Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Voor een hond moet je echt héél veel laten en ik vermoed dat dat niet in jullie patroon past. mistery schreef:Het is wel een pittige kruising om mee te beginnen hoor! Je moet echt zorgen dat je sowieso een week vrij kunt krijgen wanneer de hond mee naar huis komt. Je kunt het dier niet na 2 dagen al aan zijn lot overlaten..
Mijn hond wordt sowieso om de 5 uur uitgelaten, ben ik langer weg van huis dan zorg ik ervoor dat er iemand langskomt om haar uit te laten.
Fulltime werken en een hond hebben vind ik zelf persoonlijk een waardeloze situatie, hoe goed de hond ook alleen kan zijn. Mijn hond kan ook met gemak 10 uur alleen zijn, maar ze vindt het toch echt een stuk fijner als we thuis zijn hoor. Een hond aanschaffen als je bijna nooit thuis bent is imo ook een beetje onzinnig, wat is het leuke er dan van voor jezelf maar ook voor de hond? Aan de andere kant.. hoe leuk is een asiel voor een oudje..
Ik ben aan voer 32 euro p/m kwijt. Weet niet of je van plan bent om vlooienmiddel te gebruiken maar reken dan maar op nog een een 10tje extra in de maand. Met een oude hond moet je ook rekening houden met hoge dierenartskosten, dus je moet er ook wel een spaarpotje voor hebben.
Heb je zelf al enig idee hoe je zijn opvoeding wilt hervatten? Wat ik ervan begrijp is dat het een goed opgevoedde hond is, maar hoe houden jullie dat in stand? Hebben jullie al afspraken gemaakt over hoe jullie dat gaan aanpakken? Grenzen moeten vanaf begin af aan duidelijk worden gemaakt, ook bij een oudere hond.
Een dagje weg gaan of vakantie kan best lastig zijn. Een pension zou ik mijn hond niet heenbrengen, denk niet dat zij ervan zou kunnen genieten en ik vertrouw andere mensen niet genoeg om ze mijn hond in handen te geven. Heb je iemand die op je hond kan passen iedere dag? Gezien je fulltime werkt en het me erg sneu lijkt als je je hond iedere dag 8 uur of langer alleen laat.
Hoop dat je er nog goed over nadenkt en dat je alles op voorhand goed gaat regelen. Het is wel een erg leuke hond om te zien!
Hij zou nóoit alleen thuis zijn. Nogmaals, elke dag gewoon mee naar het bedrijf waar hij lekker kan rondrennen bij mijn vriend. Ik zou ook nooit een hond nemen bij twee full-timers. En het oppas of persion-verhaal zou hoogstens 1x per maand of 2 maanden zijn, als we dus wat hebben. Ik vroeg me dus alleen af hoe je dat dan doet

Gerbenfroh schreef:mistery schreef:Het is wel een pittige kruising om mee te beginnen hoor! Je moet echt zorgen dat je sowieso een week vrij kunt krijgen wanneer de hond mee naar huis komt. Je kunt het dier niet na 2 dagen al aan zijn lot overlaten..
Mijn hond wordt sowieso om de 5 uur uitgelaten, ben ik langer weg van huis dan zorg ik ervoor dat er iemand langskomt om haar uit te laten.
Fulltime werken en een hond hebben vind ik zelf persoonlijk een waardeloze situatie, hoe goed de hond ook alleen kan zijn. Mijn hond kan ook met gemak 10 uur alleen zijn, maar ze vindt het toch echt een stuk fijner als we thuis zijn hoor. Een hond aanschaffen als je bijna nooit thuis bent is imo ook een beetje onzinnig, wat is het leuke er dan van voor jezelf maar ook voor de hond? Aan de andere kant.. hoe leuk is een asiel voor een oudje..
Ik ben aan voer 32 euro p/m kwijt. Weet niet of je van plan bent om vlooienmiddel te gebruiken maar reken dan maar op nog een een 10tje extra in de maand. Met een oude hond moet je ook rekening houden met hoge dierenartskosten, dus je moet er ook wel een spaarpotje voor hebben.
Heb je zelf al enig idee hoe je zijn opvoeding wilt hervatten? Wat ik ervan begrijp is dat het een goed opgevoedde hond is, maar hoe houden jullie dat in stand? Hebben jullie al afspraken gemaakt over hoe jullie dat gaan aanpakken? Grenzen moeten vanaf begin af aan duidelijk worden gemaakt, ook bij een oudere hond.
Een dagje weg gaan of vakantie kan best lastig zijn. Een pension zou ik mijn hond niet heenbrengen, denk niet dat zij ervan zou kunnen genieten en ik vertrouw andere mensen niet genoeg om ze mijn hond in handen te geven. Heb je iemand die op je hond kan passen iedere dag? Gezien je fulltime werkt en het me erg sneu lijkt als je je hond iedere dag 8 uur of langer alleen laat.
Hoop dat je er nog goed over nadenkt en dat je alles op voorhand goed gaat regelen. Het is wel een erg leuke hond om te zien!
Goed lezen graagHij zou nóoit alleen thuis zijn. Nogmaals, elke dag gewoon mee naar het bedrijf waar hij lekker kan rondrennen bij mijn vriend. Ik zou ook nooit een hond nemen bij twee full-timers. En het oppas of persion-verhaal zou hoogstens 1x per maand of 2 maanden zijn, als we dus wat hebben. Ik vroeg me dus alleen af hoe je dat dan doet
![]()
Ik ben dus niet naief en ik denk er zeker over na, mocht het wel of niet doorgaan worden er zeker afspraken gemaakt. Het is niet even leuk 'goh we nemen een hond'.
En over de financieen geen zorgen, we hebben beide een goede baan/bedrijf etc.
Ik ga de rest even goed doorlezen!

) en jullie allebei zoveel mogelijk vrije dagen opnemen zodat hij zo lang mogelijk thuis kan blijven voor hij mee naar je vriend zijn werk gaat (wat doet hij als ik vragen mag? dat je zei dat hij vrij rond kan rennen enzo? Want als hij nog niet echt aan hem gewend is zou ik nog niet gelijk hem los mee laten lopen.. tenzij het omheind is daar). Ennuhm, ja, ga eens op websites van herders/huskys kijken, verzamel zo veel mogelijk info over hun eigenschappen zodat je een goed beeld hebt van waar je tegenaan kan lopen.. Cursus is zeker aan te raden.. Ga verder vooral op je gevoel af, want elke hond is anders en heeft net andere dingen nodig. Ik denk dat het helemaal goed komt!