Help! Hoe stimuleer ik een hoogbegaafde kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:09

Active ding is besteld, ben benieuwd!

Hahahaha kippenlevertjes, juk! Nee dan krijg je bij die van ons ook een blik van 'hoe bedénk je het? Iehw! Haal dat eens even héél snel weg ransbal! >;) ' :')

Wat dat betreft ben ik blij dat ik in het dagelijks leven alleen met twee (zeer verwende en veeleisende :+ ) caviaatjes te maken heb. Die kunnen het er wel niet eens mee zijn.. maar verder dan hun kooi komen ze toch niet :Y)

MMIDV

Re: Help! Hoe stimuleer ik een hoogbegaafde kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 06:27

Kippenlevertjes eten ze hier wel hoor, geef t ze alleen nooit meer omdat ik het te smerig vind :=
Runderhart is dan net wat prettiger...

Ben benieuwd Berdien wat katlief er van vindt :D
misschien kun je het eerst op een hogereplek proberen waar de hond niet bij kan?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:02

Ik heb 3 verwende katten die gewoon bediend willen worden dus kan je niet helpen maar ik heb me vermaakt met dit topic en vooral door je schrijfstijl, leuk TS !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:29

Heb dit topic grinnikend doorgelezen. Die 'luid' voor een kat is wel subliem hoor :')

Vrees dat ik je niet kan helpen, die zotten hier lossen alles met geweld op namelijk :') je geeft je activity board een beste knal, en alles rolt eruit :+
Raf krijgt er kaas in.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:29

Pluizebolpum schreef:
Natuurlijk is het ook een beetje eigen schuld...Door op al die manieren voer aan te bieden leert de kat probleemoplossend te denken en wordt daar steeds beter in.

_O- Fantastisch!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 23:46

Yamcha schreef:
Die 'luid' voor een kat is wel subliem hoor :')

"Luid" is vanavond enigzins bevestigd na maar liefst twee keer oefenen -O- (en passant de kat van mijn moeder leren zitten op commando, als we dan toch bezig zijn :P ). Nu nog kijken of ik het volume kan aanpassen.
Overigens had een vorige kat van mij een respectabel stemgeluid en dat wist hij, niets zo leuk als in het halletje luisteren naar je eigen stem, vooral om drie uur 's nachts en maar trots kijken als je dan slaapdronken aan komt sjokken om te zien waar de brand is >;) . Bij hem ben ik begonnen met "Luid", en prachtig dat ie het vond. Het weerhield hem ervan om 's nachts te gaan 'zingen' aangezien hij nu dus overdag verzoeknummers kreeg :') .
'Kom', 'Aan de Voet', 'Back-up', 'Whoa' inclusief hele nette stop, uiteraard geen sliding omdat ik ze niet op plates had ;) (vooral handig voor zijn maatje Muts die nogal impulsief kon zijn en daardoor weleens iets te enthousiast aan kwam rennen, met alle gevolgen van dien) en 'Down' kenden ze ook. En ja, het waren écht katten (zie profiel: Stoffel en Muts), al twijfelden sommige buren daar ook weleens aan, net als aan mijn geestesgesteldheid, als ik weer eens met de heren uit wandelen ging.

Caitlin loste in eerste instantie ook alles op met grof geweld, gewoon maar hard genoeg slaan dan valt er vroeg of laat wel wat uit, maar ze lijkt er nu lol in te hebben om uit te vogelen hoe ze haar brokjes kan 'vangen'.

Ik ga van het weekend alvast wat knutselen met wat ideetjes die ik hier heb opgedaan. Mijn lijm is terug van excursie, ik heb wat doosachtige voorwerpen gevonden en dan voldoende vrije tijd. :D