Poes laat zich niet vangen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Poes laat zich niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:02

Als je een beetje in de buurt woont wil ik je wel helpen hoor.

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:31

Bedankt voor de tip met het voer! Ik ben vanavond thuis dus ik ga het voer van af nu elke avond in het kooitje geven en dan dus niet dicht doen. Wie weet gaat ze er dan woensdag ook makkelijk in omdat ze dan ook denkt dat ik hem niet dicht doe... Misschien dat het werkt. Of ze gaat per direct in honger staking dat zou ook kunnen. We merken het wel!

Bedankt voor het aanbod Rockwitch maar ik woon in Haarlem. En jij in Hellevoetsluis?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:14

Oh ja das een beetje uit de buurt haha.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:33

in de tijd dat ik stage liep bij een Da praktijk, was er een geval van een poes die razend agressief was op het moment dat ze uit de reismand kwam.. Ze is toen uit onze vingers 'geglipt'.. We hebben toen een handdoek over haar heen gegooid! (liet zich met geen mogelijkheid meer gewoon pakken natuurlijk) en meteen gepakt. Denk dat dat de meest snelle manier is. En op dat moment was de kat ook rustig en konden we haar mooi onderzoeken.
Zoals nu in jouw geval als het in eerste instantie mislukt, heeft ze het meteen door en wordt de situatie er indd niet beter op.
Al is de 'handdoek' ook geen oplossing die je altijd zou moeten gebruiken. Misschien indd zoals al aangegeven op een leuke manier laten wennen aan het mandje.
Maar vond zelf de 'handdoek' wel een vrij fijne oplossing in zo'n situatie als het beestje zich echt niet meer wil laten vangen en de kans dat ze zichzelf of jouw wat aandoen groot is..