Omdat ze dan aan de SCHIJTERIJ raakt....
Ik kan het de volgende dag laten zien als ze verstopt is en zit te persen en te piepen van de pijn of het eruit spuit alsof het slagroom is. Maar het helpt niet... Ze vinden het "zo leuk" om die bedelende hond (ze taalde nooit naar mensen eten dus ze is nu ook lekker verpest en met feestjes irriteer ik me mateloos aan haar gebedel) wat lekkers te geven. Omdat mensen denken dat de hond dan meer van je houd als je haar te eten geeft. De enige oplossing voor mij is dan maar geen oppas, aangezien ze zich er niet aan kan houden. Ik ben soms een hele dag weg (van 8 tot half 5) en dat is beter voor mijn hond dan dat ze twee dagen last van haar buik heeft en de kans op ergere maag of darm aandoeningen. En anders breng ik haar de avond ervoor naar mijn ouders en haal ik haar een dag later weer op als ik nog langer weg ben.
Mensen snappen het gewoon niet dat je zo'n dier geen plezier doet, je kunt er beter mee gaan lopen en zo een band opbouwen dan het vol te stoppen met mensen eten. Je moet denken als een mens die een dier heeft en niet denken dat je dier een mens is.

En ik weet weel dat ze het goed bedoelt maar het is gewoon niet leuk om te zien dat ze zit te piepen van het persen of echt enorm aan de diaree is van de zuurkool...
??
,gezonder om dat te voeren als light brokken..