Ons o zo lieve kittenbeestje... En z'n medicijnen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:44

Graag gedaan hoor :D Het is eigenlijk een logisch iets. Katten houden niet van smerige dingen op de poten, dus wassen maar :P

Hopelijk komt het verder helemaal goed met hem!

Andante schreef:
*\o/* En we zegevieren als ouders - dankzij Angeliekjes tip!
Ik heb z'n medicijnen op z'n voorpootjes gesmeerd, en ondanks dat hij het werkelijk vreselijk vindt, likt hij het al rillend en gruwelend een beetje op. Het is nog steeds oppassen (meneer wilde al in de afwasteil springen, terwijl hij er normaal een gigantische hekel aan heeft - geen water in zijn buurt vandaag -:) ), maar, hij krijgt in ieder geval IETS binnen. Gelukkig, morgen dierenarts maar vragen hoe we dat zo verder gaan doen dan. Bedankt Angeliekje! :D

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:30

ik ben ook groot fan van de pillenschieter. En als het om mengen door het voer gaat wil Chesire meestal wel helpen. Ik ben er nog geen enkele tegengekomen die Chesire kan weerstaan :9 (volgens mij kun je het nog bij je eigen gasten op een toastje doen ;))

Lusitano

Re: Ons o zo lieve kittenbeestje... En z'n medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:00

Hier 3 katten met infectie.
De kleinste heeft keurig haar kuur afgemaakt. (kitten)
De 2 grote van 7 en 8 kilo die weigeren te slikken. Pillen, vloeibaar. Met zijn 2tjes in de houdgreep.
Het ging even goed maar nu hebben ze weer diarree.... damn!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 14:34

lieniminnie schreef:
Ach het arme beest :+ Giardia medicatie is echt smerig!

Mijn tip is, leer hem aan dat het allemaal neit zo erg is. Doe af en toe alsof je iets in zn bekje doet, of af en toe iets lekkers. Pak zijn voetjes en doe alsof je zijn nageltjes knipt, oogjes kijken, oren kijken.. Dat soort dingen.
Als je het genoeg oefent went hij eraan, en zal het later gewend zijn.. Je wil de kleine die stress nu niet aan doen, maar zeker niet als hij later oud en kreupel is :(:)
Succes ermee nog! :)

Dankjewel, en daar zijn we vanaf dag één al druk mee bezig. Hij krijgt geregeld kattenmelk uit een medicatiespuit, nagels knippen, bekje open, met de oren bezig zijn, ogen open doen... Vindt 'ie allemaal ook prima! Maarja, de medicijnen voor Giardia vindt hij zó smerig dat hij het echt niet wil. Gelukkig dat het zo een beetje wil, hij krijgt in ieder geval wat binnen door het op z'n pootjes te smeren! :)

lieniminnie

Re: Ons o zo lieve kittenbeestje... En z'n medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:33

super dat jullie dat al doen! :D
maar inderdaad, giardia zal geen kat zomaar accepteren.. ik ben ook aan t oefenen met onze kitten, en die vond de worm tabletjes eerst vreselijk! Ging eergister al een stuk beter, stukje gehakt erachter aan en ze was t vergeten! :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:12

Toen ik mijn kat vloeibaar medicijn moest geven(wat ook echt stonk) had ik ook drama's met mijn kater idd niets lukte...
Tot ik erachter kwam dat als ik het over gekookte kip deed hij het gewoon op at....

Je kan het wellicht proberen...