Hond aangevallen in Epen , eigenaar herder weigert hulp !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:58

Yamcha schreef:
xxliesjexx schreef:
Stel je vraag even op het duitseherder forum.
100% zeker dat zij je kunnen helpen en de juiste wetsgang kennen.
Zware bijtincidenten worden namelijk wel geregistreerd en na drie keer moet de eigenaar op het matje komen met alle gevolgen van dien.

En waarom denk jij dat? Mensen met Duitse Herders zijn namelijk heel gewone hondenbezitters, ik weet op dit gebied net zo veel als jullie hoor :)

Mijn honden hebben nog nooit zware bijtincidenten veroorzaakt, en ik heb mijn leven lang al Duitse Herders. Ik weet er dus evenveel over als jullie, ik denk ook dat de reacties die je daar krijgt als ze zo een vraag op die manier stelt, niet al te vriendelijk zullen zijn, en terecht, ik vind de insinuatie dat eigenaars van Duitse Herders het wel zullen weten als het om zware bijtincidenten gaat, ook érg vervelend, moet ik zeggen.

Het is een feit dat herders de naam hebben. Het is echter óók zo dat een mooie herder een opvallende hond is, en een hond waarvoor veel mensen om zijn minst respect hebben. Een etiket is dan al snel opgeplakt. Maar de meest agressieve hond is een teckel, daarna een chihuahua. De honden die de meeste schade aanrichten zijn boerboels, pittbulls, dat type honden. In geen van de gevallen staat de herder bovenaan, en toch wel de suggestie om de vraag op een duitseherderforum te zetten......

Volgens mij snap jij het niet helemaal.
Ik zette het juist neer omdat daar veel hondenbezitters zijn en er helaas diverse met bijtincidenten te maken hebben gehad.
Heb jij ergens gelezen dat ik suggereerde dat duitse herders bijten en dat je daarom juist daar moet zijn?
Nee, dus je zal in het vervolg toch even beter moeten lezen.
En ik weet dat er recent op dat forum een duitse herder ernstig gebeten is en in dat topic staan best veel tips over welke stappen je kunt ondernemen en wat je rechten en plichten zijn.
Dat deze hond toevallig is gebeten door een herder staat helemaal los van mijn idee om daar eens raad te vragen.

Anoniem

Re: Hond aangevallen in Epen , eigenaar herder weigert hulp !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:02

Sorry, dan heb ik dat verkeerd begrepen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:06

Wij hebben altijd hele lieve herders :)

maar ik zou ook de man aansprakelijk stellen via de verzekering. Ze weten gelukkig waar hij woont dus verhaal halen zou ik niet doen. Je ziet nu al hoe aso die man is.

Ik weet dat hij wel ervoor verzekerd is via zijn eigen wa en dat hij ook zeker aansprakelijk is.
Zijn dier heeft immers schade gemaakt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:14

Met een copie naar die man stappen en een normale reactie verwachten vind ik echt héél erg naief van je TS. Denk je echt dat hij zegt "goh ja, je hebt gelijk. Hier heb je 400 euro"... }:0

Ik zou de verzekering even vragen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 19:54

Ik was van plan een knuppel mee te nemen Gamblerscup en dan naar die man te stappen :D
nee hoor, ik rijd morgen naar Limburg, ga dan kijken hoe het met Dabber is, heb net mijn moeder gesproken en het ging al weer wat beter, althans er was 1 pijnstiller in Dabbers maagje gebleven, vanmorgen had ze alles uitgebraakt. Plassen gaat nog niet maar ze had al weer wat rondgelopen. Dan gaan we nog eens bespreken wat ze precies willen, mijn ouders zijn niet van het type "verhaal halen" maar ik gun ze in ieder geval het geld terug.
Als we daar met 4 man aankomen ( mijn ouders ,mijn man en ik ) zou die man dan niet overstag gaan en het geld betalen, hij kan er dan toch niet meer onderuit of denk ik nu echt te naief ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:04

Hij kán er wel onderuit.... ;(
Zou het zelf eerst normaal vragen, maar gezien hoe die kerel reageerde op de vraag of hij je ouders naar de dierenarts wilde brengen... :( ben ik bang dat hij niet als een normaal mens zal reageren......
Maar laat je daar alstjeblieft niet zomaar weg jagen!!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:15

ik zou de politie toch even melden wat er voor gevallen is zo dat hun er weet van hebben,ook als jij dan langs gaat bij de man zijn hun op de hoogte mocht er wat voor vallen.ook zou ik rechtsbijstand bellen.sterkte met het hondje,en wat erger ik me aan zo een mensen.

niet voor ts bedoelt
maar als je over de zeik gaat dat mensen het herders forum zeggen en niet eens zeggen dat de herder bijt incidente veroorzaakt,dan moet je er geen andere rassen bij gaan halen want dat vind ik toch wel erg banketstaaf,want anders et ik dadelijk ook nog over de zeik gaan.sorry moest dit ook even kwijt

Yamcha schreef:
xxliesjexx schreef:
Stel je vraag even op het duitseherder forum.
100% zeker dat zij je kunnen helpen en de juiste wetsgang kennen.
Zware bijtincidenten worden namelijk wel geregistreerd en na drie keer moet de eigenaar op het matje komen met alle gevolgen van dien.

En waarom denk jij dat? Mensen met Duitse Herders zijn namelijk heel gewone hondenbezitters, ik weet op dit gebied net zo veel als jullie hoor :)

Mijn honden hebben nog nooit zware bijtincidenten veroorzaakt, en ik heb mijn leven lang al Duitse Herders. Ik weet er dus evenveel over als jullie, ik denk ook dat de reacties die je daar krijgt als ze zo een vraag op die manier stelt, niet al te vriendelijk zullen zijn, en terecht, ik vind de insinuatie dat eigenaars van Duitse Herders het wel zullen weten als het om zware bijtincidenten gaat, ook érg vervelend, moet ik zeggen.

Het is een feit dat herders de naam hebben. Het is echter óók zo dat een mooie herder een opvallende hond is, en een hond waarvoor veel mensen om zijn minst respect hebben. Een etiket is dan al snel opgeplakt. Maar de meest agressieve hond is een teckel, daarna een chihuahua. De honden die de meeste schade aanrichten zijn boerboels, pittbulls, dat type honden. In geen van de gevallen staat de herder bovenaan, en toch wel de suggestie om de vraag op een duitseherderforum te zetten......

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 20:20

Even voor de duidelijkheid, mijn ouders zijn bij de politie geweest en die hebben verteld dat ze geen aangifte konden doen maar ik zal morgen nog eens goed luisteren waarom dat niet kon.
Nog even offtopic: wij hebben niets tegen herders, kijk in mijn profiel en zie dat we zelf ook een behoorlijk flinke herder hebben. We nemen deze hond ook niets kwalijk maar wel de eigenaar. Het zou best kunnen dat dit het eerste bijtincident was van deze herder, neemt niet weg dat de eigenaar zijn auto had moeten pakken en naar de dierenarts had moeten rijden en niet mijn ouders in complete paniek op straat had laten staan met een hond waar de gaten in zijn rug zaten.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:08

jeetje wat vreselijk allemaal! heel veel sterkte en ook voor je ouders! :(:)

Ik zou het persoonlijk allemaal officieel aanpakken en zeker niet langsgaan, stel dat zo'n lamzak dan ineens aangifte tegen jullie doet!
Ik zou de politie en je verzekering bellen om te zien wat die er van zeggen en hun raad opvolgen. Je hebt zijn adresgegevens, althans, je ouders weten waar hij woont. Dus hup gebruiken die gegevens :)
Denk dat je dan veel sterker staat tegenover zo iemand, want dat hij moet boeten lijkt me wel duidelijk!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:09

maras schreef:
Even voor de duidelijkheid, mijn ouders zijn bij de politie geweest en die hebben verteld dat ze geen aangifte konden doen maar ik zal morgen nog eens goed luisteren waarom dat niet kon.
Nog even offtopic: wij hebben niets tegen herders, kijk in mijn profiel en zie dat we zelf ook een behoorlijk flinke herder hebben. We nemen deze hond ook niets kwalijk maar wel de eigenaar. Het zou best kunnen dat dit het eerste bijtincident was van deze herder, neemt niet weg dat de eigenaar zijn auto had moeten pakken en naar de dierenarts had moeten rijden en niet mijn ouders in complete paniek op straat had laten staan met een hond waar de gaten in zijn rug zaten.

In de link die ik heb gegeven wordt er al antwoord gegeven door politieagenten ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:13

ik zou toch proberen de gegevens van de eigenaar te achterhalen en deze aansprakelijk te stellen. Wellicht dat de man zich geintimideerd voelt als je met vier man op de stoep staat en dan kom je helemaal niet verder. ik snap dat hij zijn verantwoording had moeten nemen maar dat kun je nu niet meer terug draaien.
via rechtsbijstand is veel handiger heb je zelf ook geen gedoe meer hun regelen alles voor je! sterkte en beterschap voor het hondje.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:07

LZP -> BB

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:22

Weet je eigelijk moet dit verhaal morgen met koeieletters in de regionale krant daar, liefs met naam eigenaar herder zodat het bekend is daar ( en iedereen ook gewaarschuwd is ) en zodat hij zich kapot gaat schamen voor het feit dat hij twee oudere mensen met een hondje die met spoed naar de dierenarts moet (wat nota bene door zijn hond veroorzaakt is) niet helpt!!
Kan het eigelijk niet geloven zeg, en arm hondje ook van je ouders, hoop dat die er weer helemaal bovenop komt en geen angst voor andere honden krijgt.
Mag ik vragen hoe oud je ouders precies zijn?
edit zit net terug te lezen of wordt er bedoeld dat die eigenaren oudere mensen zijn?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 01:18

De man is niet in overtreding voor het niet brengen naar de DA, maar het is wel schandalig!

De man is wel aansprakelijk voor het volledige bedrag aangezien jullie hond aangelijnd was en zijn hond los op het erf liep, en hiervoor van zijn erf af ging.
Ik hoop dat die man daarna ook 2 keer nadenkt voor hij z'n hond weer los op het erf laat.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:58

Die gaat echt niet betalen TS. Maar je kan het proberen.
Ik zou dit gewpoon via de verzekering laten lopen want die man is hiervoor wel 100% aansprakelijk.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:57

Ninette schreef:
Weet je eigelijk moet dit verhaal morgen met koeieletters in de regionale krant daar, liefs met naam eigenaar herder zodat het bekend is daar ( en iedereen ook gewaarschuwd is ) en zodat hij zich kapot gaat schamen voor het feit dat hij twee oudere mensen met een hondje die met spoed naar de dierenarts moet (wat nota bene door zijn hond veroorzaakt is) niet helpt!!
Kan het eigelijk niet geloven zeg, en arm hondje ook van je ouders, hoop dat die er weer helemaal bovenop komt en geen angst voor andere honden krijgt.
Mag ik vragen hoe oud je ouders precies zijn?
edit zit net terug te lezen of wordt er bedoeld dat die eigenaren oudere mensen zijn?

Hoi Ninette: mijn ouders zijn 70 jaar. Ik weet niet hoe oud de eigenaar van de hond is. Maar dat ga ik dadelijk horen want over 15 minuten stap ik in mijn auto en rij naar Epen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:19

Ik weet er niet heel veel van, maar een ding:
Kijk uit met 'Verhaal halen'!
Ze worden vaak heel boos!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:23

Kentaro schreef:
Hij kán er wel onderuit.... ;(
Zou het zelf eerst normaal vragen, maar gezien hoe die kerel reageerde op de vraag of hij je ouders naar de dierenarts wilde brengen... :( ben ik bang dat hij niet als een normaal mens zal reageren......
Maar laat je daar alstjeblieft niet zomaar weg jagen!!!

Aangifte doen weet ik niet, maar ik weet wel dat wij jaren terug precies zon incident hebben meegemaakt, eigenaar laat teefje met pups los op erf, ons hondje komt met mijn moeder langs, wordt aangevallen en flink gaten in het lijf, verzekering heeft het geregeld.

Schade kwam voor rekening eigenaar.

dus meteen je verzekering inlichten.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 18:54

Eigenaar heeft betaald, viel redelijk mee, topic kan gesloten worden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:06

Oh wat goed :D

hoe is het toch nog zover gekomen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:20

Wat een super nieuws!!!
Gaat het met de hond van je ouders ook goed??

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 21:36

Nou Dabber is wel zielig om te zien, fikse hechtingen en opgezette wonden aan beide zijde van zijn lijfje, eet slecht en kan nog niet poepen maar ik verwacht niet dat ze eerdaags dood neervalt. We zijn naar die mensen toegereden met foto's van Dabber en toen konden ze er niet echt onderuit. We hebben het heel netjes gehouden, zijn vriendelijk gebleven en uiteindelijk hebben ze contant betaald. De Herder liep nooit los, zat altijd in een hok maar was 1 minuut los en op dat moment liepen mijn ouders net met hondje langs, pure pech dus. De mensen hadden niets met honden, zij hadden puur honden voor de bewaking en snapte de commotie niet zo goed, het was toch maar een hond die gebeten was ? ! Afijn gelukkig is alles goed, mijn ouders hebben hun geld terug, hondje leeft nog en dat is het belangrijkste. In ieder geval bedankt voor jullie steun en reacties !!!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:11

Wat fijn dat het netjes is opgelost. Kan dat stukje afgesloten worden :)
nu hopen dat Dabber snel weer de oude is :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:26

Moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet had verwacht dat ze (zoals het eigenlijk gewoon hoort :P ) zouden betalen, maar wat een opluchting!!!
Nu maar hopen dat jullie hondje heel snel weer opknapt en je ouders ook weer een beetje over de schrik heen zijn!!
(eigenlijk ook medelijden met die herder, want dat beestje heeft in mijn ogen ook niet het leven dat ik vind dat een dier verdient :o )