Ielh... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Renslover schreef:En dan te bedenken dat heel veel mensen hun gezicht aflaten likken door een hond...Ielh...
akishino schreef:Het eten van paardenpoep kan idd gevaarlijk zijn als ze net ontwormd zijn. Dat heeft de da me laatst nog verteld.
Mijn honden eten gelukkig geen poep (krijgen ook versvlees!), maar mijn teef vindt het soms wel erg lekker om er in te rollen.
of een dode mol of de ergste een dode vis
cheyentic schreef:akishino schreef:Het eten van paardenpoep kan idd gevaarlijk zijn als ze net ontwormd zijn. Dat heeft de da me laatst nog verteld.
Mijn honden eten gelukkig geen poep (krijgen ook versvlees!), maar mijn teef vindt het soms wel erg lekker om er in te rollen.
dan pakt mijn hond het liefst eendenpoep ofzoof een dode mol of de ergste een dode vis
![]()
cheyentic schreef:Volgens mij heeft het te maken met de bacterieen die in de paardenmest zit, de zogenaamde probiotica. Heeft een hond dus een slechte darmflora gaat hij paardenmest eten. veulens eten het btw ook om deze reden.
Mijn hond at het ook veel maar sinds ik hem 5jaar geleden BARF ben gaan voeren niet meer...
) liedje89 schreef:Maar het heeft voor een hond toch heel weinig zin om de darmflora van een paard te binnen te krijgen??
Maar poep eten is niet gezond ivm met paracieten in de poep. Bovendien kan medicatie die het paard heeft binnen gekregen nog zijn uitwerking hebben op de hond, ontwormingsmiddel inderdaad oa.
Onze hond hebben we het trouwens wel gewoon afgeleerd, hij mag sowieso niet van de grond eten weet nooit wat ze te pakken krijgen (tenzij we het daar voor hem neerzetten natuurlijk)
die bacterieen waar het over gaat zijn denk ik in ieder organisme hetzelfde. Dacht dat het misschien door de zuurdere graad van maagzuur en darmen niet meer zou gebeuren bij vleesetende honden, maar maakt dus weinig uit hier lees ik. 
ze krijgen alleen droge stoffen binnen door de brokjes en blikvoer en niet genoeg echte vitaminen en mineralen 

Liefst rollen ze er ook nog even in voordat ze het opeten
of in dooie vis, een rottende muis, heeerlijk 
cheyentic schreef:liedje89 schreef:Maar het heeft voor een hond toch heel weinig zin om de darmflora van een paard te binnen te krijgen??
Maar poep eten is niet gezond ivm met paracieten in de poep. Bovendien kan medicatie die het paard heeft binnen gekregen nog zijn uitwerking hebben op de hond, ontwormingsmiddel inderdaad oa.
Onze hond hebben we het trouwens wel gewoon afgeleerd, hij mag sowieso niet van de grond eten weet nooit wat ze te pakken krijgen (tenzij we het daar voor hem neerzetten natuurlijk)
volgens mij is probiotica probioticadie bacterieen waar het over gaat zijn denk ik in ieder organisme hetzelfde. Dacht dat het misschien door de zuurdere graad van maagzuur en darmen niet meer zou gebeuren bij vleesetende honden, maar maakt dus weinig uit hier lees ik.

dit om een bodem te leggen voor dingen die niet goed verteren in de buik deze kunnen dan weer worden overgegeven mocht het nodig zijn anders worden ze langzaam maar zeker wel weer uit gepoept, kan ook zijn dat honden daardoor liever paardenpoep eten in plaats van het ruwe materiaal. 
liedje89 schreef:De darmflora van een paard is heel anders als die van een hond. Een hond verteerd vooral eiwitten en vet en een paard vooral arm plantaardig materiaal (vezels). Het zijn dus hele verschillende bacteriën die daarin zitten.
Het enige wat ik trouwens kan bedenken is dat poep voor een heel groot deel ook uit oud darm materiaal bestaat (de darmwand "slijt" heel snel en word vaak vervangen) en dat dit misschien sowieso gewoon lekker is voor de hond ondanks dat de rest bij alleen maar gras is (want de hond normaal niet zou eten)???