UPDATE: HEIDI OVERLEDEN
Dank voor alle tips en advies. Helaas is Heidi een uurtje geleden overleden, we hebben haar in laten slapen. Ben gewoon door gegaan met dierenartspraktijken te bellen. Uiteindelijk 1 aan de telefoon gekregen welke naar mijn verhaal luisterde en aan rade om vandaag nog langs te komen. Ze had al cisaral klaar liggen en er stond in de planning haar ook een injectie primperid te geven. Ik kon op het spreekuur langs komen.
Rond een uur of 17:00 ging Heidi ineens hard achter uit. Zijn als een malle naar de DA gereden. Deze voelde gelijk al dat er een enorme verstopping was. Het achterste gedeelte van haar darmen waren leeg, en in het midden zat de verstopping. Hij gaf aan dat we het konden proberen met darmstimulerende middelen, maar hij zei ook eerlijk dat hij heel weinig hoop had. Tevens gaf hij aan dat een operatie ook een optie was, maar gaf ook aan dat haar toestand zo kritiek was dat ze waarschijnlijk of onder het opereren zou overlijden, of niet uit de narcose zou komen. Mocht ze toch nog uit de narcose zijn gekomen, dan was haar gestelsel waarschijnlijk zo min dat ze alsnog na de operatie zou zijn overleden, gewoonweg omdat haar lichaampje het niet aan kon.
Ik heb hem natuurlijk het hemd van het lijf gevraagd, ook of dat als we gisteren waren langs gekomen we haar dan nog hadden kunnen helpen etc. Hij zei dat dat achteraf praten is, dat het gewoon een vechtertje is en dat ze er al dagen last van heeft gehad. Als we gisteren waren langs gekomen had het verhaal zeer waarschijnlijk hetzelfde einde gehad. Ook zij hij dat er genoeg mensen zijn welke niet eens door hebben dat hun nijn ziek is en ze onnodig laten lijden. Kortom, schuldig voelen heeft geen zin. Maargoed, ik ben er helemaal kapot van. Kan niks anders dan janken. Heb haar bij het in laten slapen in m'n armen gelegt zodat ik zeker wist dat ze zich niet alleen hoefde te voelen.
Het was zo'n ontzettend lief en aanhankelijk konijn en het is zooooo vreemd dat ze er niet meer is. Het gevoel van falen blijft toch:er eerst een DA naar laten kijken die het eigenlijk ook niet wist, en toen nog een dag lopen aanmodderen met de spullentjes die desbetreffende DA ons had meegegeven en uiteindelijk toch laten inslapen. Nu denk ik ook: waren we er maar eerder bij geweest, hoe kan ik zoiets over het hoofd hebben gezien, hadden we haar maar die injectie primperid gegeven, hadden we maar dit, hadden we maar dat.
Het geeft zo'n leegte, echt niet te bevatten. Renzo is nu ook alleen, ligt me ook als een steen op m'n maag. Heidi was echt z'n vriendinnetje, die twee waren zooo ontzettend close. Voor hem dus gauw een nieuw vriendinnetje zoeken. Wel een raar idee dat Heidi niet meer in haar ren zit en dat er straks een andere voedster zit. Maargoed, dat is denk ik gewoon nog wennen aan het idee. Prioriteit nummer 1 is nu voor Renzo zo snel mogelijk een nieuw vriendinnetje zoeken.
Echt ontzettend dank voor alle tips. Die neem ik absoluut met me mee en in m'n ehbo-kistje komen zeker een aantal middeltjes tegen gas, voor darmstimulatie en om te laxeren.