Een vleermuisje gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:25

Suusie22 schreef:
dan is het waarschijnlijk een hoefijzer vleermuis.. wikipedia geeft ook raad.. misschien kun je dan wat voedsel geven.. daaraan kun je zien of het 'normaal' wil eten.. misschien is ie wel afgezakt en dat ie daarom niet kan vliegen??

Of een dwergvleermuis, die komen hier het meest voor.

Heb er ook ooit 1 gevonden in een put voor ons huis. is na een uur overleden en later opgehaald. Weet eigenlijk niet meer wie ik toen gebeld heb.

Irma_Maandag

Re: Een vleermuisje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:27

Hoewel het een beetje erg direct overkomt, ben ik het wel eens met TanteSabien. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Succes met je bat.... ;)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:28

zonnebloem18 schreef:
Ik zou gewoon even bellen in het geval van verwonding komen de meeste wel gewoon, het feit dat je hem zo op kon pakken zegt eigenlijk al genoeg en het beestje heeft wel hulp nodig.

Ja idd! Wij brengen hem morgen naar een vleermuizen opvang die is morgen open.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:32

Ach arm diertje. Goed van je dat je hem hebt meegenomen, ik hoop dat ze hem op komen halen en dat hij het overleefd.

Overigens is het niet waar dat alle vleermuizen hondsdolheid bij zich dragen. Het zijn maar 2 soorten in NL namelijk de laatvlieger en de meervleermuis die de ziekte bij zich kunnen dragen. Overigens test een opvangcentrum vaak ook of de vleermuis besmet is mocht je gebeten zijn (en je kan hem ook beter niet met je blote handen aanraken).

Aangezien je aangeeft dat het een kleine vleermuis is zal het waarschijnlijk geen laatvlieger zijn en een meervleermuis denk ik ook niet, die zitten alleen bij water (of je moet 'm daar gevonden hebben). Een veelvoorkomende kleine soort is de dwergvleermuis, wss heb je die gevonden.
Als je wilt weten welke soort het is kun je ook hier kijken: http://www.vleermuis.net/vleermuissoort ... orten.html
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 18-10-11 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:32

pff jeetje vind je inderdaad niet snel zeg, vind het goed van je TS.
ben benieuwd hoe die de nacht doorbrengt!
succes

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:33

blehg dat sommige mensen zo een schep kunnen pakken en het dier kunnen doden.
ik weet niet hoe hun dat kunnen, maar ik zou er gewoon kots neigingen van rkijgen, alleen de gedachte al en ik zou het niet een aandurven!!!

Goed dat je het vleermuisje wilt helpen en jij het wel aandruft! Ik zou precies hetzeflde hebben gedaan. Hopelijk kan die snel nr een opvang, dan kan die geholpen worden :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:34

Je mag ze officieel niet eens afmaken, ze zijn beschermd. Daarbij dragen de meeste soorten geen hondsdolheid bij zich (en van de soorten die het wel kunnen dragen hebben natuurlijk niet alle vleermuizen het) als er echt iets ernstigs is met het diertje zou ik hem ook uit zijn lijden verlossen maar als er ogenschijnlijk niet echt iets mis is kan je altijd de opvang proberen toch, wie weet redt hij het nog.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 18-10-11 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:34

DesireeK schreef:
Pfffff tantesabien.. waar slaat dit nou weer op...
Weet je wel hoeveel dieren er ronddwarrelen hier die jou veel meer schade aan kunnen richten???
Fijne dierenvriend ben jij hoor..
Ik hoop dat jij nooit iemand tegen komt die denk jou hoofd staat me niet aan.. want dan knuppelen ze jou ook dood......

Waar slaat deze reactie nou weer op?! :?

Het gaat erom dat dat beestje zich niet voor niets overdag laat zien.
Dan is er al iets goed fout met het besstje.

Jaloers op mijn hoofd ofzo? Domme uitspraak van je 8)7

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:35

Fiffill schreef:
Ach arm diertje. Goed van je dat je hem hebt meegenomen, ik hoop dat ze hem op komen halen en dat hij het overleefd.

Overigens is het niet waar dat alle vleermuizen hondsdolheid bij zich dragen. Het zijn maar 2 soorten in NL namelijk de laatvlieger en de meervleermuis die de ziekte bij zich kunnen dragen. Overigens test een opvangcentrum vaak ook of de vleermuis besmet is mocht je gebeten zijn (en je kan hem ook beter niet met je blote handen aanraken).

Aangezien je aangeeft dat het een kleine vleermuis is zal het waarschijnlijk geen laatvlieger zijn en een meervleermuis denk ik ook niet, die zitten alleen bij water (of je moet 'm daar gevonden hebben). Een veelvoorkomende kleine soort is de dwergvleermuis, wss heb je die gevonden.
Als je wilt weten welke soort het is kun je ook hier kijken: http://www.vleermuis.net/vleermuissoort ... orten.html

Ja ik heb in de polder gevonden op de weg en aan de zijkanten zijn er 2 sloten.
xchanel01 schreef:
pff jeetje vind je inderdaad niet snel zeg, vind het goed van je TS.
ben benieuwd hoe die de nacht doorbrengt!
succes

Ja ik hoop ook dat hij de nacht doorbrengt :) Ik zal het hier vertellen als hij weg is en het overleeft heeft.
Fiffill schreef:
Je mag ze officieel niet eens afmaken, ze zijn beschermd. Daarbij dragen de meeste soorten geen hondsdolheid bij zich (en van de soorten die het wel kunnen dragen hebben natuurlijk niet alle vleermuizen het) als er echt iets ernstigs is met het diertje zou ik hem ook uit zijn lijden verlossen maar als er ogenschijnlijk niet echt iets mis is kan je altijd de opvang proberen toch, wie weet redt hij het nog.

