Durf jij er iets van te zeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:03

Och... ik kan 23094820348 keer zeggen tegen de oma van mijn vriend dat mijn hond geen andere dingen mag eten behalve haar eigen voer en koekjes. Dat ik dus bedoel dat ze géén zuurkool mag, en ook geen gehaktballen, of een stukje kaassoufflé, een stuk roze koek, droge worst of een hele mandarijn....

Omdat ze dan aan de SCHIJTERIJ raakt.... 8)7 Ik kan het de volgende dag laten zien als ze verstopt is en zit te persen en te piepen van de pijn of het eruit spuit alsof het slagroom is. Maar het helpt niet... Ze vinden het "zo leuk" om die bedelende hond (ze taalde nooit naar mensen eten dus ze is nu ook lekker verpest en met feestjes irriteer ik me mateloos aan haar gebedel) wat lekkers te geven. Omdat mensen denken dat de hond dan meer van je houd als je haar te eten geeft.

De enige oplossing voor mij is dan maar geen oppas, aangezien ze zich er niet aan kan houden. Ik ben soms een hele dag weg (van 8 tot half 5) en dat is beter voor mijn hond dan dat ze twee dagen last van haar buik heeft en de kans op ergere maag of darm aandoeningen. En anders breng ik haar de avond ervoor naar mijn ouders en haal ik haar een dag later weer op als ik nog langer weg ben.

Mensen snappen het gewoon niet dat je zo'n dier geen plezier doet, je kunt er beter mee gaan lopen en zo een band opbouwen dan het vol te stoppen met mensen eten. Je moet denken als een mens die een dier heeft en niet denken dat je dier een mens is. :)*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 11:21

Fred_Kroket schreef:
Och... ik kan 23094820348 keer zeggen tegen de oma van mijn vriend dat mijn hond geen andere dingen mag eten behalve haar eigen voer en koekjes.

Ojee dan zijn wij echt superslecht bezig met de hond van mijn vriend. Die krijgt af en toe restjes tomaat/komkommer/gekookt ei :P

Tjaa.. Ik begrijp dat we nu alleen maar kunnen hopen dat er nu een generatie opgroeit die wel normaal met zijn dieren om kan gaan.. :)
Ik vind het toch een beetje moeilijk te begrijpen. Als zo'n hondje het enige is wat je nog hebt, dan wil je toch juist dat ie een lang en gezond leven leidt?

Oh en trouwens, het is wel even iets heel anders of iemand zich 'bemoeit' met jouw rijstijl of dat je zo'n meisje een tip geeft over hoe ze het hondje rustiger kan houden. En als ze dan had gezegd dat haar ouders boos worden, dan zou ik erbij zijn gebleven tot die terug waren om hen (proberen) uit te leggen waarom ik haar die tip heb gegeven. Inderdaad, nee heb je..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:25

ow,conclusie is dus: elke dikke hond wordt altijd vol gepropt met teveel eten??

zijn ook altijd mensen die liever een hond volproppen als ermee lopen?

uhu..

nou bij deze,er lopen hier 6 honden waarvan 1 te dik is,en ja dat weet ik en ja hij staat op dieet,en ja hij sterft van de honger en ja hij eet voor een grote hond ongelooflijk weinig,maar hij rolt nog om als je niet oppast,en nee hij is niet gecastreerd...

en nee hij loopt niet te weinig,hij loopt net zoveel als de andere honden waarbij ik me te pletter moet voeren om ze op gewicht te houden... ( wat dus wil zeggen dat de hongerige dikke hond altijd moet toe kijken hoe lekker de rest nog staat te eten...terwijl hij zijn bak al leeg heeft en nog stikt van de honger)

denk je nou echt dat ik erop zou zitten te wachten dat een "bijdehandje" mij ff gaat vertellen dat ik mijn hond niet zo moet volproppen,of dat hij te dik is...

nou echt niet hoor...hou je commentaar en je zogenaamde betweterige gedoe maar lekker voor je...tis al ellendig genoeg dat je een hond hebt die zoveel aanleg heeft om dik te worden,en zielig genoeg voor hem omdat het dier echt altijd honger heeft....

en verder zal het mij echt een worst zijn hoe andermans honden eruit zien,dan wel te dik dan wel te dun,hun pakkie aan niet de mijne... ( tenzij een hond half dood gehongerd is,maar anders nee hoor,ieder zijn ding met hun dieren)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:30

Magrathea schreef:
Fred_Kroket schreef:
Och... ik kan 23094820348 keer zeggen tegen de oma van mijn vriend dat mijn hond geen andere dingen mag eten behalve haar eigen voer en koekjes.

