Konijnen houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Konijnen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:07

Hangt van het ras af, 5,5 voor een vlaam of een franse is al best netjes. :)
Inderdaad.. weg die lamp en als je denkt dat het nu te koud is doe hem dan deze winter binnen. Maar dan moet je hem ook echt de hele winter binnen houden totdat het buiten een verschil met binnen van max. 5 graden Celsius is. SS voer kun je ook via zooplus bestellen, als je daar nog wat bij besteld dat je boven de 19,- zit dan heb je geen verzendkosten. Betrouwbaar en redelijk snel binnen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 12:45

De lamp blijft hangen, maar staat minder warm. Sowieso blijft ie een hele winter binnen :j
De lamp hangt er dus, omdat we neit weten of Snif een ziekte had ( of gewoon zwak was) maar in het geval van een ziekte, zal Fluf het hoogst waarschijnlijk over genomen hebben. Wat wilt zeggen dat ook hij zen lichaamstemperatuur niet meer zal kunnen regelen, dan moet hij dus wel ergens warm kunnen zitten :j
Is hij niet ziek, is het natuurlijk overbodig. Maar dat weten we dus niet.
Maar daarom blijft hij ook een hele winter binnen :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:07

Huh.. dus hij is binnen en heeft ook nog die lamp?? :oo

Waarom haal je die niet weg, doe je lekker veel hooi en stro en temperatuur je hem regelmatig? Dan weet je het meteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:28

Haar keuze., had ik niet gedaan.

Hoe groot is hij? Heb je misschien een foto?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:05

Ik zou die lamp weghalen... De ideale temperatuur voor een konijn is 10 graden ongeveer. Het weer dat het nu is, is prima voor de konijnen om buiten te zitten mits ze beschutting kunnen hebben.
In jouw geval zijn de konijnen het gewend om binnen te zitten, dan moet je ze nu ook lekker binnen laten maar niet ook nog met die lamp, dat is in mijn ogen behoorlijk overbodig. Als het weer voorjaar wordt kan je de konijnen rustig buiten zetten als het weer lekker warm wordt buiten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:07

Ow please haal die lamp weg, doe niet zo koppig
Zo kweek je een zwak konijn, dat wil je toch niet of wel ?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 17:48

WinSel schreef:
Ow please haal die lamp weg, doe niet zo koppig
Zo kweek je een zwak konijn, dat wil je toch niet of wel ?

Hij zit binnen, maar het is er niet verwarmd, het is er net iets warmer dan buiten.
Vanavond ga ik met hem terug naar de DA op controle en dan gaan we verder bespreken wat te doen en of de lamp nog aan moet.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:04

Goed dat je vanavond weer even langs de DA gaat met je konijn ts :j
Overleg gewoon even goed met hem en leg uit waar je je konijn nu huisvest.
Persoonlijk denk ik niet dat de warmtelamp nodig is, maar helemaal goed oordelen kan ik dat niet omdat ik het konijn niet in het echt heb gezien.
Ik wens je vee plezier van je konijnen en hopelijk ook binnenkort van zn vriendje :)

@de andere mensen hier: Ik snap dat jullie de ts willen helpen maar is het echt nodig om zo te blijven drammen? Hoe harder je over iets zeurt hoe harder mensen er tegenin gaan...
Adviseer de ts en wacht netjes af wat ze er mee doet.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 18:15

Anoli schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat de warmtelamp nodig is, maar helemaal goed oordelen kan ik dat niet omdat ik het konijn niet in het echt heb gezien.
Ik wens je vee plezier van je konijnen en hopelijk ook binnenkort van zn vriendje :)

@de andere mensen hier: Ik snap dat jullie de ts willen helpen maar is het echt nodig om zo te blijven drammen? Hoe harder je over iets zeurt hoe harder mensen er tegenin gaan...

Ik begrijp wel dat ze drammen, maar ik wil gewoon niet dat Flufje ook onderkoeld ;(
Ik voel me echt erg schuldig over Snifje zen dood en ik kan er niet nog een dood konijntje bij hebben, daarom dus de lamp.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:20

renatevb schreef:
Anoli schreef:

Ik begrijp wel dat ze drammen, maar ik wil gewoon niet dat Flufje ook onderkoeld ;(
Ik voel me echt erg schuldig over Snifje zen dood en ik kan er niet nog een dood konijntje bij hebben, daarom dus de lamp.

