Klein hondje in appartement van 45 vierkante meter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Klein hondje in appartement van 45 vierkante meter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:15

Volgens mij kan het prima :)
Je zegt ook dat ze al wat ouder is dus dat moet geen probleem zijn.
Maar ook zij is jong geweest...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:15

Ik vind ook dat het prima kan. Mijn appartement is ook 45m², en ik heb hier 2 honden. Maar die komen echt niks te kort hoor ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:49

Nee, ik vind niet dat dat kan.
Een hond is ontzettend graag buiten, dus ik vind het gewoon niks om je hond binnen te houden, al had je een gigantische villa. Als ik mijn honden binnen zou houden zou ik ze absoluut geen plezier doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:50

Marloes__ schreef:
Ik vind ook dat het prima kan. Mijn appartement is ook 45m², en ik heb hier 2 honden. Maar die komen echt niks te kort hoor ;).

Idd, wat jij zegt :)
Het ligt ook aan de hond en aan de beweging ;)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:13

Bizzybijtje schreef:
Een hond is ontzettend graag buiten, dus ik vind het gewoon niks om je hond binnen te houden, al had je een gigantische villa. Als ik mijn honden binnen zou houden zou ik ze absoluut geen plezier doen..

Ik denk dat je voor je eigen honden spreekt.. ;-)

Als wij de deur naar buiten open hebben staan dan blijven onze honden binnen liggen.
Ze komen wel veel buiten, in het bos wandelen, mee naar stal, dat lijken ze voldoende te vinden.
Terwijl ze opgegroeid zijn in een huis met tuin en bij hun vorige eigenaren veel in de tuin leefden.
Het lijkt er op dat ze daar verder weinig uitdaging kregen door te gaan wandelen ed.

Als honden hun ei kwijt kunnen op een andere manier dan kunnen ze best in een beperkte woonruimte gehouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:31

Ik weet niet...ik zou me er iig niet prettig bij voelen :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:25

Bizzybijtje schreef:

Als je een klein huis hebt betekent het toch niet dat je honden de hele dag binnen zitten? Ik ken genoeg mensen met honden die een tuin hebben, dat is ook het enige wat de honden te zien krijgen. Zolang je honden genoeg beweging krijgen zie ik het probleem niet. Wat heeft een hond aan een groot huis? Als mijn honden thuis zijn liggen ze lekker te slapen, buiten kunnen ze lekker hun ei kwijt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:49

Mijn hond woonde ooit veel groter, maarja dingen lopen zoals ze lopen.
Nu woont ze bij mij in een rijtjeshuis met tuin van ongeveer 4 bij 15. Ze is wel gelukkig hoor, maar als ze bij mijn schounouders is met een tuin van 500 m2 dan is ze nog veeeeeeeeeel blijer. Dan is ze de hele dag buiten aan het rommelen. Dat doet ze bij ons veel minder.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:46

Het ligt er ook een beetje aan wat voor soort hond je hebt. De border collie van mijn ouders zou ik niet graag in een flatje hebben, die is de hele dag door aan het ravotten in de tuin. Ik heb 2 honden die liever lui dan moe zijn :'), die liggen het liefst de hele dag op hun warme kleedje te slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:29

Marloes__ schreef:
Bizzybijtje schreef:

Als je een klein huis hebt betekent het toch niet dat je honden de hele dag binnen zitten? Ik ken genoeg mensen met honden die een tuin hebben, dat is ook het enige wat de honden te zien krijgen. Zolang je honden genoeg beweging krijgen zie ik het probleem niet. Wat heeft een hond aan een groot huis? Als mijn honden thuis zijn liggen ze lekker te slapen, buiten kunnen ze lekker hun ei kwijt.

Lees mijn posts nog eens door :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:36

Bizzybijtje schreef:
Marloes__ schreef:

Lees mijn posts nog eens door :)

Ik lees alleen dat jij je er niet prettig bij zou voelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:37

Bizzybijtje schreef:

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:42

Bizzybijtje schreef:
Bizzybijtje schreef:

Je mening is duidelijk ;), maar daar mag ik dan toch ook mijn mening op geven? Zoals ik al eerder gepost heb, vind ik het ook liggen aan de hond die je hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:45

Marloes__ schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik zeg toch ook niet dat je je mening niet mag geven :+ ? Je interpreteerde mijn post volgens mij gewoon niet goed.

Wat ik bedoel is dat het voor mij niet uitmaakt hoe groot een huis is als je een hond hebt, zolang er maar de mogelijkheid is om naar buiten te gaan. En dan heb ik het dus niet over een balkonnetje en 3 keer per dag uitgelaten worden ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:46

Vjestagirl schreef:
BraveSpots schreef:
Het kan, mits je (veel meer) loopt dan twee tot drie keer 'een stukje' per dag. Een grote wandeling van een uur tot anderhalf uur per dag plus de normale uitlaatrondjes lijkt mij in zo'n geval het minste.

Aan de andere kant, hoeveel honden zitten er wel niet in eengezinswoningen alleen in de woonkamer en (bij) keuken? Die zullen ook niet veel verder komen dan 45 tot 50m2...

