Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
...
Erg mooi maar durf ze niet
En niet ergens in de pan.
Duiven, egels, konijnen, honden, vogels.... Alles wordt netjes met een handdoekje opgepakt, eventueel in een doos gezet en ofwel opgehaald ofwel weggebracht
Maar anders had ik inderdaad liever die 50 euro betaald, dan dat ik dat beest had moeten laten lijden. En dat is niet omdat ik het zo breed heb. Geryon schreef:Goed gedaan hoor. Dit konijntje had erg lang kunnen lijden. Het kan wel eens weken duren.. Als ik een konijntje zie met myximatose ga ik hem ook uit zijn lijden verlossen. Ik heb zelf meegemaakt hoeveel pijn die beestjes hebben. Ik snap niet hoe mensen in zo'n geval de natuur hun gang laten gaan. En helemaal de natuur is het niet eens in mijn ogen. Mensen dumpen hun konijntjes gewoon en zo kan de ziekte, wanneer die heerst, sneller worden overgedragen..
@optiwolk: Dit is helemaal geen wet van de sterksten.. Bijna ieder konijntje krijgt deze ziekte als het ermee in aanraking komt.. En dat gaat heel makkelijk.
Nu maar hopen dat ie niet in aanraking is geweest met andere konijnen..Huertecilla schreef:Goed gedaan.
Het dier láten sterven is nodeloos lijden.
Het heeft echter wel een functie dat het dáár sterft.
Persoonlijk zou ik het dier bij de achterpoten gevat met de kop tegen een book uit het lijden hebben geholpen. Het kadavertje in de struiken voor het ´brood´nodige hergebruik door de natuur. Nu is het naar destructie gegaan.