Hoe ex-straatkat leren op de bak te gaan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Hoe ex-straatkat leren op de bak te gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:42

Dat is mooi, fijn dat hij het nu begrijpt :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:43

Top dat je hem hebt opgenomen, vreemd dat het een zwerver is, dit soort katten zijn toch vaak van mensen geweest omdat deze kleurslag niet zomaar in het wild voorkomt. Misschien iemand die m uit huis heeft gezet omdat ze op vakantie gingen?

Het kan ook zijn dat hij niet op de bak ging omdat je andere katten daar ook op gaan, behalve dan als je hem opsluit met zn eigen bak :) maar toppie dat hij nu de bak wel heeft gevonden.

Heb je hem ook laten testen of FIV en FELV voordat je hem in huis nam? Omdat hij zulke gehanvende oren heeft zal hij ook wel hebben lopen vechten met andere katten en de kans is aanwezig dat hij besmet is. Ik zou toch wel eerst laten testen voordat je hem met je eigen katten in 1 huis stopt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 12:46

Ik heb nog geen bloedonderzoek laten doen nee.
Ik vermoed namelijk zelf dat zijn oor er zo uitziet omdat hij misschien wel zo'n catch/neuter/release kat is. Hij is namelijk gecastreerd en zijn ene oor mist dus echt zo'n stukje als wat je wel eens ziet bij dat soort katten die dus weer los gelaten zijn.
Zal eens met mijn vriend overleggen of we zijn bloed willen laten testen. Heb het wel eens eerder bij een zwerfkater gedaan, die was nog volle kater, bleek FIV te hebben, dus die heb ik in laten slapen, want die was wat meer van het knokken.
Deze kat die we nu hebben knokt helemaal niet, dus FIV zal hij niet snel doorgeven. Maar het is op zich wel een idee.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 10:56

Hij doet het echt super. Hij heeft al kennis gemaakt met de fret, die moet hij niet zo, maar ze vreten elkaar niet op in ieder geval.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 19:49

Hier dan even een paar kiekjes van Mr Cash!
Hij doet het geweldig, echt een schatje.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KSOJ3L8D-D.jpg

Ben nog wel benieuwd wat voor rassen er in zitten. We denken dat er Heilige Birmaan in zit, want zijn vacht is zowiezo zachter als die van mijn andere HTK katten en hij heeft die blauwe ogen en die kleur.