ervaring grote hond mee naar Italie en muilkorf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:37

Mijn ex schoonouders namen hun boxer altijd mee naar Italie, daar moest hij op het strand, winkelstraten en restaurants de muilkorf verplicht op.
Ik vind oa dit op internet:
Italië
Hond mee naar Italië? Neem dan ook een muilkorf mee. Het is voor honden namelijk verplicht deze te dragen in openbare plaatsen. Restaurants zijn verboden gebied, tenzij je huisdier zo klein is dat hij in een tas past. Net als in Spanje is het in Italië over het algemeen niet toegestaan met de hond naar het strand te gaan. Er zijn echter, net als in Spanje, wel een aantal uitzonderingen te vinden.

EU-paspoort
bijzonderheden:
- in openbare gelegenheden aanlijnen en muilkorven verplicht
- bij vervoer van 2 of meer honden is een hondenrek in de auto verplicht
wandelen:
- Nationale parken: honden verboden
- Natuurparken aanlijnen verplicht.

Wie weet heb je er wat aan. Je kan natuurlijk ook mazzel hebben en nergens last van hebben.
Dat laatste hoop ik.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:53

Inderdaad in meerdere landen is het verplicht ze in openbare gelegenheden zoals trein, bus winkelcentrum ea te muilkorven.

Wij moeten dit ook elk jaar in oostenrijk, wij hebben de metalen korven met lederen bandjes koop deze groot genoeg zodat de hond wel kan hijgen als deze het warm krijgt.

Zorg er wel voor dat je voordat je op vakantie gaat de hond de korf an leknt en er vrede mee heeft :))

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:35

loulou schreef:
tot nu toe is de muilkorf mijn tas nog niet uitgeweest. ik ben dus blij dat ik voor de eerste ben gegaan.

ik hoor overal alleen maar ' bellissimo' en 'bello' dus dat lijkt me positief. :D

Maar Bono is ook zo'n knappert daar kan je toch allleen maar bellissimo tegen zeggen? :D
En hij verstaat het waarschijnlijk ook nog :D :+

An1985

Re: ervaring grote hond mee naar Italie en muilkorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:48

Ik woon in Italie en ik heb zie nauwelijks (grote) honden met muilkorfen op. Op de plaatsten waar ik kom heb ik er nog nooit iets over gehoord. Ik denk dus dat het wel meevalt!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:58

Wij hebben een halve Rottweiler en ik heb daarvoor eens muilkorf 1 aangeschaft.
Ze heeft hem nog niet eens een minuut om gehad. Als je hond een beetje handig is trekt hij nr 1 zo uit.
Ik geloof ook meteen dat hij vies plakkerig kan worden, wat mij betreft dus geen aanrader.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:02

loulou schreef:
ik heb er serieus op gegoogled, maar nergens kunnen vinden waar het verplicht is.

het enige wat ik uiteindelijk heb kunnen vinden is dat hij ' op aanwijzing van autoriteiten' aan moet. dus als je me kan vertellen waar hij aan moet dan hoor ik het graag :)

Wrs bij uitbraak van Rabies pas... (dus hondsdolheid)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:15

Boheme: Dat hij op het openbaar vervoer verplicht is had ik wel al gevonden ja. Winkelstraten had ik wel verwacht.

Essie70: Haha, ja wie weet heeft hij toch wat Italiaans meegekregen van papa :D

An1985: Kijk dat is fijn om te horen.
Tot nu toe is mijn ervaring ook zo. Door de gebeurtenissen bij de Cinque Terre deze week, stikt het hier overal van de politie. (en door de onweer was ons internet uitgevallen, dus wij hadden geen flauw idee wat er aan de hand was en waren dus vrolijk op weg naar Cinque Terre :+ ) maar er is geen een agent die ons aangesproken heeft. Behalve die agent die ons uitlegde waarom we de tolweg niet op konden en nog ff de opmerking maakte dat we een mooie hond bij hadden ;)

zilfstar: dat is natuurlijk ook goed mogelijk :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:19

en ff voor het beeld, bono in Italië :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:40

Wauw super foto's.
Wat is het toch een stoer mannetje <3 :~

p.s als alles goed gaat krijgen wij een broertje of zusje van Bono *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:10

Leuke foto's zeg!
Dat komt wel goed :D

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:16

TS zit inmiddels lekker in Italië zie ik.
Hier een linkje http://www.licg.nl/x0/ waar je alle invoerregels van de diverse landen kunt zien.
Let op: sommige landen hebben afwijkende regels voor (ras)honden zonder stamboom.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:46

ESSIE70 schreef:
Wauw super foto's.
Wat is het toch een stoer mannetje <3 :~

p.s als alles goed gaat krijgen wij een broertje of zusje van Bono *D

Ja, de eerste reu was niet gelukt he. Wel balen, duurt het wachten weer langer. Maar met de vader van bono krijg je wel een mooiere hond natuurlijk :P

passieAppel schreef:
Leuke foto's zeg!
Dat komt wel goed :D

dank je :)

Vandaag voor het eerste een bordje gezien in een overdekt winkelcentrum dat honden een muilkorf aan moesten. We hadden bono echter mooi in het huisje laten zitten, want me je hond in het winkelcentrum is zowiezo niet praktisch.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:50

Muilkorf 2 is veeeeel diervriendelijker :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:08

Het is inderdaad in veel EU-landen verplicht om op z'n minst een muilkorf bij je te hebben mochten ze je controleren. En als je je hond regelmatig moet muilkorven op vakantie kan ik zeker de 2e muilkorf aanraden ipv de eerste. Dit i.v.m. ademen. Mijn hond heeft regelmatig muilkorf om en ik had eerst ook zo eentje wat vrij kort om de snuit gaat, maar met warm weer is dit echt verschrikkelijk voor het dier als het niet kan hijgen. Dus zou zeker nooit meer voor zo eentje gaan, maar voor zo'n korf! Die 1e zou ikzelf alleen gebruiken in situaties dat het niet lang nodig is :)..
En zou de hond indd voordat je op vakantie gaat waar muilkorf verplicht om zou moeten, laten wennen aan de muilkorf op een rustige manier zodat hij niet in paniek raakt op het moment dat je hem om moet doen op vakantie bijv.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 23:59

voor de mensen die wel ook de laatste berichten lezen ipv alleen de openingspost ;)

vandaag met bono in milaan geweest, ook daar nergens een muilkorf nodig ondanks de vele politie op straat. de italiaanse bevolking vond hem helemaal geweldig. niet te geloven hoeveel aanspraak je hebt met een rottweiler 8-) papa's die hun kinderen met hem op de foto wilde, vrouwen die mijn hond begonnen te kussen, iedereen wilde weten hoe hij heette (wat dan een beetje tegenviel, bono klinkt schijnbaar niet zo leuks in het italiaans :+ ) en of ze hem mochten aaien.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:05

Nah wat een verschil met Nederland,hier vinden de meeste mensen (die geen rottweiler hebben)
Rottweilers best wel eng :?
Misschien had je beter zijn stamboeknaam kunnen zeggen,die klink in iedergeval een stuk italiaanser :)*
Dan viel hij tenminste helemaal in de smaak :D :D

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:10

Gelukkig dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
Denk dat het gewoon aan mijn ex-schoonouders lag. :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:21

haha, dat zal dan wel :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:46

wat een geweldig knappe vent heb je toch ook en wat super dat hij zo geliefd is in italie :j

zo heb je een heel leuke vakantie :D

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:51

Een muilkorf in italie heb ik nog nooit van gehoord, wij nemen onze honden altijd mee naar de markt en nog nooit gehoord dat het moet ofzo.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 00:00

kimmie261 schreef:
wat een geweldig knappe vent heb je toch ook en wat super dat hij zo geliefd is in italie :j

zo heb je een heel leuke vakantie :D

thanx, ik zal deze week nog wel eens een foto topic openen over bono in italie *-:)

loversyl: toch is het wel zo. wij zijn uiteindelijk in overdekte winkelcentra de bordjes wel tegen gekomen. toen hadden we alleen de hond niet mee, dus hebben we hem niet hoeven gebruiken.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:07

Gelukkig dat jullie hem niet hebben te hoeven gebruiken, lijkt mij echt niet leuk om te doen.
Blijkbaar is dat op de plekken waar wij heen gaan dus nietXD

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:50

loversyl schreef:
Gelukkig dat jullie hem niet hebben te hoeven gebruiken, lijkt mij echt niet leuk om te doen.
Blijkbaar is dat op de plekken waar wij heen gaan dus nietXD

Als je hond eraan gewend is, is er niks ergs aan (Spreek uit ervaring, die van ons heeft geregeld een muilkorf om. Hij is wel blij als hij weer af is, maar laat m braaf omdoen en doet buiten gewoon zn ding net zoals ie anders ook zou doen)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 17:08