Help! Katten en hond onder de vlooien!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Re: Help! Katten en hond onder de vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 17:51

Oké, ik zal het even overtypen wat er op staat :+ :

spuiten in kieren spleten achter plinten, half uur in werken, goed ventileren voordat ie in gebruik word genomen. dubbele werking: Direct en langdurig. Doodt de volwassen vlooien stop tde ontwikkeling van larven, helpt gedurende maanden. is tot zes maanden werkzaam.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:53

Vergeet de Frontline maar en ga Advantage gebruiken, werkt een stuk beter!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 17:54

advantage hebben wij inderdaad ook voor de hond :j de katten hebben 2 keer frontline gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:21

Gewoon alles sprayen oor, niet alleen de plinten en spleten. Vlooien zitten overal :j

Je hebt ook Advantage voor katten :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:24

Frontline gebruik ik al lang niet meer,ik heb vlooienpillen die werklen goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:32

Die zijn alleen voor de lever wat minder leuk :=

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:13

Oké, onze katten zijn net 2 dagen geleden met frontline behandeld, maar zal er voor de volgende keer aan denken. Dat werkt dus beter? Voor de hond hadden we idd advantage tegen de teken van t zomer aangeraden gekregen door de DA.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:16

Inney schreef:
Bij de bolfo staat niet dat je moet stofzuigen of moet hergebruiken. En moeders wil zich aan de voorschriften op het potje houden..

Maar bedoel je nou dat je moeder niet eerst wil stofzuigen voordat ze wil sprayen? :)
Je kunt stofzuigen en niet alle stoffen delen sprayen, maar dan kom je er vanzelf achter dat t toch wat langer kan duren..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:17

nee stofzuigen had ze gedaan, maar niet gelijk erna. (er word sowiezo elke dag gestofzogen)
Alles is in gesprayd. We hebben nu de katten naar buiten gegooid en de hele boven verdieping gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:17

Die mag je niet gebruiken op katten, hoor.

Je hebt speciale Advantage voor katten, die werkt echt erg goed, beter dan frontline, en vriendelijker voor de huid :j

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:18

Ja dat snap ik, maar ik bedoel dat we nu net frontline hebben gebruikt, dus de volgende keer kijken naar advantage, in de katten variant :)

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:19

Hier zijn de vlooien immuum voor Frontline! Ik gebruikt nu Advantage en Advantix en dat gaat super! Ik gebruikt ook de Bolfo spray voor de omgeving of van Virbac de indoorspray, werkt super hoor!

Ik hoop dat je snel van je plaag afbent!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:23

De vlooien hier zijn ook immuun voor Frontline. Ik gebruik ook Bolfo Gold en de spray daarvan. En dood dat die vlooien er van gaan, sterf jullie }:) }:) .
In de zomer hebben ze hier ook een vlooienplaag gehad, irritant!!! Ik heb ze toen ook een pilletje vlo-kill gegeven, werkte in combi met de Bolfo erg goed :) .

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:25

pilletje vlo kill? Hoe kwam je daaraan en hoe werkt het? Ik ken het namelijk niet.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:28

Die verkopen ze bij de Boerenbond/Welkoop/dierenwinkel. Het is een klein wit pilletje, ik geef het altijd met een beetje vlees, zodat ze er iets lekker omheen hebben en het pilletje niet proeven. Werkt bij mijn katten erg goed :) .

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:01

vies hea vlooien!

wat je nu doet doen wij zodra de honden en kat worden ontvlooit.
wij gebruiken dus ook advange(fronline recictensie)
en daarna de omgeving sprayen en dan een dag later gewoon weer alles goed opzuigen.
altijd fijn!

we hebben 1 x een plaag gehad. en toen gingen onze honden en kat in bad met speciale anti vloschampoo. daarna de antivlo erop en daarna de omgeving. en een week later weer de omgeving. en toen waren ze gelukkig weer weg

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 22:07

hmm mijn kat wassen zie ik nog niet zo zitten :') Denk dat ik dan de volgende keer vanuit het ziekenhuis schrijf :') Maar we hadden er wel in de dierenwinkel naar gevraagd, maar zei zij dat het niet zo hielp, dat het beter was de omgeving echt goed schoon te houden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:14

Ervaringsdeskundige hier met een vlooienallergie kat, erg vervelend :D

1. Alle dieren tegelijkertijd een vlo kill tablet en vervolgens bij voorkeur in 1 ruimte bijvoorbeeld bijkeuken voor 2 uur.
2. In die 2 uur het HELE huis zuigen, kussens,mandjes,gordijnen etc in de was(liefst 90 graden).
3. Hele huis dweilen met ontsmettingsmiddel bijv dettol
4. Alle stoffen meubels,kieren,plinten etc inspuiten met omgevingsspray(ga je niet redden met 1 bus :n )
5. Dieren behandelen met anti vlooienmiddel, advantage of bolfo gold werken hier uitstekend
6. Dieren weer toegang tot het hele huis

7. Na 4 weken het hele proces herhalen, óók als de dieren geen vlooien meer hebben(90% van de vlooien leven nl niet op je dieren maar in huis)
8. Het eerste jaar een regelmatig ontvlooischema naleven, preventief vlooienbandjes dragen, een vlooienband in je stofzuigerzak en mandjes en kleedjes vaker wassen

Succes gegarandeerd maar....het is een giga klus, sterkte!

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:17

Meer dan 95% zit in de omgeving. Die goed gehandelen, na de omgevingsspray niet meteen stofzuigen maar laten intrekken en als je er echt last van heb, drie dagen niet stofzuigen, vegen/swifferen kan wel gewoon worden gedaan. Niet te veel dweilen, vlooien houden van warmte en vocht en mensen denken dan dat ze ze nog sneller weg krijgen maar tegendeel is waar. Is het na twee weken niet minder dan de omgeving opnieuw doen. En die vlo-kill van Beaphar is heel goed naast de pipet, werkt na 15/30 min en werkt maar een dag maar daar gaan dan de meeste van weg.

Veel succes. Veel mensen hebben er nu nog last van omdat de cv weer omhoog gaat.