Ojee dan zijn wij echt superslecht bezig met de hond van mijn vriend. Die krijgt af en toe restjes tomaat/komkommer/gekookt ei :P

Jaaa!! Stelletje dierebeule!!! ;)

De hond van mijn ouders kreeg ook weleens restjes maar mijn hond heeft niet zo'n sterke maag. Als ik verander van voer of ze krijgt een handje bij mijn schoonouders kotst ze het binnen 2 minuten weer uit. De eerste hond van mijn ouders was ook zo'n watje qua eten, een gekookt ei en hij was een hele dag van de leg... De één kan het gewoon beter hebben dan de ander.

En als ik het dan zeg en laat zien notabene waarom het niet kan en toch blijven doen vind ik echt irritant.... _-:( En ik weet weel dat ze het goed bedoelt maar het is gewoon niet leuk om te zien dat ze zit te piepen van het persen of echt enorm aan de diaree is van de zuurkool...

Maar ik zeg eigenlijk nooit iets, het is hun dier en ze moeten het zelf weten. Ik kan er wel wat van denken als een hond dik is of heel dun, maar misschien is het beestje ziek en zit het vol medicijnen waardoor het zo dik is of is het net herstellende van een operatie.

De hond van mijn ouders kreeg een maagkanteling en was broodmager toe hij thuis kwam. Er stopte een keer een auto en die man zei dat we het beest eens wat paardenvlees moesten voeren want daar knapte hij wel van op... :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 11:39

kimmie261 schreef:
ow,conclusie is dus: elke dikke hond wordt altijd vol gepropt met teveel eten??

zijn ook altijd mensen die liever een hond volproppen als ermee lopen?

uhu..

nou bij deze,er lopen hier 6 honden waarvan 1 te dik is,en ja dat weet ik en ja hij staat op dieet,en ja hij sterft van de honger en ja hij eet voor een grote hond ongelooflijk weinig,maar hij rolt nog om als je niet oppast,en nee hij is niet gecastreerd...

en nee hij loopt niet te weinig,hij loopt net zoveel als de andere honden waarbij ik me te pletter moet voeren om ze op gewicht te houden... ( wat dus wil zeggen dat de hongerige dikke hond altijd moet toe kijken hoe lekker de rest nog staat te eten...terwijl hij zijn bak al leeg heeft en nog stikt van de honger)

denk je nou echt dat ik erop zou zitten te wachten dat een "bijdehandje" mij ff gaat vertellen dat ik mijn hond niet zo moet volproppen,of dat hij te dik is...

nou echt niet hoor...hou je commentaar en je zogenaamde betweterige gedoe maar lekker voor je...tis al ellendig genoeg dat je een hond hebt die zoveel aanleg heeft om dik te worden,en zielig genoeg voor hem omdat het dier echt altijd honger heeft....

en verder zal het mij echt een worst zijn hoe andermans honden eruit zien,dan wel te dik dan wel te dun,hun pakkie aan niet de mijne... ( tenzij een hond half dood gehongerd is,maar anders nee hoor,ieder zijn ding met hun dieren)

Als je nou even door had gelezen had je gezien dat ik inmiddels ook van mening was dat je er beter niets van kan zeggen, maar dat ik niet geloof dat elk dik hondje een medische reden daarvoor heeft.
Dus misschien even lezen voordat je gelijk vuur begint te spugen ;)

@Fred: Ja een soortgelijk iets hebben we met de katten. Ik heb jaaaren moeten overtuigen voordat mijn ouders snapten dat het niet gezond is voor de kat als ie de net niet lege pan met jus uit mag likken.. _-:(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:44

was ook niet persoonlijk tegen jou bedoeld,maar meerdere vinden hier dat dikke hondjes blijkbaar altijd baasjes hebben die te weinig lopen,of ze volproppen en dus mag je er maar wat van zeggen...

