Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
): http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 569.0.html Iris82 schreef:apple01 schreef:En zijn will to please wordt waarschijnlijk minder. Als je bijv. behendigheid/breitensport/flyball of jacht training doet is uithoudingsvermogen en kracht belangrijk. Dit krijgt een hond door testosteron (Vandaar dat sporters dat ook gebruiken om beter te presteren) en als de testosteron uit zijn lichaam verdwijnt heb je kans op een luien reu. Dan gaat hij minder bewegen en verandert zijn vet opslag en VOILA je hebt een dik varkentje! Ik zou hem gewoon reu laten dus.
Je overdrijft echt behoorlijk met deze post.
kippetje schreef:Juist doordat hij geen reuengeur meer bij zich draagt is hij voor veel reuen geen bedreiging meer waardoor ik juist verwacht dat hij minder problemen krijgt met soortgenoten.
Hij zend immers met zijn geur niet meer "man" dus "concurent" uit, waardoor andere reuen hem waarschijnlijk minder interessant vinden.
succes met je keuze.
bij ons zijn ze altijd gecastreerd geweest en we hebben nooit te dikke honden gehad.
Groetjes Kim
Kentaro schreef:Mijn reu wil ook nog wel eens op een niet geholpen reu springen, dus dat zegt ook niet alles.....
Als je dier geopereerd moet worden met een medische oorzaak, heb je geen andere keus. Nu móet het niet, maar stel dat er wat mis gaat met de narcose.......
), hij zit heel vaak te piepen dat hij naar buiten wil en hij eet dan ook erg slecht (en hij heeft al geen gram teveel....)

Ik denk dat het hem wel veel rust in de kop zal brengen, hij heeft gisteravond eindelijk weer eens goed gegeten sinds 4 dagen...... En hij is toch wel erg mager, ik voel zijn ribben vrij goed en menner heeft een vrij dikke vacht. Kilootje of 1/2 erbij zou geen kwaad kunnen....

Maar daar ging het ook niet om.
) en ze was snel aangesterkt.