Die van ons zitten achter in de hal en zijn grote honden. Met mooi weer staat de deur open en kunnen ze naar buiten en ze worden uitgelaten in de weilanden, slecht hebben ze het dus zeer zeker niet. Toen wij een groter huis hadden liepen ze ook niet door het huis te dwalen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:09

mijn honden zijn 100x gelukkiger als ze hier bij mij in een computerkamer van 15m2 kunnen liggen,als dat ze alleen op 2 hect buiten moeten lopen...

daar willen ze best lopen hoor,maar wel als ik erbij ben,zodra ik naar binnen ga liggen ze daar waar ik ben/zit in huis,zou ik ze in de tuin doen ze zeggen zoek het maar uit,dan zullen ze piepen/blaffen/tegen de deur opspringen tot ze naar binnen mogen......

dus de meerwaarde van een tuin/grote tuin is hier niet aan de orde...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:21

ik woon in een heel klein appartementje tzal echt niet groter zijn dan die 45 waar TS het over heeft. Ik heb een chihuahua van nu 9 maandjes oud. Ik heb niet het idee dat ze erg ongelukkig is omdat we zo klein wonen. We wandelen om de 3 uur en maken 1 keer per dag een grotere wandeling in het park in de buurt.

overigens ben ik bijna altijd thuis omdat ik in de WIA loop. 1 keer in de week gaan we naar de hondentraining.
Ik heb expres voor een klein hondje gekozen omdat ik een grote hond in een klein appartementje weer wat sneu vond. Zomers ligt ze graag voor het balkon (dat nog geen vierkante meter groot is ) in het zonnetje. Nu in de winter ligt ze vooral op de bank te snurken :P

nou heb ik pleinvrees en een sociale angsstoornis , en dat is heel veel verbeterd sinds ik Bella heb en met haar naar buiten moet om haar uit te laten.
Ik durf alleen niet savonds in het donker in mn eentje naar buiten dus dan gaat ze op de bak ( ja , ik heb een lege onderbak van een knaagdierkooi met een krant erin en daar gaat ze savonds laat op. Sommige mensen vinden dat heel vreemd, maar ze heeft er geen problemen mee :P )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:31

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:47

Grappig kimmie maar ze zijn wel duur. plus, dan moet je toch elke dag volgens mij dat plastic gebeuren schoon maken anders gaat het echt wel stinken. tkan wel non absobant zijn maar urine plakt ook :P

ik ververs nu elke keer de krant als ze wat gedaan heeft en maak de bak elke dag ook even schoon. is een stuk goedkoper :P

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:05

Naar mijn idee kan dit prima hoor. Ik ken genoeg mensen met een groot huis + tuin, waarvan de hond zich overdag urenlang in een kooitje van 2m2 moet vermaken... Dan lijkt mij 45m2 + regelmatig uitlaten naar behoefte, ruim voldoende. Ideaal is het misschien niet, maar dat wil niet zeggen dat je een hond ermee tekort doet. En wat is ideaal... dat is voor iedereen (en voor iedere hond) ook weer anders :)

Veel honden zijn binnen inderdaad behoorlijk 'lui' en liggen heerlijk te slapen. Mijn flatcoated is toch een heel actieve hond en houdt ervan om uren door de velden of bossen te struinen, maar ligt verder meestal liever op mijn voeten dan buiten in het gras. Zelfs als de deur openstaat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:05

jilleroo ,ik vond dat gras wel leuk verzonnen :D

en ja tuurlijk denk zelfs dat kattenbak grind of spul het prima doet voor een klein hondje :j

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:08

ik heb ook een tijdje gedacht aan een grasmat laten groeien in een bak op mn balkon , maar dan is het niet te verschonen en dan gaat het in de zomer denk ik stinken. dus toch maar voor kranten gekozen :)
Moet wel zeggen dat het een heeeeeele tijd geduurd heeft voor ze het door had. elke keer op de bak zetten en nog wel ongelukjes naast de bak. Het gaat nu de laatste 2 maanden eigenlijk pas echt heel goed. Nou las ik op verschillende sites dat chi's en andere kleine hondjes zowieso moeilijker zindelijk te krijgen zijn. Gelukkig heb ik gladde vloeren dus tis ook zo opgeruimd :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:22

zal niet voor iedere hond een geweldig leven zijn, maar ken er genoeg die het er prima mee hebben.
Hier woont een hond (nouja, vloerkleed) op 80m2 (en dan mag ze niet in de slaapkamer komen). Als pup wilde ze nog wel eens van de linkerkant van de kamer naar de rechter vliegen (14m ), maar sinds ze de pubertijd voorbij is moet ik af en toe even kijken of ze nog ademhaalt. :+ Groot vloerkleed wat nauwelijks iets anders doet dan slapen en op de bank naar buiten kijken. Als ik de riem pak dat we gaan wandelen dan *zuchttttt* sjokt ze van de bank en als ze geplast heeft wil ze eigenlijk alweer terug. Pas als we echt de straat uit zijn legt ze zich er bij neer en kunnen we wandelen :D.
We zijn in de weekenden vaak bij mijn ouders, waar ze veeeel meer ruimte heeft, maar daar beperkt ze zich ook tot het vloerkleed en de grond voor mijn voeten. Daar heeft ze in de zomer ook openstaande deuren naar buiten en dat is 10 minuutjes leuk en dan ploft ze weer neer en is het slaaptijd!
Vaak zijn de grote honden overigens een stuk rustiger dan de kleintjes :) Dus zou eerder een grote hond in een klein huis nemen dan een kleine hond (mits het ook bij je situatie past natuurlijk).

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:15

Ik sluit me bij de rest aan. Ik woon in een appartement met twee grote honden, natuurlijk zou ik liever een tuin voor ze willen (komt ooit hoop ik), maar zolang ze lekker buiten hun ei kwijt kunnen gaat het prima!! *\o/*