daar word ik pissig over,niet altijd zijn het honden die maar volgepropt worden of hebben ze baasjes die een hond liever dik zien als dun,er zijn ook echt honden die aanleg hebben om dik te worden,zonder medische reden,en dan kan je 2 dingen doen,ze echt uithongeren,of ze op een dieet houden en tja dan maar wat dikker,maar dan ben je echt niet gediend van elk bijdehandje die vind dat jouw hond te dik is dat ze dat maar even mogen vertellen hoe dik jouw hond wel niet is en hoe fout jij dus als baasje wel niet bent...

Magrathea

Re: Durf jij er iets van te zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 11:45

Okee aanleg vind ik ook vallen onder medisch. :) En heb je wel eens gehoord van low-calorie food? Vast wel.. Een aantal honden in het asiel krijgen het. Is geloof ik speciaal voer waardoor ze een vol gevoel krijgen maar waar bijna niks in zit. Royal Canin geloof ik

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:47

nee dank je mijn honden eten geen brokken,zeker geen brokken waar gif in verwerkt zit...mijn honden zijn carnivoren en eten dus vlees :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:51

kimmie261 schreef:
nee dank je mijn honden eten geen brokken,zeker geen brokken waar gif in verwerkt zit...mijn honden zijn carnivoren en eten dus vlees :)

Nou nou nou... wat een gezellige toon... Dan eten ze zeker biologisch vlees...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 11:52

Nou.. Die honden doen het er prima op dus met het gif zal het wel meevallen. :P En er zal vast wel iets te verkrijgen zijn wat geen brok is maar wel zeer vullend en een lage caloriewaarde heeft. Of mager vlees :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:52

ook :)

maar moet ik gezellig doen dan over brokken :D ??

geef gewoon antwoordt dat ik niet nadenk over brokken nee...die komen gewoon niet in mijn honden... :)

overigens paard is heel light voor honden :j ,gezonder om dat te voeren als light brokken..

maar goed daar gaat het hier niet over...gaat erom dat ik er niet op zou zitten te wachten dat een wildvreemde mij aan zou spreken op het feit dat mijn hond te dik is... :)

denk niet dat deze een leuk en gezellig antwoordt terug krijgt van mij :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:58

kimmie261 schreef:
ook :)

maar moet ik gezellig doen dan over brokken :D ??

geef gewoon antwoordt dat ik niet nadenk over brokken nee...die komen gewoon niet in mijn honden... :)

overigens paard is heel light voor honden :j ,gezonder om dat te voeren als light brokken..

maar goed daar gaat het hier niet over...gaat erom dat ik er niet op zou zitten te wachten dat een wildvreemde mij aan zou spreken op het feit dat mijn hond te dik is... :)

denk niet dat deze een leuk en gezellig antwoordt terug krijgt van mij :D

Nouja... boeie... Je hoeft je niet tegenover mij te verantwoorden. Als je lekker wilt provoceren met je manier van formuleren moet je dat lekker doen!

Bluebontje

Ik durf er zeker wel iets van te zeggen, maar dat doe ik niet.
Ik ken de geschiedenis niet en bovendien heb ik er een bloedhekel aan als mensen
zich ingevraagd met mijn dieren bemoeien.

jesito

Ik zou het niet ongevraagd tegen iemand zeggen.
Als ik met iemand in gesprek zou raken dan zou ik het wel aankaarten.

