Fiffill schreef:Ach arm diertje. Goed van je dat je hem hebt meegenomen, ik hoop dat ze hem op komen halen en dat hij het overleefd.
Overigens is het niet waar dat alle vleermuizen hondsdolheid bij zich dragen. Het zijn maar 2 soorten in NL namelijk de laatvlieger en de meervleermuis die de ziekte bij zich kunnen dragen. Overigens test een opvangcentrum vaak ook of de vleermuis besmet is mocht je gebeten zijn (en je kan hem ook beter niet met je blote handen aanraken).
Aangezien je aangeeft dat het een kleine vleermuis is zal het waarschijnlijk geen laatvlieger zijn en een meervleermuis denk ik ook niet, die zitten alleen bij water (of je moet 'm daar gevonden hebben). Een veelvoorkomende kleine soort is de dwergvleermuis, wss heb je die gevonden.
Als je wilt weten welke soort het is kun je ook hier kijken:
http://www.vleermuis.net/vleermuissoort ... orten.html
Ja ik heb in de polder gevonden op de weg en aan de zijkanten zijn er 2 sloten.
xchanel01 schreef:pff jeetje vind je inderdaad niet snel zeg, vind het goed van je TS.
ben benieuwd hoe die de nacht doorbrengt!
succes
Ja ik hoop ook dat hij de nacht doorbrengt
Ik zal het hier vertellen als hij weg is en het overleeft heeft.
Fiffill schreef:Je mag ze officieel niet eens afmaken, ze zijn beschermd. Daarbij dragen de meeste soorten geen hondsdolheid bij zich (en van de soorten die het wel kunnen dragen hebben natuurlijk niet alle vleermuizen het) als er echt iets ernstigs is met het diertje zou ik hem ook uit zijn lijden verlossen maar als er ogenschijnlijk niet echt iets mis is kan je altijd de opvang proberen toch, wie weet redt hij het nog.
Ja idd maar ik kan hem ook niet afmaken echt niet ik vind dat zo zielig.
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 18-10-11 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt