Yamcha schreef:xxliesjexx schreef:Stel je vraag even op het duitseherder forum.
100% zeker dat zij je kunnen helpen en de juiste wetsgang kennen.
Zware bijtincidenten worden namelijk wel geregistreerd en na drie keer moet de eigenaar op het matje komen met alle gevolgen van dien.
En waarom denk jij dat? Mensen met Duitse Herders zijn namelijk heel gewone hondenbezitters, ik weet op dit gebied net zo veel als jullie hoor![]()
Mijn honden hebben nog nooit zware bijtincidenten veroorzaakt, en ik heb mijn leven lang al Duitse Herders. Ik weet er dus evenveel over als jullie, ik denk ook dat de reacties die je daar krijgt als ze zo een vraag op die manier stelt, niet al te vriendelijk zullen zijn, en terecht, ik vind de insinuatie dat eigenaars van Duitse Herders het wel zullen weten als het om zware bijtincidenten gaat, ook érg vervelend, moet ik zeggen.
Het is een feit dat herders de naam hebben. Het is echter óók zo dat een mooie herder een opvallende hond is, en een hond waarvoor veel mensen om zijn minst respect hebben. Een etiket is dan al snel opgeplakt. Maar de meest agressieve hond is een teckel, daarna een chihuahua. De honden die de meeste schade aanrichten zijn boerboels, pittbulls, dat type honden. In geen van de gevallen staat de herder bovenaan, en toch wel de suggestie om de vraag op een duitseherderforum te zetten......
Volgens mij snap jij het niet helemaal.
Ik zette het juist neer omdat daar veel hondenbezitters zijn en er helaas diverse met bijtincidenten te maken hebben gehad.
Heb jij ergens gelezen dat ik suggereerde dat duitse herders bijten en dat je daarom juist daar moet zijn?
Nee, dus je zal in het vervolg toch even beter moeten lezen.
En ik weet dat er recent op dat forum een duitse herder ernstig gebeten is en in dat topic staan best veel tips over welke stappen je kunt ondernemen en wat je rechten en plichten zijn.
Dat deze hond toevallig is gebeten door een herder staat helemaal los van mijn idee om daar eens raad te vragen.
ben ik bang dat hij niet als een normaal mens zal reageren......
) zouden betalen, maar wat een opluchting!!!
)