Zo was ik met mijn honden eens op het hondenstrand in Zeewolde en daar zijn dus heel veel mensen met honden.
Waar dus twee vrouwtjes tegen ons beginnen te kletsen en opeens zegt dat vrouwtje dat ze mijn hond wel dik vind.
Dat was ook zo.
Ze wilde tips gaan geven, eerst was ik een beetje gepikeerd maar later dacht ik: Ze bracht het heel netjes en haar tips waren heel goed.
Alleen mijn hondje was heel erg ziek door een gezwel in de buik, amper een maand later is hij ook gestorven |(

Dus als je iemand ergens op aanspreekt doe het subtiel zoals deze mevrouw bij mij deed, want je weet nooit welk verhaal er achter zit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:04

en wat willen mensen ermee bereiken dan om dat wel tegen iemand te zeggen?

dat mensen pissig worden omdat een wildvreemde hen hierop aanspreekt en jij je dus moet verantwoorden tegen een wildvreemde,of op hun knieen hun bedanken dat je even vermeldt hebt dat jij vind dat hun hond te dik is??

snap niet waarom mensen zich daar druk over kunnen maken...

plus dat niet alle vooroordelen gelden voor dikkere honden,laat mensen zelf voor hun beest zorgen,zie je een dikke hond en je kan er niet tegen,kijk dan en andere kant op,mochten de mensen willen weten wat jij van hun hond vind,komen ze vanzelf wel naar je toe :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:38

Tja ik heb ook genoeg momenten dat ik wel eens dingen zie waarbij ik mijzelf achter de oren krab, maar zeg er ook niets van. Honden die worden uitgelaten met (te grote) slipketting en flexi-riem, honden die in de zomer zon naast de fiets moeten rennen, jongen kinderen die honden uitlaten waar ze helemaal geen overwicht over hebben, honden die elke dag alleen maar een stukje door de woonwijk worden uitgelaten terwijl er een mooi groot bos op 5 minuten loopafstand lis enz.

Ik ben zelf een keer aangesproken door een man omdat ik een frisbee gooide en mijn hond er niet achteraan wilde. Hij vroeg mij of ik hem wilde leren apporteren en legde mij helemaal uit hoe ik mijn hond moest laten apporteren. Ik was er zelf niet zo van gedient. Waar bemoeide die man zich mee. Ik liep zelf al 5 jaar bij de hondensportschool en wist echt wel hoe ik een hond moest leren apporteren, alleen mijn hond is niet zo van het apporteren en daar heb ik vrede mee.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:51

Magrathea schreef:
Ja okee, zo'n dikke hond weet je natuurlijk niet altijd. Al geloof ik toch echt niet dat alle dikke hondjes een medische achtergrond hebben.. Maar goed.

Zelf al voer ik mijn hond opzettelijk te dik, nog steeds mijn eigen recht van keuze toch?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:57

Ik zeg er wel wat van hoor..( normaal vriendelijk advies gevend) Als een hond tegen iedereen op duikt. Een te dikke hond moeten mensen zelf kiezen.. Je loopt ook niet naar iemand toe die dik is. Dan zeg je ook niet goh, ik zal is wat minder eten anders word je ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:03

Bij mij is het geen kwestie van durven (want dat is zo het probleem niet bij mij), maar wel uit respect. Ik zou het zelf echt not done vinden als een complete vreemde mij ineens komt vertellen hoe ik het moet doen met mijn honden, of die persoon nu gelijk heeft of niet...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:16

WhySoWhite schreef:
Ik zeg er wel wat van hoor..( normaal vriendelijk advies gevend) Als een hond tegen iedereen op duikt. Een te dikke hond moeten mensen zelf kiezen.. Je loopt ook niet naar iemand toe die dik is. Dan zeg je ook niet goh, ik zal is wat minder eten anders word je ziek.

Das grappig, spreek je ook mensen uit de supermarkt aan van wie je vindt dat hun kind teveel herrie maakt of rondrent?? Want dat zou dan logisch zijn, aangezien je ook mensen aanspreekt als een hond opspringt....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:01

Waarom gaan mensen er hier direct van het slechte uit? Ik zeg ook wel vaker tegen mensen, zo zo die is niet de magerste of die kan zeker goed eten. En dan hoor je zelf wel of het medisch is of verwennerij. Heb je een leuk gesprek met die mensen, ze voelen zich niet beledigd en je weet wat het hondje heeft.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:15

AaronYve: Heeft ook wel wat. Als ik zie dat een hond mankt en ik het idee heb dat het baasje het niet door heeft of ik gewoon nieuwsgierig ben hoe het is gekomen dat zag ik gewoo"n "ach, loopt hij mank?"
Dan merk je vanzelf wel hoe iemand reageert :P