Ja idd maar ik kan hem ook niet afmaken echt niet ik vind dat zo zielig.
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 18-10-11 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:36

Meervleermuis heeft echt de ruimte nodig (groter open water) om erboven te jagen, bij slootjes zul je die niet zo snel vinden. Laatvliegers, rosse vleermuizen oa zitten wel in polders maar die zijn vrij groot en jij zei dat 'ie wat kleiner was toch? Dwergvleermuizen zitten overal. Komen hier ook het meeste voor. Maar een beetje voorzichtig zijn kan geen kwaad natuurlijk, is sowieso beter voor het beestje als je hem niet aanraakt.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 18-10-11 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:37

Fiffill schreef:
Meervleermuis heeft echt de ruimte nodig (groter open water) om erboven te jagen, bij slootjes zul je die niet zo snel vinden. Laatvliegers, rosse vleermuizen oa zitten wel in polders maar die zijn vrij groot en jij zei dat 'ie wat kleiner was toch? Dwergvleermuizen zitten overal. Komen hier ook het meeste voor.

Ja hij is klein en hij kan niet meer vliegen hij probeerde te huppelen zegmaar, maar dat lukte niet echt.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:39

TanteSabien schreef:
DesireeK schreef:
Pfffff tantesabien.. waar slaat dit nou weer op...
Weet je wel hoeveel dieren er ronddwarrelen hier die jou veel meer schade aan kunnen richten???
Fijne dierenvriend ben jij hoor..
Ik hoop dat jij nooit iemand tegen komt die denk jou hoofd staat me niet aan.. want dan knuppelen ze jou ook dood......

Waar slaat deze reactie nou weer op?! :?

Het gaat erom dat dat beestje zich niet voor niets overdag laat zien.
Dan is er al iets goed fout met het besstje.

Jaloers op mijn hoofd ofzo? Domme uitspraak van je 8)7

Dat dier is in nood.. daarom laat hij zich zien overdag...

Nou nee hoor totaal niet jaloers op jou hoofd.. al heb ik het nooit gezien.. ben tevreden met het mijne...
Maar ik vind jou opmerking om een dier in nood gelijk maar dood te slaan gewoon helemaal nergens op slaan omdat je er "slechte" dingen over hebt gehoord???....
Vandaar dus mijn opmerking....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:40

Dwergje

Afbeelding

Met een foto erbij is het natuurlijk handiger maar misschien vindt hij dat niet zo fijn (flits)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:42

Wij hebben hier ook heel veel vleermuisjes rondvliegen..
vind het altijd wel een heel leuk gezicht als mensen de honden aan het uitlaten zijn en er boven hun hoofd van die kleine diertjes rondscheren zonder dat ze het in de gaten hebben :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:42

Laatst bijgewerkt door SanderD op 19-10-11 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:43

DesireeK schreef:
vind het altijd wel een heel leuk gezicht als mensen de honden aan het uitlaten zijn en er boven hun hoofd van die kleine diertjes rondscheren zonder dat ze het in de gaten hebben :)

Onder mijn slaapkamer raam zit een een vleermuizen nest zegmaar
ik zie ze heel vaak vliegen er in en er uit. En ik hoor ze ook

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:44

DesireeK schreef:

Ja leuk is dat :) hier zijn het vooral de dwergvleermuisjes die zo laag vliegen, soms lijkt het wel alsof ze tegen je aan gaan vliegen maar ze zijn altijd net op tijd weer weg :P grotere soorten vliegen hier meestal wat hoger rond 't dak. En dan soms die piepjes die je hoort als ze langsvliegen :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:45

Fiffill schreef:
DesireeK schreef:

Ja leuk is dat :) hier zijn het vooral de dwergvleermuisjes die zo laag vliegen, soms lijkt het wel alsof ze tegen je aan gaan vliegen maar ze zijn altijd net op tijd weer weg :P grotere soorten vliegen hier meestal wat hoger rond 't dak. En dan soms die piepjes die je hoort als ze langsvliegen :D

Ja dat gepiep vind ik ook altijd zo schattig

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:46

Komt door Halloween :P
Ik hoop dattie morgen opgehaald kan worden!

Ben wel benieuwd naar foto! :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:48

01San schreef:
Komt door Halloween :P
Ik hoop dattie morgen opgehaald kan worden!

Ben wel benieuwd naar foto! :)

Ja ik ga zo een foto maken, maar mijn moeder heeft nu haar telefoon in gebruik.
Mijn mobiel heeft geen flits en anders is hij te donker.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:50

Och arme ziel. Goed dat je dit voor hem/haar doet!!!Hopen dat ie het haalt!!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:51

lovelanga schreef:
Och arme ziel. Goed dat je dit voor hem/haar doet!!!Hopen dat ie het haalt!!

Ja ik hoop het ook zo dat hij/zij het haalt.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:57

Ik heb foto's gemaakt zal ze even op de computer zetten. Zijn niet echt heel duidelijk, maar voor het idee

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:59

okee :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:59

Ik ben ze nu uploaden op imageshake bijna klaar :)