hond speelt niet met andere hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:35

die van ons houd ook niet zo van spelen. Nja, wel van spelen, maar niet zo van andere honden. Onze andere hond heeft dat ook wel, en samen spelen ze wel eens, maar dan vooral hard achter elkaar aan rennen, niet stoeien ofzo. Aan de poedel is duidelijk te merken dat ze er gewoon niet van houd dat er honden aan haar zitten te snuffelen, dan gaat ze grommen en loopt ze weg. Kennissen hebben echter een hond die alleen maar even langskomt en dan weer vrolijk wegrent, en dan rent ze wel vrolijk mee. Ons andere hondje is echt een kleine zeurkous, die vind andere honden gewoon helemaal niet leuk :+

Nikki__

Re: hond speelt niet met andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:58

Jouw hond doet niks verkeerd hoor :D
Ik heb hier 3 teven die zelde tot nooit met elkaar spelen.
Wat wij trouwens onder spelen verstaan, gaat bijna altijd in combinatie met rangoordebepaling.
Pups spelen en leren tijdens het spelen de regels van het spel. Volwassen honden spelen zelde tot nooit. Ook duurt het spel dan vaak maar een paar minuten, waarna je al goed gaat zien dat het geen spel meer is maar rangorde bepaling. Poot op de schoft, rondom de neus happen, rondjes draaien om elkaar enz.
Het echte spelen begint met de welbekende spelbuiging, maar gaat vaak na een paar minuten over in rangordebepaling.

Veel plezier met je dame! En tijdens behenigheid wil je ook geen hond die op alle honden afrent om te 'spelen' :D

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:55

Intressant nikki_ wat je verteld! ik ga er eens op letten bij de andere honden die "spelen"! Bedankt voor de info!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:30

Mijn hond speelt nooit met andere honden. Echt nooit. Alles wat niet Calm and Submissive is (om CM even te lenen) wordt meteen op zn plek gezet (met een grauw meestal). Inclusief dus alle honden die met spelgedrag bij haar komen. Ben benieuwd of iemand daar nog iets over wil zeggen, hoop van wel. :o

Honden die wel C and S zijn vind ze juist ontzettend interessant en daar loopt ze wel achteraan. Maar dat zijn er meestal maar weinig op een hondenuitlaatveld (de meesten zijn te enthousiast).

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:12

Waarschijnlijk word ze onzeker van het nerveuze gedrag van de hyper honden. Veel honden houden niet van opdringerige honden zonder manieren omdat ze er niks mee kunnen.

@charlot; het is best leuk om naar te kijken. Ook als je het eenmaal goed door hebt kan je en hoop gedonder voorkomen! Veel spelen eindigen uiteindelijk in een hoop gesnauw omdat een van de 2 honden te lang doorgaat.
Vooral honden die vroeg bij hun moeder zijn weggehaald hebben slecht geleerd wanneer ze moeten stoppen wat bij een hoop honden voor irritatie kan zorgen. Die honden worden dan vaak weer bestempeld als asociaal, terwijl zij eigenlijk normaal honden gedrag vertonen :+

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 11:54

heel intressant Nikki_! Mijn hond doet ook juist hetzelfde als iris: als er hyper-hond op haar afkomt zet ze ze ook direct op hun plaats!

Ik zie wel vaak dat ze spelen en dan idd naar de nek zo bijten, of achter elkaar rennen en de een gaat zich telkens weer op zijn rug leggen. Dus als de een begint te snakken heeft die er op dat bepaald moment genoeg van of wil die ranghogere zijn?