Poes maakt wakker omdat ze 's nachts naar buiten wil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Re: Poes maakt wakker omdat ze 's nachts naar buiten wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:48

Mijn kat wil ook altijd rond vier uur naar buiten, dus dan sta ik op, doe de deur open, ga zelf naar het toilet, doe de deur weer dicht (hij wil altijd eerst even twijfelen op de drempel :+) en slaap weer verder. Ik heb me erbij neergelegd dat mijn kat een ander ritme heeft dan ik. Ik wil een kat, dus ik vind dat ik hem dan ook moet geven waar hij behoefte aan heeft.
Dus mijn advies: opstaan, kat eruit pleuren en weer verder slapen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:54

ik heb dit ook gehad. Ik heb uit de voordeur het onderste raam verwijderd en daar een houtenplank met een kattenluik in gezet. Toen ik de woning uit ging heb ik de houten plank weer verwijderd en het raam terug geplaatst. Zo maak je geen gat in de deur en kan de kat toch in en uit! Nu mocht ik wel een gat in de deur maken alleen kost dit bij vertrek een nieuwe deur. Voor mij was dit de beste oplossing en meerdere mensen hadden het zo gedaan bij mij in het complex

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:42

ik lees eigenlijk nergens dat die kat op haar donder moet hebben???
ben je nou helemaal gek om voor dat dier er midden in de nacht uit te gaan?
ze leert maar om het op de bak te doen,jij bent toch baas??

onze kat heeft ooit eens een keer bedacht dat ze achter de slaapkamer deur ging zitten bléren omdat madam er zo nodig uit wou.
nu is mijn nachtrust me heilig dus ik heb de slaapkamer deur opengetrokken heb een flinke schreeuw gegeven en met een doek haar een veeg gegeven.

en nee dat is niet zielig, die doek raakte haar nauwelijks,ze schrok flink(dat had ze écht niet verwacht!)sprong weg en ik heb met mijn voeten gestampt op de grond zodat ze héél snel de trap weer oprende naar boven toe.
sindsdiens slaapt ze gewoon snáchts :D

let wel ,ik ben heel lief,ben ik thuis dan zit poeslief het liefste op schoot en ze mag een heleboel
en onze kat woont in de zomer ook dag en nacht buiten,maar als ik snachts slaap dan wil ik rust en geen blérende kat.
laat haar maar es flink schrikken,stamp een keer met je voeten,schreeuw erbij of klap in je handen.
zal vast gebeuren dat ze het weer probeerd omdat ze nu toch echt lekker verwend is dat ze er uit mag,maar de aanhouder wint }> :D

je moet consequent zijn,nee is nee,is veel duidelijker naar de kat toe en dat waarderen ze veel meer :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:47

:D welkom in kattenland. Hier ook zo'n heerlijke kat. Voordeel is dat ze op mijn slaapkamer slaapt en ik op beneden verdieping slaapt. Dus ze maakt me wakker (springt op me) en ik doe het raam open en weg is ze. Wil ze naar binnen dan hoor ik dat ook weer. Na 3 jaar al zo getraind hier in dat ik 's ochtends vaak niet eens meer weet dat ik ze naar buiten gedaan heb :D en toch doe ik dat bijna elke nacht. Echter nu het kouder is ligt ze vaak t/m 6 uur binnen en ik moet er kwart over 6 uit.

Dat geeft gelijk weer volgend probleem. Ben zo gewend haar naar buiten te laten en om te draaien en nog een poos te pitten. En dit gaat nu niet meer kan niet meer genieten van nog een paar uur kunnen slapen omdat ze zo laat is haha.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:13

ellepel schreef:
onze kat heeft ooit eens een keer bedacht dat ze achter de slaapkamer deur ging zitten bléren omdat madam er zo nodig uit wou.
nu is mijn nachtrust me heilig dus ik heb de slaapkamer deur opengetrokken heb een flinke schreeuw gegeven en met een doek haar een veeg gegeven.

en nee dat is niet zielig, die doek raakte haar nauwelijks,ze schrok flink(dat had ze écht niet verwacht!)sprong weg en ik heb met mijn voeten gestampt op de grond zodat ze héél snel de trap weer oprende naar boven toe.

Als ik dat doe, mag ik daarna zo ongeveer door het stof kruipen om het weer goed te maken, mét van die vleesstaafjes uiteraard. :Y)
Mijne is altijd al vocaal geweest en nu ze wat ouder is (18,5 jaar), wordt ze doof en is het volumeknopje een beetje stuk. :')
Ik laat haar gewoon 's nachts niet meer naar buiten als ze bij de keukendeur zit te blèren, maar pak haar resoluut op en zet haar in m'n slaapkamer neer.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 23:32

lor1_1984 schreef:
ellepel schreef:

Als ik dat doe, mag ik daarna zo ongeveer door het stof kruipen om het weer goed te maken, mét van die vleesstaafjes uiteraard. :Y)
Mijne is altijd al vocaal geweest en nu ze wat ouder is (18,5 jaar), wordt ze doof en is het volumeknopje een beetje stuk. :')

Haha wat heb je dat heerlijk verwoord!

Eerlijk gezegd had ik wel meer reacties verwacht met dat ik eens flink boos moet worden...
Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar muts gaat dan achter de bank zitten en wacht geduldig tot ik weer in bed lig om me vervolgens weer uit m'n bed te miauwen.
Blijkbaar nog een lesje 'boos doen' nodig....

Vannacht ben ik overigens door de wekker geslapen en Flo maakte me pas om 06.56 uur wakker! Vaderfiguur was om 05.30 uur wakker en wilde haar naar buiten joepen "maar ze lag nog zo lekker te slapen" :Y)
Hopen dat het vannacht weer goed gaat! ik zet expres geen wekker.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:46

Flo zal mss ook wel denken:
"Mij te koud, ik blijf lekker binnen." :Y)
Dat dacht die van mij net nl ook, toen ik d'r buiten wou laten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:32

Paar weken negeren...
Weg is poes! :D

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 18:13

Vannacht was het 03.00 toen mijn dierlijke wekker ging :-(

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:31

hm het monster die van mij liggen ko snachts , is het een idee om dr eens ff lekker moe te maken door flink te spelen en te laten rennen. wie weet is ze dan te moe om dr uit te willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:33

Negeren en kijken wie het het langste volhoudt zou ik zeggen. :')

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:35

Angelkisssss schreef:
Gewoon de deur ff open doen voor je poezenkind en weer verder slapen, je raakt er vanzelf aan gewend.

Dit dus. haha!
De mijne doet dat ook.. ik heb hem proberen te negeren, maar dan bleef hij aan de gang, tot aan sproeien aan toe.
Als hij me wakker maakt laat ik hem nu gewoon naar buiten, en slaap verder.. het kost me meer energie om hem te negeren dan om hem naar buiten te laten..

Mijn andere kat doet dit met eten. die wil rond 5u meestal eten.. ook hem heb ik genegeerd, met als gevolg: Katje gefrustreerd en ik klaarwakker.
Op een gegeven moment was hij zo boos dat hij in slaap viel op bed weer.. en dat ik wakker was...
Ik heb nu wat brokken naast mijn bed staan, als hij eten wil krijgt hij dat ( ivm dieetvoer kan hij niet onbeperkt eten, andere kat eet dan mee)
en dan slapen we weer verder! ;)