Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Naast de hondenschool die hier al aangeraden werd (en dan bedoel ik niet eens het ge-eikte gehoorzaamheidsles, ik doe met mijn honden Sport en Spel lessen en daar krijg je een geweldige band mee, leuk met het vrouwtje spelletjes doen) zou je spelletjes met hem kunnen gaan doen om jullie band te versterken. Er zijn verschillende spellen voor honden (ik heb mijn kast vol
, die van mij zijn er gek op!! ), je hebt dure van Nina Ottosson zoals deze KLIK, persoonlijk favoriet van mijn honden
, maar je hebt van andere merken ook goedkopere spellen, zoals deze KLIK en mijn persoonlijke favoriet KLIK, die is zo leuk! Ik speel als ik eens wat minder tijd heb voor mijn honden een keer of 2 per dag 5 - 10 minuten met zo'n spel met ze en ze zijn echtuitgeput erna. Omdat ze veel moeten nadenken geeft het veel geestelijke voldoening. Het leukste is als je hond het ineens snapt en je aankijkt "o, ik weet het, vrouwtje!!". En super voor de opbouw van een goede band met je hond. Thirty schreef:Een hond geef je geen kans door hem op de rug te leggen. Breng terug dat dier en dan komt hij hopelijk bij iemand terecht die weet wat ie doet.