is juist helemaal geen ruziezoeker en ook helemaal niet bezig met de dominante te willen zijn.

Kane doet dit wel en provoceert hem dus op allerlei manieren, waarbij hij dus ook ook aanvalt. En ja, dan kan Bo niets anders dan zich verdedigen, aangezien hij zich niet wil onderwerpen.

Thirty

Re: Vechtende reuen, castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:47

Ook prima. Dan geldt echter nog steeds wat ik eerder heb gezegd.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:04

Wij hebben onze duitse dog reu met een jaar laten castreren, omdat hij vooral met vreemde reuen op de vuist ging. Wij hebben er een teef bij en ons koppeltje is echt ideaal, de teef is de baas en dat weet hij. Zijn gedrag na de castratie is iets rustiger geworden, maar zeker niet minder fel. Hij zoekt niet zozeer de confrontatie op, maar als hij twijfelt of een andere reu dat wel wil doen, zit hij er meteen bovenop. Het heeft hier dus iets geholpen, maar het is er zeker niet door over gegaan.
Ik ben bang dat zolang zij het 'gevecht' onderling niet fatsoenlijk uit kunnen vechten en zij jullie niet als de baas zien, dat het gedrag blijft. Ik heb er een hard hoofd in als ik eerlijk ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:54

Castreren of niet maakt geen donder uit voor het knokken, soms worden gecastreerde reuen alleen feller.
De dominante types omdat ze vinden dat ze niet respectvol genoeg benaderd worden, de minder stoere kunnen angstbijters worden, omdat ze de testosteron die ze nog een soort van stoer maakte, missen.
Om die reden, en om meerdere, ben ik geen voorstander van castreren bij reuen.

2 honden van gelijk ras en grootte laat ik het kalmpjes uitvechten, maar dat zou ik bij deze 2 ook niet aandurven. Ik zou zeggen: stomweg vechten verbieden, en als je weg bent de honden apart, of helemaal apart houden. En vechten verbieden kan bij een reu prima. Mijn honden weten heel goed dat ze zich wel mogen verdedigen, maar niet een ander in de haren mogen vliegen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 14:02

Yamch, jij snapt 'm. Ik durf het deze twee niet uit te laten vechten, omdat er zo'n verschil tussen hun zit, nú al. We hebben het wel eens heel even aan laten gaan, maar het ging er zó heftig aan toe, dat we het gestopt hebben, ik ben echt bang dat er één (en dat gaat uiteindelijk Bo zijn) vernield wordt.

Ik ben ook geen voorstander van castreren, daarom dacht ik ook aan het implantaat. Dat is niet definitief, dus als het niet goed zou bevallen, is er geen man overboord. Maar ook dan is de keus weer moeilijk. Wie? Bo is helemaal niet dominant, soms zelfs onzeker en dat zou de castratie kunnen vergergeren. Of Kane, omdat het nu al een mannetjesputter is...maar als het niets doet, behalve nadelen, tja....

Helemaal apart houden zou echt vreselijk zijn, Kane is Jan zijn hond en Bo de mijne. (uiteraard van ons beiden, maar zo voelt het) en als er dan één weggesloten moet worden....

Voor nu gaat het goed. We houden de honden héél strak en drukken alles meteen de kop in, dat lijkt wel aan te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:11

Dat werkt wel hoor, heel heel streng zijn.

En ik zou ze wel, als jullie eens weg zijn, apart houden. Ik ben geen voorstander van benches, maar in dit geval zou het een prima oplossing zijn.

Helemaal niet castreren, implantaat vind ik echt geen denderend effect hebben, en wel de nadelen van castratie, terwijl de ballen er nog aan zitten, en het is ook niet goedkoop...... ik denk dat bij Kane, hij kan gaan overcompenseren, omdat hij dan vindt dat andere honden niet respectvol genoeg zijn, en dan zetten ze een extra grote mond op, dat wil je bij die meneer niet hebben......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 14:18

Apart als we weg zijn doen we al. Moet er niet aan denken dat ze elkaar in de haren vliegen als we er niet bij zijn....

Gelukkig hebben we erg veel ruimte hier, dus een bench is niet echt nodig, daar heb ik zó'n hekel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:22

Oh, maar dan komt het wel goed :j

Ik heb er ook de pest aan, maar soms kun je niet anders, zeg maar....

Maar dat komt heus goed, pak je super aan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:53

nou ja kan niet anders,beter dan kennels ipv een kooi van 1m2 waar je honden in weg stopt...

en als honden willen vechten dan vechten ze hoor :D spreek ik uit ervaring en mijn honden hebben echt respect voor mij en weten heel goed dat ik de baas ben,maar als het in elkaar knalt dan gaat het echt voluit niet beetje wauwelen ,maar accuut vast...

sneller als jij kan reageren,was het maar zo simpel te stellen dat je dat voor kan zijn...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:01

Wij hebben ook 2 reuen gehad die met elkaar vochten. Was een duitse herder en een dobermann, dat waren afdankertjes van andere mensen met de nodige problemen en die hebben wij opgevangen. Eerst konden ze nog wel redelijk met elkaar overweg maar dat werd steeds minder. Ze vochten uiteindelijk echt op leven en dood. We hebben ze ook gecastreerd maar dat hielp niets. Uiteindelijk hebben we ze altijd uit elkaar gehouden, gelukkig hebben we daar de ruimte voor. Ze konden ook echt nooit meer bij elkaar want ze vlogen elkaar meteen in de haren, ze zijn 16 en 17 jaar geworden maar die strijd tussen hun heeft tot de laatste minuut geduurd. Ik zie het om eerlijk te zijn erg duister in met jou honden. Vooral omdat ze nu al op deze leeftijd vechten. Ben bang dat dit alleen maar erger gaat worden.
Hoop voor je dat je er een oplossing voor vind.