Je kunt het wel begrijpen maar netjes is het niet :n
Ik snap dat je goed geschokken bent, het is ook niet leuk om zo snel je lieve vriendjes te verliezen.
Ik vind het heel goed van je dat je vanavond nog een keer naar de DA gaat en gaat overleggen over de lamp +:)+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:21

En hoe was het bij de DA? Wat zei die? Wat je trouwens ook kan doen, is de lamp gewoon uitzetten en dan heel veel stro in het hok gooien waar hij een lekker nest van kan maken :)!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 19:53

Alles goed met Flufje! Hij vroeg hoe de keuteltjes waren, hoe hij at. Zijn temperatuur was goed, oogjes en neusje goed. Hij vond ook dat hij een alerte en levendige indruk gaf *\o/*
Ik moet hem nog in het oog houden, als ie een dag minder eet of minder levendig is moet ik direct daarheen. We moeten hem blijven verschillende malen per dag controleren (dat doet mijn moeder als ik op school ben) toch nog zeker een 2 weken, als dan alles nog goed is, is hij gezond *\o/*
De lamp mag inderdaad uit, maar minste ik aan hem zie moet ie terug aan. Van voeding zegt hij dat eten van de boerenbond ook goed is, maar dat hij zeker genoeg hooi moet hebben en dagelijks wat groenten en minder vast eten.
Voor het castreren moet ik wel nog zeker een maand wachten, hij is nu nog te jong :j
Maar ik vind het zo erg om hem nog een maand alleen te laten ;(
Dus allemaal goed nieuws vandaag!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:06

Goed nieuws hoor :j
Hoe oud is flufje nu? Ik heb mijn rammetje met 10 weken laten castreren. Het is bij konijnen mogelijk vanaf het moment dat de ballen zijn ingedaald, zit dus niet echt een vaste leeftijd aan.

En een maandje alleen is wel te doen hoor, optimaal is het niet maar soms moet je keuzes maken.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 21:16

Hij is nu een ongeveer 11 weken. Ik vind het ook niet leuk voor hem :n
Voel me wel wat schuldig, hij zit daar nu zo alleen he...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:45

Castreren kan vanaf 4 maanden, eerder is ook mogelijk maar wordt niet aangeraden. Houd er wel rekening mee dat hij na zijn castratie pas na een week of 2/3 bij een voedster mag he, anders kan hij haar alsnog dekken.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:08

EllaBellaah schreef:
Castreren kan vanaf 4 maanden, eerder is ook mogelijk maar wordt niet aangeraden. Houd er wel rekening mee dat hij na zijn castratie pas na een week of 2/3 bij een voedster mag he, anders kan hij haar alsnog dekken.

Ja dat wist ik :j
Hij zit nu op dit moment op men pc :')
Je wilt niet weten hoe vaak ik dit bericht al opnieuw heb moeten typen :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:20

Haha en toen ging die plassen :')

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:44

saskiakefie schreef:
Haha en toen ging die plassen :')

haha gelukkig niet!!! Maar hij begint nu echt los te komen en dat is wel fijn :j
Hij zit dan ook een hele tijd achter eten te zoeken terwijl hij in het begin amper durfde te bewegen, laat staan dat ie zou eten. Maar nu komt het helemaal goed *\o/*

meet Fluf:
Afbeelding

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:01

Wat een schatje :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 13:08

Vind ik ook :D hij is echt lief!

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:09

Ik had twee broertjes, die konden niet samen in een hok, maar wel in grotere ruimtes, in de tuin lagen ze namelijk lekker naast elkaar. Ze moeten wel ziek zijn, want onze konijnen hadden in de winter de keuze. Of lekker in hun hokje of buiten in de sneeuw. Ze lagen lekker in de sneeuw. Misschien in de nacht zaten ze in het hok maar denk het niet. Konijnen moeten tegen kou kunnen.

Helaas zijn mijn konijnen 3 jaar geleden weggelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:17

Ik denk dat ze al ziek waren.
Mijn konijnen maken een prima wintervacht aan, en zitten ook het hele jaar door buiten.