) en slaap weer verder. Ik heb me erbij neergelegd dat mijn kat een ander ritme heeft dan ik. Ik wil een kat, dus ik vind dat ik hem dan ook moet geven waar hij behoefte aan heeft.Dus mijn advies: opstaan, kat eruit pleuren en weer verder slapen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en slaap weer verder. Ik heb me erbij neergelegd dat mijn kat een ander ritme heeft dan ik. Ik wil een kat, dus ik vind dat ik hem dan ook moet geven waar hij behoefte aan heeft.
welkom in kattenland. Hier ook zo'n heerlijke kat. Voordeel is dat ze op mijn slaapkamer slaapt en ik op beneden verdieping slaapt. Dus ze maakt me wakker (springt op me) en ik doe het raam open en weg is ze. Wil ze naar binnen dan hoor ik dat ook weer. Na 3 jaar al zo getraind hier in dat ik 's ochtends vaak niet eens meer weet dat ik ze naar buiten gedaan heb
en toch doe ik dat bijna elke nacht. Echter nu het kouder is ligt ze vaak t/m 6 uur binnen en ik moet er kwart over 6 uit.ellepel schreef:onze kat heeft ooit eens een keer bedacht dat ze achter de slaapkamer deur ging zitten bléren omdat madam er zo nodig uit wou.
nu is mijn nachtrust me heilig dus ik heb de slaapkamer deur opengetrokken heb een flinke schreeuw gegeven en met een doek haar een veeg gegeven.
en nee dat is niet zielig, die doek raakte haar nauwelijks,ze schrok flink(dat had ze écht niet verwacht!)sprong weg en ik heb met mijn voeten gestampt op de grond zodat ze héél snel de trap weer oprende naar boven toe.
sindsdiens slaapt ze gewoon snáchts

lor1_1984 schreef:ellepel schreef:onze kat heeft ooit eens een keer bedacht dat ze achter de slaapkamer deur ging zitten bléren omdat madam er zo nodig uit wou.
nu is mijn nachtrust me heilig dus ik heb de slaapkamer deur opengetrokken heb een flinke schreeuw gegeven en met een doek haar een veeg gegeven.
en nee dat is niet zielig, die doek raakte haar nauwelijks,ze schrok flink(dat had ze écht niet verwacht!)sprong weg en ik heb met mijn voeten gestampt op de grond zodat ze héél snel de trap weer oprende naar boven toe.
sindsdiens slaapt ze gewoon snáchts
Als ik dat doe, mag ik daarna zo ongeveer door het stof kruipen om het weer goed te maken, mét van die vleesstaafjes uiteraard.
Mijne is altijd al vocaal geweest en nu ze wat ouder is (18,5 jaar), wordt ze doof en is het volumeknopje een beetje stuk.

Angelkisssss schreef:Gewoon de deur ff open doen voor je poezenkind en weer verder slapen, je raakt er vanzelf aan gewend.